Tento konkrétny kúsok je skonštruovaný v roku
2002 ako
R34 GT–
R druhej
generácie, zaznamenaný v registri GTR
pod číslom podvozku “
BNR34–400109“, lakovaný modrou farbou TV2 Bayside Blue, pričom
bol upravený na osobnú špecifikáciu hereckej legendy Paula Walkera. Vo filme sa používa hneď niekoľko vozidiel, ktoré predstavujú tento konkrétny kúsok, ale všetky okrem neho
to boli prezlečené kaskadérske autá. V skutočnosti išlo o
modely Skyline GT–T bez turba a s pohonom zadných kolies pre ľahšie driftovanie v akčných dynamických scénach
. Okrem GT-T
a explodujúceho auta bolo použité ešte jedno auto (karoséria namontovaná na
prívese na účely natáčania). Vozidlo v dražbe postavené podľa preferencií
Paula Walkera je tak
skutočne jediné originálne
R34 GT–R, ktoré sa vo filme objavuje.
Úpravy podľa Walkera
A aké teda že má vozidlo úpravy na prianie Paula Walkera? Hovoríme o medzichladiči Turbonetics, bezpečnostnom ráme, brzdách Rotora, výfukovom systéme a nárazníkoch Nismo, odstranených zadných sedačkách, inštalácii pretekárskych sedadiel OMP, titánovej vzpere v motorovom priestore a zvýšenom plniacom tlaku pre výkon 550 koní. Auto bolo zakúpené v Japonsku a privezené do USA bez motora spoločnosťou Kaizo Industries. Spoločnosť Kaizo Industries dovážala rôzne modely GT–R ako tzv. stavebnice a pracovala na tom, aby spĺňali štandardy amerického ministerstva dopravy so zosilnenými držiakmi bezpečnostných pásov a zosilnenými krytmi karosérie. Po príchode do USA a registrácii bolo auto upravené podľa požiadaviek Paula Walkera. Walker, ktorý tragicky zahynul pri dopravnej nehode v roku 2013. Vo filme je zobrazený digitálny displej mapujúci trasu pouličných pretekov. Na Walkerovu žiadosť bol do interiéru vozidla pridaný veľký monitor na palubnej doske, ktorý stojí takmer 8 500 libier.
Sedadlo vodiča zostalo
pevne uložené
v polohe, ktorú naposledy použil Paul Walker počas natáčania filmu a odvtedy sa nepohlo. Po skončení natáčania bolo vozidlo
zabavené americkými pohraničnými silami a
bolo podrobené zložitej právnej bitke kvôli tomu, že
vzniklo ako zmontované vozidlo a skutočnosti, že R34 GT–R nebolo nikdy oficiálne dovážané do USA. V roku
2012 bolo vozidlo legálne
vyvezené do Nemecka, a tu zotrvalo až doteraz
. O jeho živote v Japonsku nie je
známe nič, takže počet najazdených kilometrov
nie je možné úplne
potvrdiť. Auto sa v
posledných rokoch používalo veľmi
málo a bolo populárnym exponátom v Munich Motorworld. Teraz pre vyvoleného nadšenca
predstavuje príležitosť vlastniť skutočný kus filmovej a automobilovej histórie.