Lancia konceptom Pu+Ra HPE predstavuje svoju víziu na nasledujúcich 10 rokov, ktorá prenesie značku do éry elektrickej mobility. Prvým sériovým automobilom preberajúcim dizajnové a technické prvky z konceptu Pu+Ra HPE sa stane úplne nová generácia modelu Ypsilon.
Lancia Pu+Ra HPE je prvé auto inšpirované svetom talianskeho nábytkového dizajnu a to vďaka spolupráci so spoločnosťou Cassina, renomovanou značkou v nábytkárskom priemysle. Je tiež vybavené virtuálnym rozhraním SALA, ktoré sa neskôr objaví aj v modeli Ypsilon. Vďaka tejto technológií bude Lancia prvou značkou koncernu Stellantis, ktorá si osvojí technológie Chameleon a TAPE (Tailored Predictive Experience) centralizujúce funkcie audia, klimatizácie a osvetlenia, čo umožní prispôsobiť prostredie vo vnútri vozidla stlačením jediného tlačidla hlasovým pokynom.
Dizajnový dialóg
Pu+Ra HPE je prirodzenou evolúciou Lancie Pu+Ra Zero, čo bola skôr trojrozmerná socha, ako skutočné auto. Nový dizajnový smer Lancie bude čistý, no pritom radikálny. Dominovať budú ikonické formy, ako je kruh a trojuholník v kombinácii s niekoľkými eklektickými detailmi. HPE je skratkou slov High Performance Electric. Skratka HPE sa na vozidlách značky Lancia neobjavuje prvýkrát, pretože bola použitá už v 70. rokoch minulého storočia, avšak vtedy išlo o skratku slov High Performance Estate.
Neustály dialóg medzi minulosťou a budúcnosťou je vyjadrený v plynulých bočných líniách, ktoré klesajú smerom k zadnej časti vozidla a pripomínajú modely Aurelia a Flaminia. Odznaky na bokoch zahŕňajú nové logo Lancia. Dialóg medzi minulosťou a budúcnosťou možno nájsť aj v zadnej časti, kde môžeme vidieť ikonické okrúhle svetlá inšpirované legendárnym modelom Stratos. Nápis Lancia umiestnený medzi svetlami.
Predná časť reinterpretuje historickú masku chladiča Lancia, teraz posunutú dopredu do budúcnosti tromi lúčmi svetla vďaka ktorým je viditeľná už z diaľky. Inovatívna kruhová strecha poskytuje široký panoramatický výhľad s jasným odkazom na architektonické prvky, tak charakteristické pre nový dizajnový jazyk Lancie. Zadné okno tiež pripomína model Beta HPE. Veľké okná prepúšťajú do kabíny veľa prirodzeného svetla, čo má navodiť pocit domácej atmosféry.
„Pocit domova“ v interiéri
Interiér Lancie Pu+Ra HPE vyjadruje súdržnosť s novým dizajnovým jazykom značky vďaka použitiu jednoduchých tvarov, ktoré sa však vyhýbajú typickému automobilovému jazyku. Vo vnútri koncepčného vozidla je eklektický priestor inšpirovaný interiérovým dizajnom, atmosférou súčasných domovov, fluidnou architektúrou s veľkým dôrazom na detail v celkovej kompozícii čistých foriem. Inšpirácia pre dizajn talianskeho nábytku je evidentná v okrúhlomkoberci a na predných sedadlách, ktoré sú inšpirované kreslami Maralunga. Dve samostatne stojace kreslá majú jedinečné proporcie a výrazný tvar.
Vďaka partnerstvám so značkami Made in Italy boli v prepracovanom interiéri auta použité udržateľné materiály v súlade s hodnotami uvedenými v 10-ročnom strategickom pláne Lancie. 70 % povrchov, ktorých je možné sa dotýkať, je vyrobených z ekologicky udržateľných materiálov. Sedadlá sú čalúnené vlnou panno a okrovým zamatom s certifikáciou GreenGuard založenou na nízkych emisiách chemikálií a vplyve GWP na životné prostredie. Panely dverí sú pokryté materiálom pozostávajúcim z 50 % odpadu z mramorového prachu, recyklovanej látky vyrobenej s použitím prírodných farieb.
Stratégia elektrifikácie
V súlade so stratégiou elektrifikácie koncernu Stellantis uvedie Lancia v roku 2024 na trh novú generáciu modelu Ypsilon v hybridnej aj elektrickej verzii. Od roku 2026 bude Lancia na trh uvádzať výhradne elektromobily a od roku 2028, súbežne s príchodom novej Delty, nebude značka predávať vôbec žiadne automobily so spaľovacím motorom.
Lancia vždy vyrábala modely, ktoré prepisovali históriu troch hlavných automobilových tried: mestské autá, vlajkové lode a kompaktné sedany. To bude platiť aj v budúcnosti, keď nové autá Lancie ponúknu to najlepšie zo všetkých troch segmentov a budú ťažiť z podvozkových platforiem koncernu Stellantis. Kompaktné, agilné a vodičsky zábavné modely budú chcieť osloviť európsku zákaznícku základňu, „progresívnych klasických influencerov“, hľadajúcich nadčasovú eleganciu, talianskeho ducha a inovácie spolu s pohodlným a príjemným zážitkom na palube.
Koncepčný automobil Lancia Pu+Ra HPE vyrobený z technologických modulov (napr. motor, batéria, odpruženie, brzdy atď.) budúceho modelu Ypsilon je manifestom na ďalších 10 rokov fungovania značky, ktorá by sa mala výraznejším spôsobom zapísať do povedomia motoristov po celej Európe.
Čo sa týka technických údajov, Lancia hovorí, že koncept ponúka dojazd cez 700 km, rýchlosť nabíjania batérie približne 10 minút a spotrebu energie pod 10 kWh na 100 km. Toto sú veľmi ambiciózne ciele, ktoré sa Lancia bude snažiť pretransformovať aj do sériového automobilu. Základom úspechu bude nízka stavba karosérie, tenké digitálne spätné zrkadlá, aerodynamické kolesá či špeciálne vyvinuté pneumatiky od spoločnosti Goodyear.