Domov PREMIUM+ Cestovanie Päť oteckov, šesť todlerov, Defender a Marco Polo

Päť oteckov, šesť todlerov, Defender a Marco Polo

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Nie, nečítate námet najnovšej indickej telenovely, ale začiatok výletu, za ktorý by sa nehanbili ani tvorcovia legendárneho filmu S tebou mně baví svět. Tie najlepšie nápady vznikajú v sprche, a preto ten náš vznikol v bare. Pripraviť našim deťom niečo jedinečné, zážitok, na ktorý nezabudnú, a tak trochu si dokázať, že to zvládneme, že na to máme. Veď čo by sa mohlo pokaziť?

Netvrdím, že sme vymysleli Ameriku, no je treba podotknúť, že najmenší účastník mal dva roky a vekový priemer našich detí len jemne prekročil číslo 3. Pripočítajme k tomu fakt, že pre mnohých z nás to bola premiéra, ako aj skutočnosť, že miesto zábavného parku sme zvolili kempovačku.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Apartmány na kolesách

Výber prvého auta bol pomerne jednoznačný. V redakčnom kalendári totiž svietila predĺžená verzia off-roadovej legendy, Defender s prívlastkom 130. A môj pôvodný zámer spať v stane na zemi som veľmi rýchlo povýšil na stan na streche. Veď koniec koncov, nebolo by to prvýkrát, čo sme na strechu Defenderu nechali namontovať strešný stan. No tentokrát sa moja návšteva predajne Northline v Ivanke pri Dunaji skončila pomerne odvážnejšie a na ťažnom mi prischol kompaktný príves.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Áno, tento výlet začína naberať na obrátkach a to sme ešte ani nevyrazili. Prekvapivo, Defender nemal elektrické ťažné, a tak som sa musel popasovať s manuálnym. Nie je to nič komplikované, no rozhodne skontrolujte všetky poistky tak, aby bolo ťažné naozaj správne zafixované. Basecamp od Northlinu je malý off-roadový multifunkčný príves, ktorý vám so svojou základnou hmotnosťou 605 kg nebude zbytočne komplikovať život na diaľnici. Aj keď maximálna celková hmotnosť môže dosiahnuť až 1 300 kilogramov. Samozrejme, ide o brzdený príves s výškou 188 cm, šírkou 237 cm a dĺžkou 440 centimetrov. Vďaka nezávislému off-roadovému zaveseniu si poradí aj s náročným terénom a Defendru nebude na obtiaž.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Slávny Marco Polo

Akokoľvek by sme sa snažili, stále nám chýba ešte pár miest, naše dobrodružstvo sme tak okorenili Marcom Polom. Naozaj jedinečným kúskom z dielne Mercedes-Benz, ktorým by rozhodne nepohrdol ani bájny moreplavec. Priznám sa, že toto auto som chcel vyskúšať už naozaj dlho, no akosi mi to nikdy nevyšlo. Správny čas nastal práve teraz, vďaka stránke výletsmarcom.sk, kde si môžete tento kúsok prenajať.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Marco Polo je naozaj skvelým autom na kempovačku, vďaka ktorej ju dokážete posunúť na úplne nový level. Na rozdiel od Californie ponúka vyšší komfort, luxus a viac premyslených detailov, ako aj komplexnejšie riešenia. O pohodlie na cestách sa stará vzduchový podvozok či armáda asistenčných systémov. Je však nutné dodať, že posed aj samotné jazdné vlastnosti sú mierne odlišné ako pri konvenčnej triede V. Vyššie sedenie je spôsobené zložitým otočným mechanizmom sedadla vodiča, vďaka čomu sa budete musieť rozlúčiť aj s elektrickým ovládaním.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Zoznámenie s kempom

Je nutné rátať aj s vyššou spotrebou, ktorá nepodlezie 11 litrov, naopak dynamika je dostatočná aj pri jazde rýchlejším tempom na diaľnici. Skvelou správou je, že požičaný kúsok má vždy tak slovenskú, ako aj rakúsku diaľničnú známku. Z domu sme odchádzali ako výprava pripravená zdolať Rally Dakar, no pokojne by sme mohli tvoriť aj oficiálny zásobovací konvoj pre mierovú misiu babycorpu. Našou cieľovou destináciou bol kemp na Neusiederskom jazere. Až do posledného okamihu sme boli presvedčení, že našu výbavu nič netromfne, no opak bol pravdou. Po príchode naše ego kleslo ako akcie Netflixu po skončení pandémie. Vážne som nečakal, že vedľa nás bude zaparkovaný kamión, z ktorého vyliezla Kia Picanto a dvojica nemecky hovoriacich seniorov.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Až sa v kúte duše pýtam, či si z dôchodku budem môcť kúpiť aspoň to Picanto a seriózne začínam rozmýšľať, že tie akcie predsa len dávajú zmysel. ,,Obytňákmi” sa to okolo nás len hemžilo, no náš konvoj mal svoje čaro. Parkovanie s prívesom je vďaka Defendru naozaj jednoduché, manévrovanie totiž môžete riadiť prostredníctvom otočného ovládača. Stačí si len zvoliť smer a o všetko ostatné sa postará elektronika. Ach, naši dedovia by nám ukázali, čo je to cúvať s prívesom! Ani rozloženie base campu nevyžaduje diplom z astrofyziky. Vďaka bubnovým brzdám a jednoduchému pákovému mechanizmu zabrzdíte vozík presne tam, kde potrebujete. Finálnu fixáciu sme zabezpečili výsuvnými nohami, ktoré celý príves dokonale ukotvili.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Rozloženie stanov

