Domov MOTO Myslel som si, že jazdím ako Rossi. Motoškola na Slovakiaringu mi nastavila...

Myslel som si, že jazdím ako Rossi. Motoškola na Slovakiaringu mi nastavila zrkadlo

Hovorí sa, že v autoškole vám dajú papier, aby ste mohli jazdiť legálne po cestách, ale jazdiť vás nenaučia.

Česť výnimkám. A preto v poslednom čase naberajú na popularite jazdecké kurzy, na ktorých sa vám venujú skúsení inštruktori. Pomôžu vám pozrieť sa na vaše slabiny a odstrániť zlozvyky. Ja som dostal možnosť sa zúčastniť prave jednej takejto motoškoly priamo na Slovakiaringu v centre bezpečnej jazdy.

Aj keď už jazdím nejaký ten piatok a s pokojným svedomím môžem povedať, že mám už čo-to odjazdené, zvolil som si základný Motokurz 1. Hneď ráno bola ako prvá na programe teoretická časť. V nej sme si prebrali, v akom oblečení by sme mali jazdiť. Čo na motorku patrí a v čom by sme rozhodne jazdiť nemali. Aj napriek tomu, že zákon nám predpisuje len prilbu, mali by sme vždy myslieť na to, že sa neobliekame na jazdu na motorke, ale na pád.
Správne oblečenie
Nebudem sa tu teraz rozpisovať o tom, ako by mala taká výbava vyzerať. To je na jeden celý ďalší článok. Avšak spomeniem aspoň tie základne veci, ktoré by mal mať na sebe oblečené každý motocyklista. Základom sú správne topánky, nohavice, bunda, rukavice a, samozrejme, prilba. V ďalšom priebehu teoretickej časti sme si prešli základné techniky jazdy a veľká časť bola venovaná (kritickému) brzdeniu a vyhýbaciemu manévru pred prekážkou. Teória nám zabrala necelé tri hodiny.
Motoškola
Praktická časť
Po ukončení teoretickej časti sme sa konečne dostali k motorkám. Predtým, než sme vôbec mohli vyraziť na polygón, si inštruktor na každej motorke prešiel s každým účastníkom správne nastavenie jednotlivých ovládacích prvkov. Až potom sme sa presunuli na trať skúšať nové veci a zbaviť sa zlozvykov za riadidlami.
Prvou praktickou časťou bolo brzdenie. Pravdupovediac, znie to ľahšie ako sa zdá. Veľa záleží od toho, kto má akú motorku. Jazdci na starších motocykloch by si rozhodne mali brzdenie vyskúšať pod dohľadom, aby sa zabránilo zablokovaniu predného kolesa a následnému pádu. Tú je výhoda mať moderný motocykel nabitý elektronikou, lebo tá si vaše chyby postráži.
Motoškola
Druhý v poradí bol slalom medzi kužeľmi, na ktorom sme zapracovali na správnom ovládaní motocykla. Aj napriek tomu, že to bol základný kurz, vďaka individuálnemu prístupu inštruktora som aj ja zistil, kde mám priestor na zlepšenie. Rovno som na tom začal pracovať a… Ono to naozaj funguje.
Potom sme si dali otáčanie okolo kužeľa v pomalej rýchlosti, kde sme sa zameriavali na prácu so spojkou. Ako ďalší tréning sme mali kombináciu prvých dvoch. A to prudké brzdenie pred prekážkou s následným vyhýbacím manévrom. A veru, nie je to také jednoduché, ako to vyzerá. Hlavne pokiaľ vám motorka dovolí zdvihnúť zadné koleso od zeme a následne sa snažíte o vyhýbací manéver a celá motorka sa vám začne otáčať okolo predného kolesa. Tu som bol rád, že som si to vyskúšal na bezpečnom mieste a nie v premávke.
Motoškola
Ako posledný bod programu sme mali správny posed a štýl prejazdu zákruty. Tu sme sa pomaly a postupne dopracovali k väčším náklonom a vyšším rýchlostiam. A aby nám článok neprerástol do románu, tu to ukončím.
Prihláste sa aj vy
Motoškola má zmysel. Jednoznačnú pochvalu si zaslúži inštruktor za individuálny prístup ku každému účastníkovi kurzu. Nech už ste akokoľvek skúsený motorkár, každý jeden z vás by si mal takýmto kurzom aspoň raz v živote skôr či neskôr prejsť a vyskúšať svoje limity aj limity svojho motocykla. A teda urobte tak radšej skôr ako neskôr. Aj ja sa vždy do centra bezpečnej jazdy rád vrátim a budem sa ďalej zdokonaľovať.
Kolesami nadol priatelia a hlavne bezpečne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSubaru by sa mohlo vrátiť do WRC, vstup Audi do F1 ohrozený?
Nasledujúci článokS elektromobilom najazdil 300.000 km, reakcia servisu šokovala