Tri písmená označujúce to najšportovejšie z dielne trojcípej hviezdy. Písmená, vďaka ktorým spoznáte meno jedinej osoby, ktorá vám skladala celý motor. Tomu je však koniec, privítajte elektrické AMG.
Elektrické autá už tak disponujú šialenými parametrami, čo sa však stane, ak sa dostanú do rúk športovej divízie AMG? Mercedes započal jednoznačnú transformáciu a prechod k úplne novej, elektrickému modelovému radu EQ. Prvé elektrické AMG tak na seba nenechalo dlho čakať, Mercedes-AMG EQE 43 je pomyselnou vstupenkou do sveta čisto elektrickej stajne Affalterbachu.
Generický dizajn
Ešte nikdy doposiaľ neboli jednotlivé modely Mercedesu tak ťažko rozlíšiteľné. EQE je od väčšieho EQS prakticky na nerozoznanie rovnaké. Vzhľad vodnej kvapky nemusí sadnúť úplne každému, ale ani netvrdíme, že je škaredý. Agresívne tvary neočakávajte, aj napriek odlišnému tvarovaniu predného a zadného nárazníka vo verzii AMG. Vďaka menším rozmerom sú proporcie EQE lepšie vyvážené a v porovnaní s väčším EQS pôsobí atraktívnejšie.
Interiér je azda ešte väčším sklamaním. Je totiž na vlas identický s tým v EQS, EQS SUV a EQE SUV. V kuloároch sa povráva, že rovnaký interiér by mal dostať aj facelift triedy S. Zdá sa, že Mercedes v snahe ušetriť náklady unifikuje dizajn pre všetky svoje nové modely.
Na druhej strane dostanete ohromujúci hyperscreen s trojicou displejov pod nádhernou sklenenou plochou. Po technologickej stránke je Mercedes na míle vzdialený konkurencii. Azda najviac oceníte spracovanie navigácie a navigačných pokynov. A to nielen na head up displeji s rozšírenou realitou, ale aj na digitálnom prístrojovom štíte či displeji infotainmentu. Spomenúť musíme aj pokrokové svetlomety DigitalLight, ktoré sú schopné nielen vyrezávať s chirurgickou presnosťou, ale aj premietať rôzne bezpečnostné upozornenia priamo na cestu.
Prechod pre chodcov nám zatiaľ EQE nevytvorilo, no premietalo nám piktogramy pri nebezpečnom priblížení k vozidlu, vybočení z jazdného pruhu alebo pri obmedzení na ceste. Možnosti sú však ďalekosiahle a vďaka on-line aktualizáciám otvárajú v budúcnosti úplne nové možnosti.
AMG Line by dával väčší zmysel
Presuňme sa v prípade AMG EQE 43 k tomu najpodstatnejšiemu, a to je výkon a športové jazdné vlastnosti. O pohon sa stará dvojica elektromotorov, podobne ako v prípade EQS. Divízia AMG si dala záležať a upravila dvojicu elektromotorov tak, aby zvládali zvýšené zaťaženie. Vďaka tomu sú schopné lepšie pracovať s ohromným krútiacim momentom a preniesť ho efektívne na asfalt. 350 kW a 858 Nm dokážu Mercedes-AMG EQE 43 vystreliť z pokoja na stovku za 4,2 sekundy. O skutočný zážitok sa postará prepracovaný Launch Control, ktorý s vami doslova zatrasie.
Hmotnosť presahujúcu 2,5 tony však neoklamete a v zákrutách neočakávajte jazdné dobrodružstvo ako pri konvenčných spaľovacích AMG. Podvozok je dokonale vyladený, no určený skôr na dlhé diaľničné presuny a komfortnú jazdu. AMG EQE 43 je rýchle, ale o športových vlastnostiach sa nedá hovoriť. Menším sklamaním bol aj vrcholný režim Šport Plus, ktorý okrem vyššieho výkonu nepredstavoval zásadnú zmenu v naladení auta. Pokiaľ deaktivujete stabilizáciu, dokáže predviesť “donuty a osmičky”.
Dojazd nie je problém
To, kam vás Mercedes-AMG EQE 43 zavedie na jediné nabitie, záleží len na vás. Batéria vám ponúka viac ako 90 kWh a reálny dojazd sa pohybuje na úrovni 400 kilometrov. Pokiaľ častejšie dupete na plyn, dostanete sa na úroveň 300 kilometrov. Šialené tempo vám dokáže dojazd okresať až k hranici 220 kilometrov. Vďaka vysokému nabíjaciemu výkonu by ste na nabíjačke nemali stráviť viac ako 50 minút.
V závere nám neostáva nič iné, len konštatovať, že Mercedes-AMG EQE 43 nie je plnohodnotným AMG, aj keď jeho výkon vám dokáže vyčarovať úsmev na tvári. Pocit maximálneho komfortu bol však citeľne intenzívnejší.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | Elektrický |
Typ a kapacita akumulátora využiteľná | 90,6 kWh |
Max. výkon | 350 kW/476 k |
Max. krútiaci moment | 858 Nm |
Dojazd | 462-533 km |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 964 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 906 mm |
Výška | 1 492 mm |
Rázvor náprav | 3 120 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 630 kg |
Objem batožinového priestoru | 430 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 4,2 s |
Rozmer pneumatík | 265/40 R20 295/35 R20 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 25,6 kWh/100 km |
Diaľnica: | 28,0 kWh /100 km |
Okresky: | 21,3 kWh/100 km |
Dojazd | 250 – 400 km |
Maximálny nabíjací výkon | 170 kW |
Doba nabíjania 0 – 100% | 50 min |
Doba nabíjania 20 – 80% | 20 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 109 962 € |
Základná cena testovanej verzie | 139 356 € |
[…] automobilka Mercedes-Benz otvorila svoju vôbec prvú predajňu zameranú na vozidlá radu EQ. Čo je paradoxom, tak showroom sa nenachádza v rodnom Nemecku a dokonca ani v Európe, kde je […]