Tradičná britská automobilka sa trápi s finančnými ťažkosťami. Dokáže ich nový McLaren 750S vrátiť na výslnie? Aj keď stojí na základoch predchodcu, až 30% dielov je úplne nových.
Tradičný britský výrobca športových automobilov sa už dlhšiu dobu trápi s finančnými ťažkosťami. Nedokáže osloviť dostatok zákazníkov a príčinou môže byť aj to, že technicky ich modely zaostávajú za konkurenciou. Každá novinka je takmer totožná s predošlým modelom. Ani tentokrát sa nepoučili a nový McLaren 750S je zväčša totožný so svojim predchodcom, modelom 720S.
Jeden z najvýkonnejších a zároveň najľahších
O pohon sa stará rovnaký 4-litrový motor V8, ktorý je dopovaný dvojicou turbodúchadiel. Agregát však dostal odľahčené piesty z modelu 765LT a vyšší plniaci tlak. Vďaka tomu produkuje výkon až 552 kW (750 koní) a krútiaci moment 800 Nm. Všetok výkon novinky je prostredníctvom sekvenčnej prevodovky posielaný výhradne na zadné kolesá. McLaren 750S Coupe, ale aj Spider, vystrelia z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy. Na rýchlosť 200 km/h sa dostane už za 7,2 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 332 km/h. Automobilka sa taktiež chváli odľahčenou výfukovou sústavou a zaujímavejším zvukovým prejavom.
Šetrili na váhe
McLaren 750S disponuje zaujímavým pomerom výkonu a hmotnosti. Podľa automobilky novinka dosahuje výkon 579 konských síl na jednu tonu, pričom o 79 koní poráža hlavného konkurenta, Ferrari F8. Túto nízku hmotnosť si musíte však nakonfigurovať. Základné karbónové sedadlá ušetria na váhe 17,5 kg. Automobilka navyše ponúka ešte ľahšie sedadlá, ktoré ušetria ešte dodatočných 33 %. Nové kované disky kolies ušetria 13,8 kg a odtučňovacou kúrou prešlo aj čelné sklo alebo dokonca sklá displejov v interiéri. Pre milovníkov okruhov sú dostupné karbón-keramické brzdy s technológiou chladenia prevzatou z monopostu F1. Zvoliť môžete aj čisto okruhové pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R. Celková hmotnosť nového modelu vrátane všetkých kvapalín je 1389 kg, zatiaľ čo verzia so sklápacou strechou váži 1438 kg.
Vyzerá úchvatne
Aj keď bol pôvodný model predstavený už v roku 2017, stále je po dizajnovej stránke nesmierne atraktívny. Nový McLaren 750S je na tom veľmi podobne a na prvý pohľad je dokonca možné si tieto dva modely zmýliť. Niekoľkými zmenami prešla aerodynamika. Napríklad zadný spojler je väčší o 20 % a je inšpirovaný systémom DRS z F1. V prednej časti sú upravené otvory pre prívod vzduchu a nový je aj predný splitter. Menší facelift dostali aj svetlá a predná náprava je o 6 mm širšia. Novinka je dokonca praktickejšia vďaka vylepšenému systému pre podvihnutie prednej nápravy. Po novom to zvládne už za 4 sekundy, pričom predtým to trvalo až 10 sekúnd.
V interiéri sa revolúcia nekoná
Interiér sa nesie na štandardnej vlne značky. V drvivej väčšine prevláda Alcantara. Na výber je zo špecifikácií TechLux a Performance. V prvom prípade nájdete v kabíne viac kože Nappa, druhá možnosť kombinuje kožu s už spomínanou Alcantarou. Po novom v konfigurátore pribudol nový kovový dekor a prispôsobiteľné ambientné osvetlenie. Milovníci hudby majú na výber prémiové ozvučenie Bower & Wilkins. Miernych zmien sa dočkaj aj displej infotainmentu, ktorý dostal novú grafiku a lepšiu odozvu na dotyk. Kompatibilita s Apple Carplay je samozrejmosťou, ale po novom máte k dispozícií McLaren Control Launcher, v ktorom si uložíte svoje obľúbené nastavenie aerodynamiky, motoru, riadenia, ale aj prevodovky.