Hovorí sa, že láska je slepá. Keď prebehne iskra, tak už niet pomoci. Kúpa auta je naopak proces, pri ktorom by ste mali byť maximálne racionálny a pozerať sa hlavne na tie praktické ukazovatele. Alfa Romeo Giulia je výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo.
Ako správna žena, ktorá vás pripraví o všetko, Alfa Romeo Giulia je očarujúca. Až takým spôsobom, že sa na ňu len pozeráte a kocháte sa. Modernizácia priniesla iba drobné zmeny, ktoré urobili veľký rozdiel. Tie predné svetlá? Umenie. Pôsobí teraz moderne a agresívne.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=0ZQZ3BQXFMI]
Naviac sú aj funkčné, keďže poskytujú adaptívne diaľkové svetlá, ktoré funguje spoľahlivo. Vo výbave Veloce, ktorá sa ani neblíži vrcholnému „QVéčku“, vyzerá športovejšie než väčšina nemeckej konkurencie. A potom sú tu 19“ disky kolies, ktoré máte chuť vystaviť do galérie.
Vnútri je cítiť jej vek
Otvoríte dvere a príde studená sprcha, prvá hádka. Interiér totiž ani po facelifte jednoducho nestačí na konkurentov. 8 rokov je pre jeden model extrémne dlhá doba a tak je Giulia miernym časostrojom. Žiadne extra moderné vychytávky tu nehľadajte. Pre niekoho, kto chce meniť 80 možností ambientného osvetlenia pred každou jazdou, Giulia rozhodne nie je.
Pre človeka, ktorý chce iba šoférovať? Vitajte vo svojom novom aute. Žiadne rušivé elementy, prehľadné ovládanie a výborné spracovanie. Talianke výrazne zachránilo život, že infotainment k chodu auta v zásade vôbec nepotrebujete.
Miesta nemá na rozdávanie
Prvú krízu sme preskákali, ale nebola zďaleka posledná. Vnútorný priestor. Giulia má o 3 centimetre kratší rázvor, než BMW radu 3. Tým pádom sa 4 dospeláci s výškou nad 180 centimetrov do auta budú musieť natlačiť. Na druhú stranu, kufor má 480 litrov, čím drží štandard segmentu.
Pod kapotou veľa nevymyslíte
Motorová ponuka je tiež pomerne strohá, keďže na výber máte iba benzínový a naftový štvorvalec, ak nerátame V6 v Quadrifogliu. Benzín vám ponúkne atletickejších 280 koní, nafta menej vzrušujúcich 210 koní. Poteší spotrebou, ktorá sa konštantne držala pod siedmymi litrami, na diaľnici dokonca tesne nad šiestimi. Vyčítať mu musíme hlučnejší chod. Spojený je s 8-stupňovým automatom ZF, ktorý je skvelý a reálne mu nemôžeme vyčítať nič.
Divoká jazda, z ktorej nebudete vždy nadšený
Pri prvej jazde sa s Giuliou môžete buď navždy spojiť, alebo ju znenávidieť. Záleží iba na tom, kde sa s ňou veziete. V meste je kvôli veľkému polomeru otáčania pomerne nemotorná, tvrdšia a všetko vám nahovára, že ju máte zobrať na normálne cesty. Nie je to predsa presúvadlo z bodu A do bodu B. Nie, toto je šoférsky nástroj, ktorý aj s dízlom dokáže vyčarovať úsmevy.
470 Nm vás s dostatočnou silou potiahne zo zákrut a na istote pridá pohon všetkých štyroch kolies. Riadenie teraz dáva zmysel a viete predné kolesá smerovať na milimeter presne. Cítite nielen cestu, ale aj kopance, ktoré v najostrejšom režime rozdáva pri každom preradení. Na zamotanej okreske si vzájomne vyznávate veľmi vášnivé signály lásky.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=0ZQZ3BQXFMI]
Peniaze sú v tomto vzťahu dôležité
A ako to už býva, takéto milenky sú poriadne drahé. V základe štartuje od 48 990€, ak chcete diesel, musíte prejsť o dve výbavy vyššie a zaplatiť 51 490 €. Výbava Veloce je ešte o ďalších 2 500 € drahšia. Za svoje peniaze dostanete auto, ktoré vás bude štvať, ale budete ho milovať. Ak vyznávate tradičné hodnoty pri autách, lepší sedan nenájdete. Je to ten krásny analógový zážitok, ktorý je každým rokom vzácnejší. Ak na ňu máte, nebuďte všedný a dajte v živote šancu vášni. Občas to vie dopadnúť dobre.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
Alfa Romeo Giulia |
Usporiadanie a počet valcov |
radový – 4 |
Zdvihový objem |
2 143 cm3 |
Max. výkon |
154 kW / 210 k |
Max. krútiaci moment |
470 Nm |
Palivo |
nafta |
Pohon |
AWD |
Prevodovka |
8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 650 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
1 860 mm |
Výška |
1 411 mm |
Rázvor náprav |
2 820 mm |
Pohotovostná hmotnosť |
1 640 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
6,8 s |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto |
7,1 l/100 km |
Diaľnica |
6,3 l/100 km |
Okresky |
6,1 l/100 km |
Objem palivovej nádrže |
52 l |
CENA |
|
Základná cena modelu |
48 990 € |
Cena testovanej verzie |
53 990 € |