Domov SPRÁVY News McLaren Artura je elektrinou nabitý diabol

McLaren Artura je elektrinou nabitý diabol

McLaren Artura

Jeden z prvých cenovo dostupných superšportových plug-in hybridov na svete váži menej ako 1,4 tony, dosiahne najvyššiu rýchlosť 330 km/h a na elektrinu prejde 30 km.

McLaren Artura je prvým vozidlom od britského výrobcu, ktorý je postavený na novej podvozkovej platforme MCLA vyvíjanej špeciálne pre potreby zakomponovania hybridného pohonného ústrojenstva. McLaren je známy tým, že si potrpí na nízkej hmotnosti. To pri hybridoch nie je vždy úplne jednoduché, preto karoséria pozostáva výhradne z kombinácie hliníka a uhlíkových vlákien. Suchá hmotnosť auta tak neprekročila 1400 kg, čo je vzhľadom na dynamické parametre auta veľmi dobrá hodnota.

McLaren Artura

Elektrinou plnou parou vzad

Elektrická časť hybridného pohonu svojimi parametrami nijak zvlášť neoslní, ale tu je dôležitejšie znižovanie emisií. Elektromotor má výkon 50 koní (krátkodobo 95 koní). Zaujímavosťou je, že okrem svojej klasickej funkcie slúži aj na pohon auta vzad. Artura tak nemá klasickú spiatočku. Batéria umiestnená za sedadlami má kapacitu 7,4 kWh, no absentuje rýchle nabíjanie, preto na 80 % dobitie si treba počkať 2,5 hodiny. Na samotný elektrický pohon dokáže Artura prejsť 30 km a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 130 km/h. McLaren poskytuje na batériu záruku 6 rokov/75-tisíc km.

McLaren Artura

Šesťvalec dostal prednosť

Samozrejme, tú podstatnejšiu rolu stále hrá spaľovací agregát – úplne nový dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 litra. Osemvalec tu nedostal angažmán kvôli vysokej hmotnosti, šesťvalec je totiž ľahší o nezanedbateľných 50 kg. Turbodúchadlá sú položené medzi hlavami valcov, aby sa zmenšili priestorové nároky motora. Ten je pod kapotou hybridného športiaka naladený na výkon 577 koní a 585 N.m. Celkový systémový výkon pohonného ústrojenstva je 671 koní a 720 N.m. To stačí na to, aby tento McLaren zrýchlil z 0 na 100 km/h za 3 sekundy, na 200 km/h za 8,3 sekundy a na 300 km/h za 21,5 sekundy. Kombinovaná spotreba je podľa tabuliek 5,3 l/100 km.

McLaren Artura

Špeciálne pneumatiky

Prevodovka je automatická osemstupňová a takisto ide o úplne novú konštrukciu. Má v sebe zakomponovaný elektronicky riadený diferenciál rozdeľujúci krútiaci moment medzi ľavé a pravé zadné koleso podľa aktuálnej jazdnej situácie. Samozrejmosťou sú karbón-keramické brzdy. McLaren vôbec nešetril na použitých pneumatikách. 19-palcové Pirelli vpredu a 20-palcové vzadu sú vybavené čipom kontrolujúcim ich teplotu a tie informácie sú okamžite zasielané riadiacej jednotke elektronického stabilizačného systému. Ich konštrukcia pozostáva aj z masívnej penovej výplne, aby boli počas jazdy tiché.

Manželstvo inovácií a klasických prvkov

To vyjadruje, že McLaren Artura nemá byť len nekompromisné okruhové zviera, ale relatívne pohodlný spoločník na každodenné jazdenie. Obtiažnosť nastupovania do takéhoto typu auta čiastočne eliminujú škrupinové sedadlá, ktoré sa dokážu natočiť smerom von. Multimediálny systém dokáže zbierať telemetrické údaje pri jazde na okruhu, no cez mobilnú aplikáciu dokáže vodič na diaľku ovládať funkcie klimatizácie. Vo výbave sa objaví prémiový 12-reproduktorový audiosystém Bowers & Wilkins, 360-stupňový parkovací asistent, adaptívne full-LED svetlá, adaptívny tempomat s asistentom jazdy v jazdnom pruhu,  Za zmienku ešte stojí skutočnosť, že Artura je vybavená hydraulickým posilňovačom riadenia, takže vodič sa môže tešiť na vodopád spätnej väzby od volantu.

Prečo sme na začiatku písali o cenovo dostupnom športiaku? No lebo kým prvý hybrid McLarenu s názvom P1 z roku 2013 stál milión eur, Arturu môžete parkovať v garáži už za 212-tisíc eur. V budúcnosti je už nepravdepodobné, že by McLaren postavil nejaké čisto spaľovacie auto, v pláne je aj čistý elektromobil.

Artura: The Full Force of McLaren

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai IONIQ 5 je neuveriteľný elektromobil s parametrami prémie!
Nasledujúci článokLexus IS500: Ďalšie skvelé auto, ktoré Európa nikdy neuvidí