Domov SPRÁVY News Na Slovensku sa predáva benzín za takmer 3,80 €/liter, nájdete ho na…

Na Slovensku sa predáva benzín za takmer 3,80 €/liter, nájdete ho na…

Niektorých motoristov chytila panika, na pumpe natankovali benzín za skoro 3,80 €/liter. Vysvetľujeme, o čo vlastne ide. 

Na niekoľkých čerpacích staniciach Slovnaft sa objavil benzín MOL Racing Fuel 102+. Ide o vysoko oktánové palivo vhodné pre športové a pretekárske automobily a motocykle. Zaujať môže napríklad majiteľov klasických atmosférických motorov i vodičov vozidiel s turbodúchadlom preplňovaných motorov. Zloženie paliva zaisťuje maximálny výkon motora, ktorý prevyšuje výkon 100-oktánového benzínu. Vysoké oktánové číslo a vysoký obsah kyslíka zabezpečujú vynikajúcu kvalitu a keďže neobsahuje etanol ani metanol, nepoškodzuje citlivé súčiastky a tesnenie motora.

benzín

Môže sa tankovať aj do pretekárskych vozidiel, pri ktorých sa nevyžaduje regulácia paliva v súlade s požiadavkami Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA). Doteraz sa toto palivo na Slovensku predávalo iba v sudoch, avšak pred niekoľkými dňami ho Slovnaft začal ponúkať aj na niekoľkých vybraných čerpacích staniciach.

benzín

Ak teda šoférujete automobil s vysokým výkonom, určite nové palivo vyskúšajte. Na druhú stranu, pokiaľ zvyknete tankovať bežný, 95-oktánový benzín, pri tankovacích pištoliach buďte pozorní. Prípadná zámena vás môže vyjsť poriadne draho, keďže liter 102-oktánového benzínu sa predáva za zhruba 3,80 eura.

benzín

Oplatí sa tankovať prémiové palivá? 

V prémiovom palive je pomer aditív oveľa väčší. Najlepšie sa prémiové palivo s vysokým oktánovým číslom dokáže prejaviť v motore, ktorý je preplňovaný, ale má nízky objem (tzv. downsizingové motory), ďalej v automobiloch s veľkým turbom, vozidlách, ktoré jazdia často s vysokým hmotnostným zaťažením. Samozrejme, tiež v športových automobiloch, v ktorých vodiči často vytáčajú motor do vysokých otáčok. Prémiové palivo je ideálne aj pre staršie motory, či dokonca historické vozidlá, nakoľko obsahuje nižšie množstvo etanolu. Vo všetkých týchto situáciách prémiové palivá chránia motor pred znečistením a zabezpečujú maximálny možný výkon motora.

AKTUALIZOVANÉ 11.07.2023 o 10:55

Značenie palív E5, resp. E10 neurčuje iba obsah etanolu a metanolu v palive, ale aj obsah kyslíka. Palivo EVO Racing Fuel 102+ neobsahuje žiaden etanol ani metanol, má však vyšší obsah kyslíka ako palivo, ktoré môže byť značené E5. To je dôvod, prečo musí mať označenie E10.

Palivo EVO Racing Fuel 102+ je aktuálne dostupné na týchto čerpacích staniciach: v Bratislave na Bajkalskej pri Troch vežiach, v Brezne a v Michalovciach na Močarianskej v smere do mesta. Od 17. júla 2023 bude toto palivo možné natankovať aj v Košiciach v časti Luník a v Šamoríne.

TEST Voyah Free - najdrahšie Čínske auto na Slovensku

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 98

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi ukázalo vlastný restomod, vyrobili ho učni
Nasledujúci článokV obci sa rútil rýchlosťou 118 km/h. Na kolobežke a bez prilby

17 COMMENTS

    • dalsia vec je ze sa tu hra velke divadlo pre tupy narod pri vyrobe benzinu sa davaju zlozky aby bol benzin menej oktanovy a je to “odpadova” zlozka tak cena podla vyrobnych posupov ma byt uplne na inej urovni vid vysokooktanovy letecky benzin
      proste ekonomika nepusti

  1. Zaujať môže napríklad majiteľov klasických atmosférických motorov i vodičov vozidiel s turbodúchadlom preplňovaných motorov.

    A este koho?

  2. U nás na Slovensku sa predáva za 3,80€ a v Čechách ho majú za cca 50Kč.
    V čom je problém???

  3. Pretože označenie E5 a E10 nie je dané len obsahom bioliehu v palive, ale taktiež obsahom kyslíka v palive. Verva 100 je bez pridaného bioliehu, ale vďaka ETBE došlo k posunu obsahu kyslíka a preto musíme značiť E10 – takto to stanovuje norma.

    • V tom pripade je potrebne tu normu hodit tam kam patri,na kopu hnoja. Zakaznik vie pitom z oznacenia velke hofno. Prijde mi to ako keby niekto urcil ze tieto tri zlozky budu mat rovnaku chemicku znacku. Jednoznacne je to klamanie a zavadzanie zakaznika preto ze nevie urcit zlizenie. Ked sa mol rozhodne tam fuknut biozlozku tak vlastne ani nemusi nic menit,povedia ved ma oznacenie E10.

  4. Ojebi na nebi…
    Kupujte hneď a teraz, bez biozložky hlavne E10.
    Zaujímavé že v Čechách a Nemecku E10 nevidieť a natankovať obyč 95 nieje hazard skôr ešte by som povedal úspora a výkon, tak čo sa to na Slovensku deje?

  5. Pridáva sa ETBE, čo nie je etanol a tiež obsahuje kyslík. Podľa STN normy sa môžu pridávať oba.

  6. Rád by som vedel ako vyčistili podzemnú nádrž od bežného benzínu keď tam išli šupnut tento špeciál?!

  7. Značenie palív E5, resp. E10 neurčuje iba obsah etanolu a metanolu v palive, ale aj obsah kyslíka. Palivo EVO Racing Fuel 102+ neobsahuje žiaden etanol ani metanol, má však vyšší obsah kyslíka ako palivo, ktoré môže byť značené E5. To je dôvod, prečo musí mať označenie E10.

  8. Zaujalo ma v tomto článku hlavne to, že Slovnaft chce ďalšiu takúto pumpu otvoriť na Luníku.

Comments are closed.