Domov SPRÁVY News Audi Q8 dostalo laserové svetlá a lepšiu techniku podvozka

Audi Q8 dostalo laserové svetlá a lepšiu techniku podvozka

Značka Audi aktualizovala vlajkovú loď rodiny Q o HD Matrix LED predné svetlomety s laserom a voliteľnými svetelnými podpismi, nové vzory kolies či nové farby a dokonalejšiu techniku podvozka.

So svojím expresívnym dizajnom je prepracované Audi Q8 športovým, no pritom stále elegantným SUV. Krátke previsy karosérie a dlhý rázvor vytvárajú elegantné proporcie, ktoré možno zvýrazniť výraznými farbami exteriéru či novými typmi diskov kolies. Maska chladiča Audi Singleframe s osemuholníkovým dizajnom teraz zaujme vertikálnymi intarziami. V základnej výbave sú usporiadané v tvare slzy, v exteriérovom balíku S line majú tvar písmena L. Sebavedomý vzhľad Q8 podčiarkujú nové výrazné otvory na prívod vzduchu, ktoré sú jasne integrované do základnej architektúry auta.

Audi Q8
Foto: Audi
Zmeny dizajnu

Audi systematicky zredukovalo dekoratívne prvky pre ešte puristickejší dizajn. Aby sa základná verzia, exteriérový balík S line a model S na prvý pohľad odlíšili, ochrana proti podbehnutiu, obloženie uchytenia dverí a difúzor sú v základnom modeli v kontrastných farbách, čím podčiarkujú robustný off-roadový vzhľad. Novinkou pre všetky motorové verzie Audi Q8 je výfukový systém s vizuálne príťažlivými koncovkami. Exteriérový balík S line, ktorý je ešte viac vizuálne zosúladený s modelom SQ8 TFSI, vyniká jasne zvýraznenými bočnými otvormi na prívod vzduchu v prednom nárazníku.

Audi Q8
Foto: Audi

Inovatívne svetlomety s technológiou HD Matrix LED a prídavným laserovým svetlom, ako aj digitálne denné svetlá umiestnené na hornom horizontálnom okraji dodávajú modelu Q8 ešte sebavedomejší výraz. V spojení s digitálnymi zadnými svetlami OLED, sa prémiový charakter modelu stáva zreteľnejším. Vzadu spája digitálne zadné svetlá OLED po celej šírke auta LED svetelný pás.

ssangyong-torres-evx
Svetelná technika

Laserové predné svetlo sa aktivuje pri rýchlosti 70 km/h a výrazne zvyšuje dosah diaľkových svetiel. Novinkou pre predné svetlomety najvyššej triedy sú digitálne podpisy denných svetiel. Užívateľovi umožňujú vybrať si jeden zo štyroch individuálnych svetelných podpisov prostredníctvom multimediálneho systému MMI. Podobne štyri svetelné podpisy je možné striedať aj v prípade zadných svetlometov. Rovnako ako v Audi A8 a Q5, digitálne zadné svetlá OLED v Q8 obsahujú funkciu indikácie blízkosti, ktorá spolupracuje s asistenčnými systémami. Keď sa vozidlá zozadu priblížia na dva metre od stojaceho vozidla, riadiace jednotky spustia aktiváciu všetkých digitálnych segmentov OLED. Medzi ďalšie funkcie patria dynamické smerovky, ako aj rôzne sekvencie príchodu a odchodu.

Audi Q8
Foto: Audi

Audi Q8 nesie novú, modernú firemnú identitu Audi. Konkrétne ide o nové dvojrozmerné logo, ktoré debutovalo už v Q8 e-tron. Namiesto chrómu sú nové štyri kruhy v kontrastnej bielej a čiernej farbe. V Audi Q8 teraz nesie B-stĺpik karosérie aj identifikátor modelu a jeho derivátu.

Viac aplikácií a asistenčných systémov

Audi v rámci aktualizácie modelu Q8 rozširuje ponuku aplikácií. Cestujúci môžu po prvýkrát využívať obľúbené aplikácie od tretích strán (napríklad Spotify alebo Amazon music). Pravidelné aktualizácie softvéru a neustále sa rozširujúca ponuka aplikácií umožňujú ešte väčšiu individualizáciu systému infotainmentu.

Audi Q8
Foto: Audi

Čo sa týka asistenčných systémov vodiča, výraznej modernizácie sa dočkal najmä displej okolia. Audi virtual cockpit zobrazuje výstrahu pred zmenou jazdného pruhu, výstrahu vzdialenosti ostatných účastníkov cestnej premávky (nákladné autá, autá a motocykle), asistenciu pri križovatke a informácie o semaforoch online v kvalite full HD. Súčasťou štandardnej výbavy sa stanú prvky ako 20-palcové zliatinové disky kolies, spätná kamera, asistent parkovania a asistent diaľkových svetiel.