Na streche prívesu sme mali strešný stan iKamper SkyCamp, ktorý svojimi rozmermi v zloženom stave zbytočne nevyčnieva, no po rozložení poskytuje priestor pre celú štvorčlennú rodinu. Inštalácia mi trvala len pár minút, pričom som si vystačil úplne sám. Celá konštrukcia je naozaj ľahká a doslova blbuvzdorná. Stan sa totiž sám teleskopicky vysunie po odklopení predlžujúcej podlahy. Skladací rebrík je jeho súčasťou.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Marco Polo si svoj pomyselný stan rozloží úplne sám. Harmoniková strecha od Westfalie je totiž plne integrovaná do vozidla, vrátane elektrického ovládania v systéme infotainmentu. Rozloženie tak zaberie len pár sekúnd, jediným stlačením tlačidla na displeji. Manuálne si musíte vysunúť len bočnú markízu. Nezabudnite na pripojenie elektriny z kampu do vozidla, Marco síce zvládne veľa aj zo svojej vlastnej batérie, no netreba to podceňovať.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Nebyť našich potomkov, celé táborisko by sme rozložili za 10 minút, no neustále kontrolovanie rozbehnutých ratolestí nám ho natiahlo na pár hodín. Najviac času sme však venovali dvojici klasických pozemných stanov, ktoré náš kemp uzatvárajú. Na nič, čo idete robiť prvýkrát, sa nedá dokonale pripraviť, no pri kempovačke s malými deťmi je základom mať ich kde prebaliť. Mne na tieto účely poslúžil obrovský batožinový priestor predĺženého Defendra. K dispozícii sme mali klasickú 5-miestnu verziu, vďaka ktorej bola podlaha vzadu úplne rovná. Nápomocný bol aj vzduchový podvozok, takže som sa nemusel prakticky vôbec zohýbať a celý proces bol o to jednoduchší.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Base Camp

Množstvo praktických odkladacích priestorov a rôznych háčikov či priehradiek v kufri len podčiarkovali praktickú stránku tohto auta. Na podobné účely vám však poslúži aj base camp, ktorý je naozaj multifunkčný. Dvojica dverí disponuje okienkami vrátane sieťky či slnečnej clony. Zadná časť sa dokáže otvoriť úplne celá a umožňuje jednoduché nakladanie čohokoľvek. Vrátane bicyklov či dokonca kempingovej kuchynky, ktorú si môžete zabudovať priamo do prívesu.

Vnútorná plocha je úplne rovná a môžete ju tak celú využiť na položenie matraca, no priestor stále nevyplníte. Bez problémov sa tu vyspí aj štvorčlenná rodina. Nechýba ani elektroinštalácia, vrátane vnútorného a vonkajšieho osvetlenia. Tá však funguje, len ak je príves pripojený k autu. Sám o sebe totiž nemá žiadnu batériu ani prípojku ku kempingovej zásuvke, čo je trochu škoda. Exteriér pôsobí pomerne dosť robustne, chválim masívne blatníky, ktoré sú zároveň nášlapnými plošinami a uľahčujú vám prístup na strechu. Nezabudlo sa ani na rezervné koleso či kanister na vodu.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Slnko pomaly zapadá a je čas pripraviť deťom večeru. Tejto úlohy sa chopila posádka Marca, ktoré má prakticky plnohodnotne vybavenú kuchynku, za ktorú by sa nehanbil ani menší bufet na hrádzi. Nerezové umývadlo s tečúcou vodou, plynová dvojplatnička či vstavaná chladnička, to všetko elegantne zapracované do kompaktnej kuchynky. Množstvo odkladacích priestorov na riad, príbor, potraviny či iné vybavenie je samozrejmosťou. Chválim naozaj premyslený systém otvárania jednotlivých priehradiek, vďaka ktorému vám nič počas jazdy nebude lietať.

