Domov SPRÁVY News Taktika na umelé zvýšenie ceny jazdeného auta. Využijete ju aj vy

Taktika na umelé zvýšenie ceny jazdeného auta. Využijete ju aj vy

Ilustračná fotografia: Cena jazdeného auta môže byť zvýšená už len preto, že je dobre umyté a naleštené.
Ilustračná fotografia: Cena jazdeného auta môže byť zvýšená už len preto, že je dobre umyté a naleštené.

Pri predaji jazdeného auta je dobré uplatňovať legálne metódy na zvýšenie jeho atraktivity. Nižšie uvedené metódy uplatňujú súkromní predajcovia aj autobazáre a je dobré, aby ste o nich vedeli. Môžete tak ušetriť aj stovky eur.

Cena jazdeného auta sa líši aj v závislosti od toho, ako práve vyzerá. Naleštené a celkovo dobre vyzerajúce vozidlo má podstatne väčšiu šancu na predaj.

Blato, sneh, kamienky, soľ. To sú azda najväčšími nepriatelia našich štvorkolesových miláčikov počas zimy. Na frak dostávajú ako kolesá, tak celá kasňa.

Cez leto nie sme na tom s ošetrením laku o nič lepšie. Prach, piesok, hmyz, vtáčí trus, novo nanesený asfalt. Toto sú nepriatelia na leto. Hlavne pripečený hmyz na karosérií počas horúcich letných dní.

Nie stále kefy

Nie každý z nás je puntičkár a potrebuje auto umývať ručne. Prevažná časť z nás využíva automatizované umývačky. Preferuje ich až 51% ľudí. Za najväčší benefit považujú rýchlosť a pohodlnosť umývania.

Kefy ako také autu neškodia až tak veľmi, no dobré je vedieť, kde sú použité tie najkvalitnejšie a z akého materiálu sú vyrobené. Najideálnejšie je používať autoumyvárne s aktívnou penou, ktoré sú viac šetrnejšie k laku.

Po využívaní takýchto autoumyvární je povrch auta krajší, nedrží sa na ňom vo výraznej miera špina a kamienky majú „samočistiacu“ schopnosť. Po takomto umytí by bolo taktiež najlepšie použiť program s vysokotlakovým čistením, aby sa všetka usadenina dostala z auta preč.

Pravidelným umývaním auta dokážete laku iba pomôcť. Na pravidelne ošetrenom laku sa časom vytvorí „ochranná fólia“, ktorá neskôr zjednodušuje odstránenie nečistôt. Najčistejšie vozidlá na svete nájdete v USA. Až 66% ľudí umýva svoje auto 13-krát do roka. Pokiaľ umývate auto aspoň raz mesačne, dávate mu kvalitný vosk, autu iba prospievate.

Zanedbanie umývania počas zimy vás môže vyjsť draho.

Najviac času strávime na umývačke paradoxne počas zimy. Až 32% majiteľov svoje vozidlá umýva počas zimy. Hlavným dôvodom je soľ na vozovke. Jar a leto sú prívetivejšie mesiace a na týchto miestach sa usídľuje 25% majiteľov.

Zanedbanie umývania počas zimy sa nevypláca. V tomto období je hlavným strašiakom už zmieňovaná posypová soľ. Tá zanecháva povlak, ktorý ostane na povrchu auta a taktiež aj na podvozku. Vďaka svojim účinkom je vyššie riziko zhrdzavenia komponentov. Podobným strašiakom v letných mesiacoch je vtáčí trus.

Využite to na zvýšenie ceny svojej jazdenky

Ak predávate auto, nezabudnite, že nielen exteriér je to, čo predáva auto. Nafoťte aj vnútro, nakoľko potenciálny kupujúci si bude pozerať stav interiéru a sedadiel.

Nebojte sa fotiť detaily a otvorene priznať nedostatky. Keď o nich bude kupujúci vedieť, nebude pri následnej fyzickej obhliadke špekulovať o znižovaní ceny kvôli práve nájdeným chybám.

Dlhé popisy v inzerátoch kupec ocení

Cena jazdeného auta môže byť mierne vyššia ako priemer, ak vopred poskytnete veľa informácií. Takže sa nebojte dlhokánskeho popisu pri inzercii. Čím viac toho o aute popíšete, tým máte väčšiu pravdepodobnosť predaja.

Uveďte objektívne údaje, ako sú počet najazdených kilometrov, rok výroby, detaily o motore, spotrebe. Samozrejme, nezabudnite nafotiť aj stav aktuálnych kilometrov.

Pridanou hodnotou sú ale vaše subjektívne hodnotenia a snáď aj kvázy príbeh o tom, ako je vozidlo spoľahlivé (ak naozaj je) a praktické.

Najlepšie je, keď má vozidlo kompletnú servisnú históriu. Avšak vieme, že to vždy nie je možné, pretože vy sami nemusíte byť prvým majiteľom vozidla. Ak servisná história nie je kompletná, napíšte do popisu čo detailnejšie, aký servis ste vykonali vy.

Vyššia cena nie je vždy ideálna

Tým pádom to neprežeňte s cenou. Ak to preženiete s cenou, je možné, že auto nepredáte v časovom horizonte, s akým ste počítali. Pri samotnom predaji takisto nič nezatajujte! Poukážte na všetky chyby a nedostatky auta, zvýšite si tak určite renomé u potenciálneho zákazníka.

Prevencia je viac ako riešenia na poslednú chvíľu

Naším odporúčaním je, aby svoje jazdené vozidlá umývali častejšie, než len raz štvrťrok. Nepôvabný vzhľad vozidla vás môže vyjsť draho a pokiaľ máte v pláne predávať auto a nechcete ho „doraziť“, zastavte sa umyť ho aspoň raz mesačne.

Netreba vozidlo umývať ručne, stačí ho dať aj na kefy, ktoré sú kvalitnejšie.

Pri predaji vozidla nič nezatajujte, buďte úprimný a otvorený všetkým otázkam. Nedbajte iba na exteriér, ale povenujte sa aj interiéru vozidla. Nastavte si cenu tak, aby bola či už najlepšia na trhu, prípadne zlatý stred, hlavne to s ňou neprežeňte.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKreslil autá pre smotánku. Bývalého šéfdizajnéra Rolls-Royce našli dobodaného
Nasledujúci článokPod 250-tisíc už nepôjdeme, ľudia by sa sťažovali, tvrdí McLaren. Model Artura ostáva základom