Šéf automobilky Volkswagen prekvapil vyjadrením, že spaľovacie motory sú „stará technológia“ a skepticky sa vyjadril aj k syntetickým palivám. Koncernový príbuzný, Porsche, to však vidí inak.
Pred niekoľkými dňami poskytol šéf Volkswagenu Thomas Schäfer interview pre magazín Automotive News Europe, v ktorom sa rozhovoril o viacerých témach automobilového sveta. Niektoré jeho odpovede však mnohých zaskočili, predovšetkým jeho vízia budúcnosti spaľovacích motorov. Poďme však pekne postupne.
Diskutovanou témou boli samozrejme aj elektromobily, ktoré postupne začínajú rozširovať portfóliá jednotlivých výrobcov. Volkswagen nie je výnimkou, pričom sa netají ambíciou byť jedným z trhových lídrov v tejto oblasti. V ponuke tak už nájdeme elektrické modely ID.3, ID.4, ID.5 či dodávku ID.Buzz, pričom len tento týždeň automobilka odhalila elektrického nástupcu populárneho Passatu menom ID.7. Čo však v portfóliu VW stále chýba, je cenovo dostupný elektromobil pre masy. Túto dieru by mal zaplniť model ID.2all.
VW plánuje elektromobily pre masy
Jeho koncept predstavila značka len nedávno, no rozhodne nezostane len pri ňom. Thomas Schäfer opätovne potvrdil príchod sériovej verzie, ktorá bude podľa jeho slov stáť menej ako 25-tisíc eur. Zároveň prezradil, že najneskôr v rokoch 2026-2027 príde ďalší lacný elektromobil s cenovkou pod 20-tisíc eur. V ponuke tak pravdepodobne nahradí model e-up!, ktorého predaj definitívne skončí v polovici roka 2024.
VW vidí budúcnosť v elektromobilite, čo potvrdzujú nielen slová šéfa značky, ale aj predpoklad, že do roku 2030 budú elektrické vozidlá tvoriť až 80 % ich predajov. Navyše, do roku 2033 chce byť VW v Európe plne elektrickou značkou. Schäfer sa totiž v rozhovore rečnícky spýtal: „Prečo míňať veľké množstvo financií na starú technológiu (spaľovacie motory), ktorá vám v skutočnosti neprináša žiadny úžitok?” Mnohých jeho skepticizmus ohľadom spaľovacích agregátov prekvapil a pekných slov nemal ani pre syntetické palivá. Tie sú podľa neho len „zbytočným rozruchom”, keďže spaľovacie motory budú podľa jeho slov čoskoro aj tak zastarané a skončia už v polovici budúcej dekády.
Porsche vidí veci inak
Ide o veľmi prekvapivé vyjadrenie, obzvlášť vzhľadom na fakt, že značka Porsche, patriaca pod VW Group, naplno vyvíja vlastné syntetické palivo a v Čile už pred pár mesiacmi aj rozbehla jeho produkciu. Pilotná fáza bude predstavovať síce len výrobný objem zhruba 130-tisíc litrov ročne, no do polovice desaťročia stúpne na 55 miliónov litrov za rok. Následne okolo 2027 až 2028 chce Porsche navýšiť výrobnú kapacitu až na 550 mil. litrov ročne. Spaľovacie motory tak na rozdiel od VW ešte nehádžu do starého železa.
[…] Fabie sa očakával aj praktickejší variant kombi. V novembri 2020 ho vtedajší šéf značky Thomas Schäfer aj verejne potvrdil. Ani nie o rok neskôr však bolo všetko inak a verzia kombi pre štvrtú […]