Plne vybavený

Pokiaľ si prenajímate Marco Polo zo stránky výletsmarcom.sk, k dispozícii vám je všetko vnútorné vybavenie v cene. Nemusíte sa tak obťažovať s riadom, príborom ani posteľným prádlom, ktoré je vždy pripravené čisté. Vo vnútri sa pohodlne vyspia až 4 osoby, hore nájdete plnohodnotný matrac, pričom nechýba ani prepracovaný rošt. Sedadlá v druhom rade je možné sklopiť a vyfúknuť ich bočnice tak, že vytvoria prakticky dokonale rovnú plochu pripravenú pre ďalšie dve osoby.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ja som si s dcérou vyskúšal spanie v strešnom stane iKamper, ktorý predčil moje očakávania. Počas nášho výletu nás dokonca zastihol poriadny lejak a vietor, no so stanom to ani nepohlo. Odolná hliníková konštrukcia a pevný výklopný stropný panel poskytujú dostatočnú oporu. Samozrejmosťou je nepremokavosť či niekoľko okien so sieťkou. Matrac v prípade našej verzie bol konvenčný penový, no najnovšia generácia už ponúka aj nafukovací vrátane korkovej podložky na podkladnom hliníku. Vďaka tomu dokážete predísť vzniku zbytočného kondenzu, to však nebol náš problém a zaobišli sme sa aj bez toho.

Ráno v Podersdorfe

Ráno v kempe začíname hygienou, v Podersdrofe je hneď dvojica budov s rozsiahlymi sociálnymi zariadeniami, od záchodov cez umyvárne až po sprchy. Kapacita je dostatočná a nikde sme nemuseli čakať v rade. Dobre je na tom aj čistota a údržba. Nechýbajú ani špeciálne kabínky pre rodiny s deťmi. Tie sú priestrannejšie, a tak máte dosť miesta poumývať celú rodinku. Samotný kemp má vlastnú pláž, ktorá je akousi kombináciou pieskovej a štrkovej. V hornej časti je vysypaný piesok, vďaka čomu si pohodlne rozložíte deku a môžete sa opaľovať. Nechýbajú ani trávnaté plochy, rôzne športoviská či detské ihrisko. No rozhodne najväčšou doménou celého jazera je windsurfing a všeobecne aktivity na vode spojené s vetrom. Podmienky sú skvelé prakticky celý rok a aj počas nášho pobytu sme si užili svoje. Množstvo pomôcok si môžete prenajať aj priamo na mieste, vrátane člna.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Využiť sa dá aj trajekt z jedného brehu na druhý a opomenúť nemôžeme ani famózne detské ihrisko na neďalekej PODO beach, kvôli ktorému sem Bratislavčania cestujú so svojimi deťmi pravidelne. Vráťme sa však do kempu, kde vám je poruke hneď niekoľko prevádzok vrátane pekárne s malými potravinami, ktoré sú otvorené aj v nedeľu! Ceny kempingu sú v skutku prijateľné, my sme si rezervovali dve kempové stojiská, pričom sme boli ubytovaní piati dospelí a šesť detí na dve noci. Celková cena predstavovala 261 €, pričom nás nečakali žiadne ďalšie poplatky, ak nerátame 80 € vratnú zálohu. Osobne odporúčam vyberať miesta najbližšie k pláži, kde je síce menej stromov a teda aj menej tieňa, ale blízkosť vody a výhľady na Alpy zo strešného stanu sú naozaj čarovné.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Krásne zážitky

Pánsky výlet s deťmi nás úprimne prekvapil. Myslím si, že sme ho všetci zvládli výborne a žiadne z detí neutrpelo ujmu. Práve naopak, odnášajú si skvelé zážitky a nám sa podarilo vybudovať si so svojimi potomkami pevnejšie väzby. To je kľúčové, keďže s nimi trávime menej času ako ich matky a naše ženy. Myslím si, že je dobré začať od skorého veku a postupne vytvárať komfortné prostredie aj v situáciách, ktoré na prvý pohľad pôsobia náročnejšie.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

No samozrejme, nebol by to správny príbeh, ak by sa niečo v závere nepokazilo. Náš Defender totiž pri odchode odmietal naštartovať, čo bolo v konečnom dôsledku pochopiteľné, keďže sme ho nechali zásobovať prenosnú chladničku. Štartovacie káble či takzvaný jump-štartér tak musia byť povinnou výbavou každého kempera. Keďže sme nemali ani jedno ani druhé, zachránili nás naši susedia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Peugeot 208 hybrid – na pol ceste
Nasledujúci článokThe Grand Tour bude pokračovať, nie však v pôvodnom zložení

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here