Dnes v noci sa v Japonsku udiali veľké veci. Nissan GT-R generácie R35 sa s nami lúči poslednou modernizáciou. Predstavená bola aj verzia NISMO. Na japonský trh sa modifikované modely dostanú v polovici roka 2023, s predajom v Európe sa nepočíta.
Nissan GT-R určite netreba nikomu predstavovať. Po celom svete má tento model vybudovanú obrovskú základňu fanúšikov, za čo veľkou mierou vďačí aj obľúbenej sérií filmov Rýchlo a zbesilo. Posledná generácia sa stala populárnou najmä kvôli pomerne priaznivej cene vzhľadom k tomu, aké výkony je auto schopné podávať. Generácia s označením R35 si dokáže poradiť aj s nejedným superšportom a polená pod kolesá jej hádže jedine slabšia spoľahlivosť prvých kusov a vyššie prevádzkové náklady.
Rovnováha medzi rýchlosťou a kvalitou jazdy
Toto vždy predstavoval Nissan GT-R R35. S týmto posledným faceliftom to automobilka posúva opäť na vyššiu úroveň. Táto generácia sa v Európe predávala už od marca 2009 a na domácom, japonskom trhu to bolo ešte koncom roka 2007. V dnešnej dobe je už veľmi sporadické, aby jedna generácia automobilu bola na trhu tak dlho. Aj keď GT-R prešlo viacerými modernizáciami, zub času na ňom zachoval stopy. Táto posledná obnova vzhľadu by sa dala prirovnať k tej najmarkantnejšej, ktorá prišla s modelovým rokom 2017. Tentokrát sa vzhľadom tak trochu vraciame k začiatkom takmer legendárnej R35-ky.
Čo všetko sa zmenilo?
Pravdepodobne najvýraznejšou zmenou prešla predná časť auta. Mriežka chladiča dostala hranatejší tvar, pričom bola tentokrát opticky rozdelená na dve časti. Pri predchádzajúcich verziách pôsobila oveľa viac celistvo. Z bočných strán predného nárazníka sa úplne vytratili nasávacie otvory, ktoré k Nissanu GT-R patrili od modelového roku 2017. Aby sme to mali vyvážené, približne v rovnakom tvare a mieste sa vrátilo späť LED denné svietenie, ktoré naposledy bolo zapracované do spomínaných nasávacích otvorov. Nissan navyše tvrdí, že nová mriežka používa tenší sieťový materiál a znižuje tak odpor vzduchu a zlepšuje chladenie. Omladzovacej kúry sa dočkala aj zadná časť, ktorá dostala ostrejšie kontúry. Nový zadný difúzor pôsobí o niečo agresívnejšie a v tomto štýle sa nesie aj prepracované zadné krídlo. Zjednodušene by sa dalo povedať, že R35-ka po facelifte pôsobí vďaka zvýrazneným hranám agresívnejšie.
Pod kapotou bez zmien
Motor, ktorý poháňa Nissan GT-R R35, pozná snáď každý. Ide o 3,8-litrový motor V6, dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Pohonná jednotka produkuje výkon 570 konských síl a krútiaci moment dosahuje hodnotu 637 Nm. Pri ostrejšej verzii Nismo ten výkon porástol na hodnotu 600 koní a 652 Nm. Aj keď automobilka neriskovala vyšší výkon na úkor spoľahlivosti, z tuningovej scény všetci vieme, že tento motor zvládne úplne iné hodnoty. Aj keď množstvo fanúšikov tejto legendy očakávalo príchod novej generácie, Nissan si dáva na čas. Bohužiaľ, naše petrolheadské dušičky ostávajú sklamané, aj keď tu s nami Nissan GT-R ostane o ďalší rôčik dlhšie. Táto posledná odroda je určená výhradne pre japonský trh.