Mercedes predstavil svoju najdôležitejšiu novinku tohto roka. Nová Trieda E je výrazne elektrifikovaná a sústreďuje sa na maximálny komfort posádky a jej prepojenie so živým i virtuálnym svetom.
Nový Mercedes-Benz triedy E má proporcie klasického trojpriestorového sedanu. Na krátky predný previs a dlhú kapotu nadväzuje veľkoryso dimenzovaná kabína, ktorá ťaží z o 2 centimetre dlhšieho rázvoru osí kolies (teraz 2961 mm). Celková vonkajšie rozmery novinky sú 4949 x 1880 x 1468 milimetrov. Batožinový priestor má základný objem 540 litrov. Spojenie medzi tradíciou a modernosťou je zvýraznené najmä čierny panelovým povrchom v prednej časti spájajúcim masku chladiča so svetlometmi. Táto vložka vo vysokolesklej čiernej vizuálne pripomína modely Mercedes-EQ. Trojrozmerne navrhnutá maska chladiča je v závislosti od línie výbavy buď progresívna alebo klasická. Pre všetky výbavy je voliteľne k dispozícii osvetlený rám masky chladiča.
Mercedes-Benz triedy E si zachoval výborné aerodynamické vlastnosti karosérie predchádzajúceho modelu. Aerodynamický koeficient odporu vzduchu zostáva na hodnote 0,23. Súčasťou príplatkovej výbavy je systém vzduchového pruženia AIRMATIC s plynule nastaviteľným tlmením ADS+ a riadením zadnej nápravy. Uhol natočenia zadnej nápravy je 4,5 stupňa, čím sa zmenší priemer otáčania o 90 centimetrov.
Superscreen
Trieda E je v poradí ďalším Mercedesom, ktorý dostane príplatkový Superscreen zdržujúci tri obrazovky. Prístrojový panel, centrálna obrazovka aj obrazovka pred spolujazdcom tak vytvoria hi-tech prostredie typické pre súčasné elektrické vozidlá značky Mercedes z radu EQ. Verzia bez displeja pre spolujazdca obsahuje veľký ozdobný prvok. Predná časť palubnej dosky je osvetlená úzkym svetelným pásom v širokom oblúku od dverí vodiča až k dverám spolujazdca. V Triede E má svetelný pás po prvý raz podobu súvislej čiary a už nie je prerušovaný displejom vodiča.
Stredová konzola medzi sedadlami je navrhnutá ako homogénny celok a priamočiaro prechádza do spodnej časti prístrojovej dosky. Vpredu je do ozdobného prvku integrovaná odkladacia priehradka s vekom a držiakmi na poháre. V zadnej časti stredovej konzoly sa nachádza čalúnená lakťová opierka. Porty USB sa nachádzajú v priehradke nižšie.
Architektúra elektroniky je viac riadená softvérom a menej hardvérom. Výpočtové funkcie predtým oddelených domén prebiehajú v jedinom procesore. Obrazovky a informačno-zábavný systém MBUX tak zdieľajú nový, veľmi výkonný centrálny palubný počítač. Táto forma siete zlepšuje výkon a rýchlosť dátových tokov.
Multidimenzionálny zvukový zážitok
Ambientné osvetlenie zohráva v celkovej atmosfére vo vozidle ešte jednu dôležitú úlohu. V aute sa dlho dalo počúvať len hudbu. Počnúc súčasnou generáciou triedy S a systémom priestorového zvuku Burmester 4D je zvuk už nejaký ten čas „cítiteľný“. Zvukové meniče v operadlách sedadiel premieňajú zvuky na vibrácie. Teraz je v novej triede E aktívny svetelný pás, ktorý vizualizuje obsah z akéhokoľvek zdroja zvuku. Týka sa to napríklad hudobných skladieb aj zvuku z filmov či aplikácií. Napríklad rýchle sekvencie úderov môžu spôsobiť rýchle zmeny svetla, zatiaľ čo plynulé rytmy vytvoria jemne sa spájajúce svetelné nálady. Integrovaný tu je tiež priestorový zvuk Dolby Atmos.
