Domov SPRÁVY News Lamborghini Countach LPI 800-4: hej, cica!

Lamborghini Countach LPI 800-4: hej, cica!

Lamborghini Countach LPI 800-4

50 rokov po uvedení originálneho športiaka Countach talianska značka Lamborghini búra ďalšie tabu a vôbec po prvýkrát sa vracia k označeniu auta, ktoré použila v minulosti. Novodobý Countach má mild-hybridný pohon, techniku modelov Sián a Aventador a vznikne v limitovanej sérii.

Dizajn Lamborghini Countach LPI 800-4 odkazuje na pôvodný model hneď v niekoľkých detailoch. Kapota je rovná a smerom nahor sa mierne zužuje. Podobný je aj tvar zadných blatníkov. Dvere sa vyklápajú smerom nahor, dlhé bočné otvory vzduchu prechádzajú celou dĺžkou dverí a v zadnej časti nájdeme aj typické žalúzie. Na originál odkazuje aj štvorica koncoviek výfukového systému, zadné svetlá sú už potom úplne nové, resp. prevzaté z modelu Sián. Tým Lamborghini dokazuje, že nový Countach nemá byť retro automobilom, ale modernou poctou historicky snáď najznámejšiemu Lamborghini, ktoré sa za tie roky stalo uctievanou ikonou. Vonkajšie rozmery nového Countachu sú 4870 x  2099 x 1139 milimetrov.

Odvezie maximálne ruksak

S navrhovaním interiéru v Lamborghini príliš nešpekulovali, keďže zvolili vkusný mix prvkov Aventadoru a Siánu. Volant a sedadlá pochádzajú z modelu Aventador, stredová konzola, palubná doska a obloženie dverí je zase zo Siánu. Nový je 8,4-palcový displej multimediálneho systému, výduchy klimatizácie a čalúnenie červenou kožou, ktoré odkazuje na Countach, ktorým osobne jazdil Ferruccio Lamborghini. S praktickosťou to bude trošku horšie, pretože batožinový priestor má objem iba 63 litrov.

Mild-hybridný pohon Lamborghini Countach LPI 800-4 tvorí 6,5-litrový atmosférický 12-valec a malý elektromotor napájaný 48-voltovou sieťou zo superkondenzátora. Kombinovaný výkon tejto hybridnej sústavy je 814 koní. Vďaka pohonu všetkých kolies dokáže nový Countach zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 2,8 sekundy, z 0 na 200 km/h za 8,6 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 335 km/h.

Lamborghini Countach LPI 800-4

Hydraulický podvozok

Karoséria Lamborghini Countach LPI 800-4 je vyrobená z karbónu, aj preto je pohotovostná hmotnosť auta 1595 kg. Ku karbónovému monokoku sú vpredu aj vzadu pripojené pomocné hliníkové rámy. Z hliníka je vyrobené aj zavesenie kolies, na oboch nápravách sa nachádzajú dvojité lichobežníkové ramená. Predné 20-palcové a zadné 21-placové kolesá spomaľujú karbón-keramické brzdy s priemerom kotúčov 400 mm vpredu a 380 mm vzadu. Vďaka hydraulickému podvozku je možné zvýšiť svetlú výšku z 115 mm na 155 mm.

Lamborghini plánuje postaviť iba 112 kusov, cenu jedného nového Countachu nezverejnilo.

Ako prišiel k svojmu menu

Pôvodný Countach bol prvý raz verejnosti predstavený na ženevskom autosalóne v roku 1971 ako nástupca modelu Miura a jeho výroba trvala až do roku 1990. Legenda hovorí, že práve na tomto autosalóne vzniklo pomenovanie Countach, keďže nový projekt talianskej značky bol pôvodne pomenovaný ako LP500. V piemontskej hovorovej taliančine znamená slovo countach zvolanie na pekné dievča, za ktorým sa každý otočí. Keď z modelu LP500 strhli plachty, niekoľko prítomných ľudí zvolalo countach!  a toto pomenovanie si v Lamborghini nechali a oficiálne ním pomenovali svoj nový model, ktorého výroba začala v roku 1974.

Lamborghini Countach LPI 800-4

Dizajn originálu navrhol Marcello Gandini. Do roku 1990 vzniklo niekoľko variantov, ktoré postupne odstraňovali nedokonalosti pôvodného modelu, ktorými boli napríklad zlá aerodynamika, absencia prítlaku vo vysokých rýchlostiach a tým aj nepredvídateľné ovládanie či sparťansky vypracovaný interiér so zlým výhľadom.

https://youtu.be/MYWdClD9ems

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW 128ti, nabitý hatchback, ktorý to nebude mať vôbec ľahké
Nasledujúci článokTEST Renault Arkana TCe 140 R.S. Line – auto s vlastným štýlom