Audi Q8
Foto: Audi
Motory

Pokiaľ ide o motorové portfólio, ponuku otvára trojlitrový vznetový motor 45 TDI quattro s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Po tomto motore nasleduje 50 TDI quattro, teda výkonnejšia verzia rovnakého motora, avšak naladená na výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm. Variant Q8 55 TFSI je vybavený šesťvalcovým motorom s objemom 3 litre a priamym vstrekovaním paliva. Poskytuje najvyšší výkon 250 kW (340 k) a 500 Nm. Všetky motory V6 v Audi Q8 spolupracujú s osemstupňovou prevodovkou tiptronic, stálym pohonom všetkých štyroch kolies quattro a mild hybridným systémom. Medzi rýchlosťami 55 až 160 km/h dokáže Q8 zotrvať s vypnutým motorom až 40 sekúnd, keď vodič zloží nohu z plynu.

Audi Q8
Foto: Audi
SQ8

Variant SQ8 TFSI zaujme prepracovaným spojlerom na prednom nárazníku, ako aj športovo vyzerajúcou ochranou proti podjazdu vpredu a výrazným difúzorom vzadu. Väčšie prívody vzduchu majú na svojom povrchu plástové mriežky. Audi si v tomto prípade zvolilo športový hliníkový vzhľad krytov vonkajších spätných zrkadiel, vložiek v ráme Singleframe a lemovania bočných otvorov na prívod vzduchu.

O pohon sa stará jednotka 4.0 TFSI s výkonom 373 kW (507 k) a krútiacim momentom 770 Nm. Agregát so schopnosťou odpojiť polovicu valcov v prípade nízkej záťaže je skombinovaný s automatickou osemstupňovou prevodovkou tiptronic a pohonom quattro.

Foto: Audi
Modifikovaná technika podvozka

Pre ideálny zážitok z jazdy vyžaduje vozidlo nielen prvotriedne motory, ale aj vynikajúce komponenty zavesenia kolies. Vo voliteľnom balíku pokročilého odpruženia zákazníci profitujú zo športového diferenciálu. V zákrutách vo vysokej rýchlosti využíva dve lamelové spojky na presun krútiacich momentov medzi zadné kolesá, čím dáva väčší podiel kolesu na vonkajšej strane zákruty, ktoré má lepšiu priľnavosť. Vďaka tomuto javu známemu ako vektorovanie krútiaceho momentu, je ovládanie veľkého a ťažkého auta ešte jednoduchšie a presnejšie. Pri zatáčaní alebo zrýchľovaní v zákrute sa veľké športové SUV kupé doslova tlačí do zákruty, čím sa minimalizuje sklon k nedotáčavosti.

Foto: Audi

Druhým komponentom v balení je elektromechanická aktívna stabilizácia náklonu (eAWS). Tu sú obe nápravy vybavené kompaktným elektromotorom spojeným s prevodovkou. Rozdeľuje stabilizátor na dve polovice. Pri priamej jazde im umožňuje pracovať do značnej miery nezávisle od seba, čo znižuje pohyby karosérie na nerovných cestách. Pri športovej jazde však elektromotor spôsobuje, že sa obe polovice otáčajú opačným smerom, a tak spolupracujú ako celok. To znamená, že auto sa výrazne menej nakláňa do zákruty a odozva riadenia sa stáva presnejšou. eAWS je napájaný 48-voltovým super kondenzátorom. Kompaktná, ľahká akumulačná jednotka, ktorá dokáže absorbovať a uvoľňovať vysoké prúdy vo veľmi krátkom čase, dodáva dvom elektromotorom maximálny výkon 1,5 kW.

Audi Q8
Foto: Audi

Audi SQ8 TFSI schádza z výrobnej linky štandardne s 21-palcovými kolesami a pneumatikami 285/45. Najväčšiu dostupnú ponuku predstavujú 23-palcové disky s pneumatikami 285/35. Brzdové kotúče na prednej náprave majú priemer 400 milimetrov, na zadnej náprave merajú 350 milimetrov. Čierne brzdové strmene, voliteľne v červenej farbe, nesú logo S.

Uvedenie modernizovaného Audi Q8 na trh sa očakáva ešte teraz v septembri. Ceny 45 TDI quattro začínajú v Nemecku na 86 700 eurách, 50 TDI quattro stojí 89 700 eur. 55 TFSI quattro bude stáť 89 900 eur a SQ8 TFSI 119 500 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAudi
Predchádzajúci článokRenault Scénic sa Slovákom vzdiali, je z neho elektrické SUV
Nasledujúci článokDaňové služby Eurowag ponúkajú riešenia bez stresu