Majitelia zariadení iPhone a Apple Watch sa môžu tešiť na využívanie digitálneho kľúča. Pomocou neho môže byť Mercedes-Benz triedy E naštartovaný alebo zamknutý tak, že vodič má so sebou spomínané kompatibilné zariadenie. Majiteľ vozidla môže prideliť aj ďalším osobám rôzne práva, napríklad len prístup k vozidlu alebo tiež umožniť jeho riadenie. Vozidlo dokáže rozpoznať niekoľko používateľov naraz a digitálny kľúč od vozidla môže zdieľať až 16 osôb.
Aplikácie zo smartfónu priamo v aute
Multimediálne zariadenia v Mercedes triedy E umožňujú inštaláciu aplikácií tretích strán. Na centrálnom displeji sú od výroby k dispozícii aplikácie ako napríklad TikTok, hra Angry Birds, kancelárska aplikácia Zoom alebo prehliadač Vivaldi. Novinkou je tiež selfie a videokamera nachádzajúca sa na vrchu palubnej dosky.
Pohon a automatický parkovací systém
Čo sa týka pohonov, polovica všetkých modelov budú plug-in hybridy štvrtej generácie. Tri zo šiestich verzií triedy E kombinujú vlastnosti vozidla so spaľovacím motorom s vlastnosťami elektromobilu. Okrem preplňovania turbodúchadlom disponujú dieselové aj benzínové motory inteligentnou podporou integrovaného štartéra-generátora (ISG). Ide teda o mild hybridy. Vďaka novej batérii sa zvýšil výkon elektromotora z 15 na 17 kW a krútiaci moment na 205 Nm.
S voliteľnou predinštaláciou inteligentného parkovacieho pilota je Trieda E pripravená na automatizované parkovanie s obsluhou (úroveň SAE 4). S parkovacím balíkom s funkciami parkovania na diaľku a službou Mercedes me connect má automobil zabudovanú palubnú technológiu na úplné automatické zaparkovanie a vyparkovanie bez vodiča. Predpokladom je, že národné zákony umožňujú prevádzku automatického parkovania a príslušné parkoviská sú vybavené potrebnou infraštruktúrou.
Prehľad mild hybridných motorov
Model | E 200 | E 220 d | E 220 d 4MATIC |
Výkon (k) | 204 | 197 | 197 |
boost (k) | 23 | 23 | 23 |
Krút. moment (Nm) | 320 | 440 | 440 |
boost (Nm) | 205 | 205 | 205 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 7,3-6,4 | 5,5-4,8 | 5,7-4,9 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 7,5 | 7,6 | 7,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 240 | 238 | 234 |
Prehľad plug-in hybridov
Model | E 300 e | E 300 e 4MATIC | E 400 e 4MATIC |
Výkon (k) | 204 | 204 | 252 |
elektromotor (k) | 129 | 129 | 129 |
Krút. moment (Nm) | 320 | 320 | 400 |
elektromotor (Nm) | 440 | 440 | 440 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 0,8-0,5 | 0,9-0,6 | 0,9-0,6 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 6,4 | 6,5 | 5,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 236 | 234 | 250 |
Spotreba energie (kWh/100 km) | 20,7-18,4 | 21,6-19,2 | 21,6-19,2 |
Elektrický dojazd | 97-115 | 95-109 | 95-109 |
Kombinovaný výkon verzie E 300 e je 313 koní a krútiaci moment 550 Nm. Kombinovaný výkon variantu E 400 e je 380 koní a krútiaci moment 650 Nm.
Prvé autá sa na európskych cestách začnú objavovať na jeseň. V závere roka ešte Mercedes predstaví kombi verziu s názvom Estate.