startstop

Ferrari zo stodoly si zaslúži prinavrátiť zašlú slávu

Ferrari zo stodoly. Tak by mohol znieť nadpis príbehu tohto Ferrari, ktoré po 40 rokoch zarobilo svojmu majiteľovi slušný balík peňazí. Niektoré autá si jednoducho svoju cenu držia stoj čo stoj. A tento kúsok rozhodne patrí medzi premiantov.

Z talianskeho Maranella až do stodoly. No, vráťme sa späť v čase, kedy tento model schádzal z liniek v Taliansku. Medzi rokmi 1968 až 1973 sa celkom vyrobilo 1 284 legendárnych modelov Ferrari Daytona. Iba jedna jediná Daytona však dostala do vienka hliníkovú karosériu z pretekárskych špeciálov a následne putovala do ďalekého Japonska. Tam sa Ferrari zo stodoly nudilo zhruba štyridsať rokov, aby ju opäť raz objavili. Teraz ju verejnosť má možnosť vidieť v múzeu značky v absolútne pôvodnom stave.

Začínate hľadať?

Zabudnutú slávu častokrát zotrie tok času. To, čo sa pýšilo unikátnosťou, sa dnes nejaví nijak špeciálne. No to určite nie je prípad tohto modelu Ferrari Daytona. Každý kúsok, ktorý sa po rokoch zabudnutia opráši, má svoje kúzlo, ktoré milovníkom áut prináša zimomriavky. Skúste sa vžiť do situácie, že by ste vy hľadali a našli niekde niečo špeciálne. Niečo ako Ferrari Daytona.

Ak chcete zažiť emóciu odhaľovania automobilových tajomstiev, ideálny priestor na to nájdete v jednom z najslávnejších továrenských múzeí v Taliansku. V oficiálnom múzeu slávneho Enza Ferrariho v Modene môžete vidieť jeden z ikonických modelov značky. No paradoxne, práve táto Daytona má od ideálneho stavu veľmi ďaleko. V múzeu sa rozhodli, že vystavia tento kúsok v stave, v akom bol objavený v japonskej stodole.

Unikátny kúsok

Priblížme si trošku viac techniku modelu Ferrari 365 GTB/4 Daytona. Tento kúsok má špeciálnu hliníkovú karosériu Scaglietti. Objavili ho ešte v roku 2017 v Japonsku. Podarilo sa dokonca aj vypátrať prvého majiteľa, ktorým bol blízky priateľ samotného Enza Ferrariho. Tento model s číslom podvozku 12 653 sa vyrobil v roku 1969 a nikdy neopustil ostrovy Japonska aj napriek faktu, že má ďalších troch majiteľov.

Po objavení v roku 2017 ho v dražbe aukčného domu RM Sotheby´s vydražil jeho nový majiteľ za zhruba 1,5 milióna eur. Aktuálne však model zapožičal oficiálnemu továrenskému múzeu značky Ferrari, aby viacerí návštevníci mali možnosť vidieť a nasať atmosféru minulosti. Tento historický model si stále uchováva patinu a dokonca aj prach nazbieraný na karosérii za 40 rokov čakania v stodole.

Renovácia má zmysel

Jeho stav určite nie je dokonalý, no stále si zachováva svoju charizmu. Ikonické svetlá vyrobili z plexiskla a na jednom sa vyníma prasklina. Niektoré diely z chrómu podstatne zmatneli a kolesá by potrebovali očistu. S hrdzou sa zoznámil aj výfuk a na karosérii je možno vidieť množstvo drobných preliačin. Interiér pokrytý prachom má jedinú novšiu súčasť a tou je drevený volant.

Aká budúcnosť čaká tento model, nevieme. Pokiaľ sa jeho majiteľ rozhodne ísť cestou certifikovanej renovácie, je isté, že do jeho zbierky sa zaradí exkluzívny model v dokonalom stave. Špecialisti renovačnej dielne Ferrari Classiche dokážu robiť zázraky a vďaka prístupu k dielcom dokážu prinavrátiť tejto Daytone zašlú slávu. Pochybovať o návratnosti investície je v tomto prípade zbytočné. Predsa ide o jedinú zachovanú Daytonu s pretekárskou hliníkovou karosériou.

 

Exit mobile version