Dôvody, prečo je primálo paliva
Ak je v palivovom systéme príliš málo paliva, spravidla ide o príznak poruchy palivového čerpadla a/alebo regulátora tlaku. AK vykazuje chybu palivové čerpadlo, nemusí ísť o jeu priamu poruchu – často je samotné palivové čerpadlo v poriadku, za nedostatkom paliva je silné znečistenie palivového filtra. Vyskytnúť sa tiež môže problém so samotným vstrekovaním paliva, s dýzami. Tie majú priemer, ktorý je voľným okom v podstate nepozorovateľný. Čerpacie stanice predávajú prémiové palivá, ktoré majú podľa laboratórnych testov schopnosť tieto dýzy čistiť.
Dôvody, prečo je priveľa vzduchu
Príliš veľký objem vzduchu môže byť prejavom nesprávne fungujúcej škrtiacej klapky alebo netesností v sacom potrubí. V bežnej reči ide o únik vzduchu. V prípade škrtiacej klapky nemusí byť vadný jej mechanizmus, ale častokrát iba objímka na manžete sania v oblasti, kde je nasadená na škrtiacu klapku.
Takisto môže ísť o poruchu v mechanizme distribúcie spalín, kedy sa prevádzkové cykly začínajú a končia v nesprávnom čase.
V praxi jazdené automobily kombinujú viaceré problémy s výsledkom chudobnej zmesi paliva.
Na Mesiaci by naše motory nefungovali
Dodajme, že do motora auto privádza vzduch z okolia, teda z atmosféry. Aby bol zaručene čistý, prechádza cez vzduchový filter. Spaľovacie motory na benzín, naftu, ale aj CNG a PLG, sú závislé na atmosfére Zeme, že nikde inde by ani fungovať nemohli. Preto nemožno tieto motory naštartovať vo vesmíre alebo dajme tomu na Mesiaci, ak by sa v budúcnosti plne rozbehol program Artemis.
Zhrnuté
Kód chyby P0171 signalizuje chudobnú zmes paliva. To znamená, že je tam buď priveľa vzduchu, alebo príliš málo paliva. Takýto stav môže spôsobovať napríklad zlyhanie palivového čerpadla, ktoré nedokáže dodať dostatočné množstvo paliva, ale aj celý rad ďalších príčin. Takže, keď prístrojová doska automobilu rozsvieti kontrolku motora, pre vás ide o podnet na návštevu autoservisu.