Domov SPRÁVY Elektromobilita TOP 5 najlacnejších elektromobilov predávaných na Slovensku

TOP 5 najlacnejších elektromobilov predávaných na Slovensku

Elektrické vozidlá už vyšli z inkubátora, ale ich technika sa ešte stále vyvíja. Aktuálne sa predávajú najmä luxusné elektromobily s veľkou karosériou a inovatívnymi asistenčnými systémami za desaťtisíce eur, ale na trhu sa už dajú nájsť aj cenovo oveľa dostupnejšie batériové vozidlá. Toto je aktuálne 5 tých najlacnejších.

Dacia Spring Extreme – 21.500 €
Foto: Dacia

Dacia Spring bola na európsky automobilový trh uvedená na jar roku 2021. Prianím Dacie bolo umožniť masám ľudí sprístupniť elektrickú mobilitu, pretože v čase uvedenia na trh išlo o najlacnejší elektromobil. A tento status Springu trvá dodnes. Odozva trhu bola silná, Dacia za ten čas prijala viac ako 100 tisíc objednávok, pričom 75 % z toho boli súkromní zákazníci. Predpoklad, že vozidlo sa najviac uplatní v malých kuriérskych firmách, sa tak zatiaľ nenapĺňajú.

Dacia Spring Cargo vs 100 kg TOALEŤÁKU?

 

Vodiči Dacie Spring najazdia za deň priemerne 31 km s priemernou rýchlosťou 26 km/h. Tri štvrtiny ľudí nabíjajú vozidlo doma, priemerný čas strávený na nabíjačke je 3,5 hodiny. Doterajší výkon elektromotora bol skutočne skromný – 45 koní. Aj preto zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvalo Springu celú večnosť – 19,1 sekundy. Domácim prostredím automobilu sú však predovšetkým mestské ulice, a tam až tak na dynamike v takých vysokých rýchlostiach nezáleží. Verzia Extreme však prináša elektromotor, ktorého výkon je vyšší o 20 koní. Dojazd vozidla je 220 km. Dacia Spring v čase svojho uvedenia na trh stála 16.700 €. Dobre známe problémy automobilového priemyslu spojené s rastom cien základných surovín a nová verzia Extreme s vyšším výkonom však majú za následok, že cena tohto elektromobilu neklesá, ale naopak, rastie.

FIAT 500e – 28.990 €

Cenový rozdiel medzi 500e a Springom je naozaj obrovský. Ale skutočne, pokiaľ chcete jazdiť na serióznom elektromobile bez výrazných kompromisov, v súčasnosti sa musíte pohybovať okolo cenovej hladiny 30.000 €. V porovnaní s klasickou “päťstovkou” je jej elektrická verzia dlhšia o 61 mm, rázvor má natiahnutý o 20 mm a je aj širšia o zásadných 56 mm a vyššia o 29 mm. Má tak o niečo priestrannejší interiér, viac miesta nad hlavou a dokážete si za volantom nájsť lepšiu pozíciu sedenia. Praktické je aj riešenie dverí 3+1, keď na jednej strane karosérie pribudli protichodne sa otvárajúce dvere v druhom rade. Napríklad manipulácia s dieťaťom pri každodenných povinnostiach je tak výrazne jednoduchšia.

ssangyong-torres-evx

K dispozícii sú dve batérie. Základná má kapacitu 23,8 kWh (využiteľných 21,3 kWh) a je spojená s elektromotorom s výkonom 70 kW/95 koní. Väčšia má kapacitu 42 kWh (využiteľných 37,3 kWh) a silnejší je aj výkon elektromotora 87 kW/118 koní. FIAT 500e tak má dojazd 180 kilometrov, resp. 320 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon je 85 kW.

Opel Corsa Electric – 32.590 €

Corsa prešla tento rok faceliftom. Dostala prednú masku Vizor, čím sa vizuálne priblížila ostatným modelom značky, no modernizoval sa aj elektrický pohon. K dispozícii sú dve verzie, jedna s výkonom 100 kW/136 k s dojazdom do 357 kilometrov, druhá s výkonom 115 kW/156 k s dojazdom 402 kilometrov. V oboch prípadoch má elektromotor krútiaci moment 260 Nm. Batéria sa z 20 na 80 % nabije v priebehu 30 minút. Práve tá slabšia výkonová verzia sa predáva za sumu 32.590 €, čo elektrickú Corsu radí na miesto tretieho najlacnejšieho elektromobilu predávaného na slovenskom trhu.

Citroen e-Berlingo – 32.990 €
Foto: Citroen

Najlacnejší rodinný elektromobil nájdete v súčasnosti v predajni Citroenu. Je ním obľúbený model Berlingo vybavený elektromotorom s výkonom 100 kW (136 koní), krútiacim momentom 260 Nm a batériou s kapacitou 50 kWh. Ide o osvedčenú techniku koncernu Stellantis, ktorú nájdete v mnohých modeloch, no práve v praktickom Berlingu ju dostanete za najlepšiu cenu. Dojazd sa podľa noriem WLTP pohybuje v rozmedzí 258 – 285 km, pričom maximálny nabíjací výkon je 100 kW. Elektrické Berlingo vyniká variabilitou sedadiel, veľkým vnútorným priestorom aj objemom batožinového priestoru až 775 litrov.

MG4 Electric – 32.990 €
Foto: MG

Ďalším vozidlom za rovnakú sumu je MG4 Electric. Päťdverový hatchback má moderný dizajn, trochu oklieštenú výbavu, mimoriadne kompaktnú batériu a výbornú spotrebu energie. Priemerná spotreba v meste a na okreskách je okolo 13,5 kWh, čo v praxi znamená, že na jedno nabitie prejdete aj 450 kilometrov. Pri cestovaní na diaľnici spotreba vyskočí na 22,5 kWh na 100 km, ale to stále znamená dojazd slušných 300 km. MG4 Electric je tak najlacnejším elektromobilom, s ktorým sa netreba báť sa vydať aj na dlhšie trasy. Na rýchlonabíjacej stanici sa dokáže nabíjať výkonom až 135 kW, takže z 0 na 80 % sa nabije za niečo vyše 30 minút. Navyše, ide o mimoriadne agilné auto, pretože používa elektromotor s výkonom až 204 koní a krútiacim momentom 250 Nm, takže z 0 na 100 km/h zrýchli už za 7,9 sekundy.

MG4 Electric, prekonáva VW ID3? - TEST

Už na konci roku 2024 by tento rebríček mal vyzerať úplne ináč. Na trh sa chystá nová generácia Citroenu C3, ktorá príde aj v elektrickej verzii na predpokladanú cenu 23.500 €. Ohlásený je aj príchod elektrického Dongfengu Nanni, ktorý by mal cenou podliezť Daciu Spring. Ten by sa mal dočkať výraznejšej modernizácie, uvidíme, kam sa posunie cenou. Niektoré zdroje tvrdia, že na Slovensko príde Hyundai Casper s cenou okolo 22.000 €. A dlho očakávaným modelom je aj Fiat Panda. Jej cena by nemala byť ďaleko od elektrickej C3.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 25

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW M hovorí “nie” downsizingu. Šesť a osemvalce zostanú
Nasledujúci článokMajú snehové reťaze zmysel? Prekvapivý výsledok testu