Volkswagen Touareg je tu s nami už dlhých 21 rokov. Jeho aktuálna, tretia generácia prešla modernizáciou. Dočkali sme sa dizajnových zmien aj nových technológií.
Volkswagen Touareg netreba nikomu predstavovať. Od samotného počiatku, od roku 2002 ho nemecká automobilka vyrába v bratislavskom závode exkluzívne pre celý svet. V poradí tretia generácia sa vyrába od roku 2018, a tak prišiel čas na omladzovaciu kúru, ktorá tomuto prémiovému SUV opäť pridala na kráse.
Modernejší dizajn
Aj keď na prvý pohľad pre nezainteresovaného človeka môže modernizovaný Volkswagen Touareg pôsobiť identicky, niekoľkých zmien sme sa predsa len dočkali. Pravdepodobne najmarkantnejšie zmeny sa udiali v zadnej časti. Nový svetelný podpis tvoria opticky prepojené zadné LED svetlá, ktorých súčasťou je aj červeno podsvietené logo automobilky. Výraznejšími zmenami prešiel aj predný nárazník, ktorý dostal nové výplne, v závislosti od zvolenej verzie.
Nové predné svetlomety disponujú technológiou IQ.Light HD-LED Matrix. Tieto svetlá sa skladajú z troch samostatných modulov, pričom LED denné svietenie má nový svetelný podpis v tvare troch písmen L. Ani v prednej časti nechýba optické prepojenie svetiel naprieč celou šírkou auta, kedy túto linku narúša len nepodsvietené logo automobilky. Z profilu veľa zmien neuvidíme. Nové sú však disky kolies Coventry, Braga, Leeds a Napilo. V prípade verzie Touareg R môžete zvoliť ešte 22-palcové disky kolies Estoril. V tejto verzii máte k dispozícií aj nové lakovanie karosérie, Silicon Gray Matt, ktoré dopĺňa farbu dostupnú vo všetkých variantoch, Chilli Red Metallic.
Menšie zmeny v interiéri
Na prvý pohľad sú zmeny v kabíne podstatne menej badateľné. Už dobre známy dizajn je dopĺňaný prvkami, ktoré pôsobia naozaj hodnotným dojmom. Po facelifte je Volkswagen Touareg už v štandarde vybavený digitálnym Innovision Cockpitom, ktorého displej má uhlopriečku 30,5 palca. Systém infotainmentu využíva 38,5-palcový stredový displej a za príplatok dostanete aj head-up displej.
Počúvajú podnety zákazníkov
Na základe podnetov od doterajších majiteľov boli vylepšené výplne dverí a stredová konzola dostala mäkčený materiál a dvojité prešívanie. Nové sú taktiež USB-C vstupy, ktoré po novom disponujú vyšším nabíjacím výkonom, až 45 W. Za príplatok je dostupný taktiež prémiový audio systém Dynaudio s výkonom 730 W.
Komfortnejší a agilnejší
Technické zmeny na podvozku prinášajú vylepšené jazdné vlastnosti. Nové nastavenia zaručujú vyšší jazdný komfort, ale omnoho agilnejšie jazdné vlastnosti. Úplnou novinkou je senzor zaťaženia strechy, ktorý je prepojený s elektronikou podvozka. Všetky tieto vylepšenia sa týkajú či už základného, ale aj príplatkového, pneumatického podvozka. Za ďalší príplatok sú dostupné športové pneumatiky pre 21-palcové kolesá, aktívne stabilizátory a natáčanie zadnej nápravy.
Rovnaká paleta motorov
S faceliftom sú stále dostupné všetky motorizácie, okrem charizmatického osemvalca. Základný motor V6 TDI s výkonom 170 kW má maximálnu rýchlosť 222 km/h a na stovku sa dostanete za 7,6 sekundy. Do ponuky sa vrátil aj benzínový agregát V6 TSI, ktorý ponúka výkon 250 kW a krútiaci moment 450 Nm. S týmto pohonným ústrojenstvom akcelerujete z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 250 km/h. Dostupné sú aj dve plug-in hybridné modely. Ten výkonnejší a zároveň najvýkonnejší spomedzi všetkých modelov ma označenie Touareg R eHybrid 4Motion. Jeho systémový výkon je 340 kW (462 k) a 700 Nm. S touto pohonnou sústavou vystrelíte na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h.