Domov SPRÁVY News TEST BMW Z4 – chýba mu konkurencia

TEST BMW Z4 – chýba mu konkurencia

Foto: Jakub Šuplata

Asi neexistuje autentickejší typ auta, než starý dobrý roadster. BMW Z4 je však čím ďalej osamelejšie v tejto kategórii a my sme využili šancu na preverenie jeho schopností.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=5tiuC6JQAUY]

Neviditeľný facelift

Ak by sme vám povedali, že pod tou krásnou fialovou sa skrýva modernizovaná Z4, verili by ste nám? Asi nie, pretože ste buď vôbec nezachytili, že Z4 dostala facelift, alebo ste si žiadnu zmenu nevšimli.

Foto: Jakub Šuplata

Nový je vzor mriežky chladiča, hmlové svetlá, prieduchy a pár lesklých plastov v zadnej časti. Inak sa nič nezmenilo, čo je možno aj dobré, pretože aktuálna Z4 je od začiatku veľmi pekné auto.

Interiér ostal bez zmien 

Skôr je škoda, že sa nič nezmenilo v interiéri. Naďalej tu nájdeme starší systém, ktorý sa napríklad s takým Mercedesom SL nemôže porovnávať. V BMW Z4 nič nekričí nejakým extra luxusom. Pochváliť môžeme tvarovanie sedadiel a polohu za volantom.

Horšie je to s koženým poťahom a absentujúcim odvetrávaním. V lete by ste niektorý z úložných priestorov mali využiť na náhradné tričko. Užitočná je sieťka za sedadlami, uzatvárateľný box medzi sedadlami, ale zamrzia menšie odkladacie priestory vo dverách.

Z4 je skôr rekreačný športovec

Po naštartovaní vás vo vrcholnej motorizácii M40i očarí preplňovaný radový šesťvalec. Trojliter prepĺňaný dvoma turbodúchadlami vám pod pravú nohu ponúkne 340 koní. Na stovku stačí 4,5 sekundy.

Foto: Jakub Šuplata

Hmotnosť sa podarilo udržať ľahko nad 1 600 kg, čo je na pomery kabrioletov slušné číslo. Dynamické atribúty podporuje rozloženie hmotnosti 50:50 a pohon výlučne zadných kolies. Treba však rovno priznať, že netreba od nej čakať M2 bez strechy.

Z4 má oveľa radšej ľahšie vozenie pre radosť, kde sa zabávate nad jej ovládateľnosťou. Neboli sme úplne stotožnení s nastavením posilňovača riadenia, pretože sme sa vždy cítili tak trochu odpojení od prednej nápravy.

Foto: Jakub Šuplata

Keď sme na to začali tlačiť, nikdy sme nenašli takú úroveň dôvery, aby sme si s ňou dovolili také psie kusy, ako pri spomínanej M2. Rovno treba dodať, že na to Z4 ani nie je stavaná.

Roadster na každý deň

Práve to pohodové užívanie si okresiek je jej doménou. Ani pri vyššej rýchlosti vám bez strechy neodfúkne hlavu a so zatiahnutou strechou cestujete v absolútnom komforte. Možno škoda, že hlboký tón šesťvalcu najviac vyniká až v hornom pásme otáčok, inak je jeho prejav strohejší. Budete si tak musieť dať pozor na neželané fotografie od istých pánov v zelenom.

Priplatíte si

A poďme k cenovke. Tá stúpla o päť a pol tisíc, takže BMW Z4 M40i štartuje od 68 050€, čo je naozaj dosť. Hlavne pri uvážení, že sa blížite či už k plnokrvnému BMW M modelu, alebo napríklad k Porsche 718 Boxster. To si cenovo uletí ešte ďalej, ale zas jazdný zážitok posúva tiež ešte ďalej.

Je cítiť, že BMW drží Z4 pri živote skôr zo sentimentu. Záujemcovia o bývalých konkurentov, ktorí už skončili, majú stále na výber minúť svoje peniaze tu. Ale Bavorom by prospela zdravá konkurencia, pretože niet pochýb, že to vedia aj lepšie.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=5tiuC6JQAUY]

TECHNICKÉ ÚDAJE BMW Z4 M40i

Usporiadanie a počet valcov

R6

Zdvihový objem

2 998 ccm

Max. výkon

250 kW/340 k

Max. krútiaci moment

500 Nm

Palivo

Benzín

Pohon

RWD

Prevodovka

8-stupňový automat

ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY

Dĺžka

4 324 mm

Šírka

1 864 mm

Výška

1 304 mm

Rázvor náprav

2 470 mm

Pohotovostná hmotnosť

1 640 kg

Objem batožinového priestoru

281 l

Zrýchlenie 0-100 km/h

4,5 s

SPOTREBA (počas testu)

Mesto

Diaľnica

Okresky

Dlhodobo

8,6 l/100km

7,5 l/100km

6,9 l/100km

7,2 l/100km

CENA

Základná cena modelu

49 610 eur

Základná cena testovanej verzie

78 915 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokDetská dopravná nadácia pomáha (polo)sirotám po dopravných nehodách
Nasledujúci článokŠéf McLarenu: elektrický superšport príde najskôr v roku…