Spasiť uhlíkovú stopu vo vašom meste najnovšie prichádza čisto elektrický Jeep Avenger. Malý objaviteľ segmentu B bude čeliť pomerne tvrdej konkurencii. Brúsia si na neho zuby nie len Kórejci, ale taktiež koncernový súrodenci. A hlavne, dokázali v ňom ešte stále zachovať auru Jeepu?
Po stránke dizajnu je Jeep Avenger verný svojím koreňom. Dominuje tradičná sedemlamelová mriežka chladiča, ktorá dokonca pri našom testovacom aute mala akýsi “trailer” na celú históriu automobilky. Doslova to vyzerá ako intro superhrdinského filmu. A podobných detailov je celé auto plné. Ikonická mriežka Wrangleru takmer všade kam sa pozriete, chlapec s ďalekohľadom sledujúci hviezdy na čelnom skle, pohorie na zadnom okne, dokonca na streche zaliali lienku plastom, aby vám šťastie na cestách neodfúklo.
K tomu všetkému ikonické hranaté proporcie a ako sa na riadny Jeep patrí, aj mohutné blatníky. Tie sú však plastové, čo má výhodu aj nevýhodu. Jeep ich použitie obhajuje lacnejšou výmenou v prípade nárazu. To je síce pravda, ale plech po ťukanci ešte často dokážete zachrániť. V prípade plastu to celkom neplatí a Jeep si pre seba týmto pádom vytvoril zaujímavý monopol na tieto vizuálne opravy.
Skvelý pokrok pod povrchom
Jeep Avenger stojí na najnovšej verzii zdieľanej platformy e-CMP. V podlahe umiestnená batéria má kapacitu 54 kWh a predný elektromotor poskytuje výkon 156 k a 260 Nm. Závratnú dynamiku čakať netreba, ale vystreľovanie na 50-tku vám výrazne skráti čas pri prepletaní mestskou džungľou. Vylepšenia elektrickej platformy boli citeľné a dojazd, ktorý sa pri staršej e-2008 a Mokke-e pohyboval na úrovni 300 kilometrov, teraz narástol na viac ako 400. A to nie je iba marketingové číslo. V letných mesiacoch sme s Avengerom dokázali jazdiť v mestskej premávke aj za 11 kWh, takže ste reálne schopný prejsť 500 kilometrov na jedno nabitie. Pravda, pri nízkych rýchlostiach.
Najreálnejšie číslo je skôr tých rovných 400 kilometrov. V premávke mesto/diaľnica sme jazdili v priemere za 14 kWh, čo je približne 350 kilometrov na jedno nabitie. Ak napríklad diaľnicu nahradíte okreskami, už ste na spomínanej 400-vke. Na diaľnici to, samozrejme, nebude žiadne terno a spotreba vzrastie na 26 kWh, takže budete radi, ak vám vyjde 200 kilometrov medzi dvoma nabíjacími stanicami. Na nich vie Avenger v špičke “tankovať” 100 kW, čo je dnes už štandardné číslo. V zimných mesiacoch sme sa však stretli s veľmi kolísavou krivkou nabíjacieho výkonu, kedy sa poväčšine držal na 50-70 kW a nabíjací čas z 10-80% presiahol 30 minút.
Pod kapotou nič
Priestorom Jeep Avenger nedokáže čarovať a naďalej ostáva kompaktným mestským autom, kde vzadu pre dospelých veľa miesta nie je. Batožinový priestor má však slušných 355 litrov a disponuje aj dvojitým dnom, kde sa tak zmestia nabíjacie káble. Veľká škoda, že inžinieri nedokázali komponenty “upratať” tak, aby pod kapotou vznikol predný kufor, alebo po našom – Ferko.
Záver
Vo výsledku je Jeep Avenger solídnym zástupcom svojej triedy, ktorý útočí hlavne imidžom, ale hneď v závese je technika. Opäť je kyslou čerešničkou na torte cenovka. Testovaná najvyššia výbava Summit začína od 42 990 € a tu sa na Avenger začnete pozerať oveľa kritickejšie. Interiér totiž ponúka špičkové multimédia, ale zas je v ňom viac tvrdých plastov, než by ste za také peniaze chceli. Zaujímavejšia môže byť verzia s benzínovým trojvalcom, ktorá štartuje od necelých 27 tisíc eur, ale tam si na konečný verdikt počkáme na ďalší redakčný test.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | synchrónny elektromotor |
Batéria | 54 kWh |
Max. výkon | 115 kW / 154 koní |
Max. krútiaci moment | 260 Nm |
Celkový dojazd (WLTP) | 390-400 |
Pohon | predný |
Prevodovka | bezstupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 084 mm |
Šírka | 1 776 mm |
Výška | 1 528 mm |
Rázvor náprav | 2 562 mm |
Max. nabíjací výkon | 100 kW |
Maximálna rýchlosť | 150 km/h |
Objem batožinového priestoru | 355 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 11-14 kWh |
Diaľnica | 26 kWh |
Okresky | 14,4 kWh |
CENA | |
Základná cena modelu | od 37 990 € |
Cena testovanej verzie | 42 990 € |