Domov SPRÁVY News TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC – prvé elektrické, prvé nehodné svojho mena?

TEST Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC – prvé elektrické, prvé nehodné svojho mena?

Tri písmená označujúce to najšportovejšie z dielne trojcípej hviezdy. Písmená, vďaka ktorým spoznáte meno jedinej osoby, ktorá vám skladala celý motor. Tomu je však koniec, privítajte elektrické AMG.

Elektrické autá už tak disponujú šialenými parametrami, čo sa však stane, ak sa dostanú do rúk športovej divízie AMG? Mercedes započal jednoznačnú transformáciu a prechod k úplne novej, elektrickému modelovému radu EQ. Prvé elektrické AMG tak na seba nenechalo dlho čakať, Mercedes-AMG EQE 43 je pomyselnou vstupenkou do sveta čisto elektrickej stajne Affalterbachu.

Mercedes-AMG EQE 43

Generický dizajn

Ešte nikdy doposiaľ neboli jednotlivé modely Mercedesu tak ťažko rozlíšiteľné. EQE je od väčšieho EQS prakticky na nerozoznanie rovnaké. Vzhľad vodnej kvapky nemusí sadnúť úplne každému, ale ani netvrdíme, že je škaredý. Agresívne tvary neočakávajte, aj napriek odlišnému tvarovaniu predného a zadného nárazníka vo verzii AMG. Vďaka menším rozmerom sú proporcie EQE lepšie vyvážené a v porovnaní s väčším EQS pôsobí atraktívnejšie.

Interiér je azda ešte väčším sklamaním. Je totiž na vlas identický s tým v EQS, EQS SUV a EQE SUV. V kuloároch sa povráva, že rovnaký interiér by mal dostať aj facelift triedy S. Zdá sa, že Mercedes v snahe ušetriť náklady unifikuje dizajn pre všetky svoje nové modely.

ssangyong-torres-evx

Mercedes-AMG EQE 43

Na druhej strane dostanete ohromujúci hyperscreen s trojicou displejov pod nádhernou sklenenou plochou. Po technologickej stránke je Mercedes na míle vzdialený konkurencii. Azda najviac oceníte spracovanie navigácie a navigačných pokynov. A to nielen na head up displeji s rozšírenou realitou, ale aj na digitálnom prístrojovom štíte či displeji infotainmentu. Spomenúť musíme aj pokrokové svetlomety DigitalLight, ktoré sú schopné nielen vyrezávať s chirurgickou presnosťou, ale aj premietať rôzne bezpečnostné upozornenia priamo na cestu.

Prechod pre chodcov nám zatiaľ EQE nevytvorilo, no premietalo nám piktogramy pri nebezpečnom priblížení k vozidlu, vybočení z jazdného pruhu alebo pri obmedzení na ceste. Možnosti sú však ďalekosiahle a vďaka on-line aktualizáciám otvárajú v budúcnosti úplne nové možnosti.

Mercedes-AMG EQE 43

AMG Line by dával väčší zmysel

Presuňme sa v prípade AMG EQE 43 k tomu najpodstatnejšiemu, a to je výkon a športové jazdné vlastnosti. O pohon sa stará dvojica elektromotorov, podobne ako v prípade EQS. Divízia AMG si dala záležať a upravila dvojicu elektromotorov tak, aby zvládali zvýšené zaťaženie. Vďaka tomu sú schopné lepšie pracovať s ohromným krútiacim momentom a preniesť ho efektívne na asfalt. 350 kW a 858 Nm dokážu Mercedes-AMG EQE 43 vystreliť z pokoja na stovku za 4,2 sekundy. O skutočný zážitok sa postará prepracovaný Launch Control, ktorý s vami doslova zatrasie.

Hmotnosť presahujúcu 2,5 tony však neoklamete a v zákrutách neočakávajte jazdné dobrodružstvo ako pri konvenčných spaľovacích AMG. Podvozok je dokonale vyladený, no určený skôr na dlhé diaľničné presuny a komfortnú jazdu. AMG EQE 43 je rýchle, ale o športových vlastnostiach sa nedá hovoriť. Menším sklamaním bol aj vrcholný režim Šport Plus, ktorý okrem vyššieho výkonu nepredstavoval zásadnú zmenu v naladení auta. Pokiaľ deaktivujete stabilizáciu, dokáže predviesť “donuty a osmičky”.

Mercedes-AMG EQE 43

Dojazd nie je problém

To, kam vás Mercedes-AMG EQE 43 zavedie na jediné nabitie, záleží len na vás. Batéria vám ponúka viac ako 90 kWh a reálny dojazd sa pohybuje na úrovni 400 kilometrov. Pokiaľ častejšie dupete na plyn, dostanete sa na úroveň 300 kilometrov. Šialené tempo vám dokáže dojazd okresať až k hranici 220 kilometrov. Vďaka vysokému nabíjaciemu výkonu by ste na nabíjačke nemali stráviť viac ako 50 minút.

V závere nám neostáva nič iné, len konštatovať, že Mercedes-AMG EQE 43 nie je plnohodnotným AMG, aj keď jeho výkon vám dokáže vyčarovať úsmev na tvári. Pocit maximálneho komfortu bol však citeľne intenzívnejší.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický
Typ a kapacita akumulátora využiteľná 90,6 kWh
Max. výkon 350 kW/476 k
Max. krútiaci moment 858 Nm
Dojazd 462-533 km
Pohon AWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 964 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 906 mm
Výška 1 492 mm
Rázvor náprav 3 120 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 630 kg
Objem batožinového priestoru 430 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,2 s
Rozmer pneumatík 265/40 R20 295/35 R20
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 25,6 kWh/100 km
Diaľnica: 28,0 kWh /100 km
Okresky: 21,3 kWh/100 km
Dojazd 250 – 400 km
Maximálny nabíjací výkon 170 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 50 min
Doba nabíjania 20 – 80% 20 min
CENA
Základná cena modelu 109 962 €
Základná cena testovanej verzie 139 356 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMajú životy zachraňovať, ale zabíjajú. Airbagy Takata sú naďalej veľkou hrozbou
Nasledujúci článokNačo ho mal? Sebastian Vettel predáva svoj Nissan GT-R s nájazdom iba 150 kilometrov

1 COMMENT

Comments are closed.