Už z nadpisu sa vo vás isto vzbudil chtíč hneď všetko skritizovať, Sport s jednolitrovým trojvalcom?! Áno, to slovíčko tam skutočne patrí
Za prívlastkom Sport sa neskrýva športový dychberúci výkon menšieho rodinného MPV. Nebudeme vás naťahovať, športové označenie zahŕňa len dynamický vzhľad, no vôbec to nevadí. Prečo vlastne testujeme generačne už starý model C-Max?
Malý zástupca umierajúceho segmentu MPV tu je s nami už pekne dlho, to je pravda a prešiel len jediným faceliftom. Väčšina súčasných zákazníkov omnoho radšej presedlá do Crossoveru a pri výbere potencionálne nového auta už segment MPV ani nezvažuje. Čím to je a čo Vám práve tento limitovaný C-Max Sport môže ponúknuť?
Čoraz menej zákazníkov prejavuje záujem o rodinné vozidlá MPV, jednoducho ich vytlačili veľké SUV a crossovery. Zopár jedincov napriek tomu na trhu stále možno dostať, a práve jedným z nich je aj Ford C-Max. Jedná sa o menšie MPV s dĺžkou 4379 mm a rázvorom na úrovni 2648 mm.
Jemný športový look mu svedčí
Špeciálna verzia Sport spravila s napohľad nudného a bežného C-Maxu, dynamicky vzhľadného strážcu rodiny. Do výraznej miery tomu prispeli čierne prvky ako zrkadlá, predná kaskádovitá maska či strecha. Dojem umocňujú aj body-kit doplnky v podobe predných bočných lízatiek, lemu prahu dverí a naznačeného strešného spoilera. No a nesmieme opomenúť ani 18 palcové disky kolies!
Škoda len, že do interiéru sa už toľko športového nádychu nedostalo. Úprimne by som uvítal aspoň zopár ozdobných doplnkov vo vnútri auta. Inak je to klasický starší vzhľad Fordu, po dizajnovej stránke sú tu výrazné rezervy, ale praktické umiestnenie jednotlivých funkcií a prvkov to zachraňuje.
Pre mňa zbytočne hlboko vsadený displej infotaimentu s ovládacou konzolou umiestnenou príliš vysoko. Početné zoskupenie ovládania klimatizácie a komfortných funkcií síce pôsobí chaoticky, no je veľmi jednoduché a mne sympatickejšie ako zložité preťukávanie displeja.
Nechýba ani čierna stropnica, dostatok odkladacích priestorov a miesta rovnako ako vpredu, tak aj vzadu. Na druhej rade sedadiel sa pohodlne odvezú aj traja, miesta je tam dostatok. ISOFIX bohužiaľ nájdete len na krajných sedadlách. Objem batožinového priestoru predstavuje hodnotu 471 litrov v základnej konfigurácii.
C-Max vás poteší hlavne dobrým odhlučnením. Na diaľnici je kabína veľmi tichá a až pri rýchlostiach nad 120 km/h začína dovnútra prenikať výraznejší aerodynamický hluk.
Spotreba je sklamaním
Najväčším sklamaním bola spotreba, dá sa povedať že som podobné hodnoty aj očakával. Jednoducho 1,0 EcoBoost nie je to pravé orechové pre MPV. Počas nášho testu, pri ktorom sme najazdili takmer 900 kilometrov, sa naša priemerná spotreba ustálila na hodnote 7,9 l/100 km, čo je veľmi chabé, vzhľadom na fakt, že väčšinu času som v aute sedel sám. Verím tomu že pokiaľ by som v aute sedel s manželkou a dvomi deťmi, cesta do práce a do školy každý deň by spotrebu rapídne zdvihla.
V meste si C-Max vypýtal 8,3 na diaľnici 8,5 až 9,5 litrov, no a aspoň tie okresky zvládol za 6,3… Toto rozhodne nie sú hodnoty Eco-nomicky výhodného motora. EcoBoost 1,0 v našej konfigurácií ponúka výkon 92 kW, čiže 125 koní. Dynamikou ma tento motor milo prekvapil, je veľmi pružný a zvádza k rýchlej jazde, pri plnom zaťažení to už je horšie. Odhlučnenie je príkladné, do kabíny takmer vôbec nepreniká nepríjemný zvuk trojvalca.
Podvozok je naladený komforte, no jeho prácu narúšajú práve príťažlivé 18 palcové disky. Pri jazde po kvalitnom asfalte vám prekážať nebudú, ale pokiaľ narazíte na Slovenskú rozbitú cestu či klasickú panelku, budete o nich vedieť. Hlavne pri priečnych nerovnostiach preniká nepríjemný zvuk do interiéru. Osobne by som zvolil skôr 17 palcové obutie aj napriek tomu, že auto vyzerá na osemnástkach fakt skvelo.
Resumé
C-Max Sport je skvelé rodinné auto, ktoré si rozhodne zaslúži Vašu pozornosť pri výbere Vášho kompaktného rodinného transportéra. Edícia Sport mu dodáva nezameniteľný a jedinečný charakter, ktorý ho mení zo sivej myšky na dravého jedinca. Ponúka Vám dostatok priestoru, ale aj potrebný komfort, škoda len prehnanej spotreby trojvalca. Edícia Sport je k dispozícií výhradne v nami testovanej motorizácii.
TECHNICKÉ ÚDAJE | ||
Usporiadanie a počet valcov | R3 | |
Zdvihový objem | 998 cm3 | |
Max. výkon | 92 kW/125 k | |
Max. krútiaci moment | 170 Nm | |
Palivo | benzín | |
Pohon | predná náprava | |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna | |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | ||
Dĺžka | 4379 mm | |
Šírka | 1828 mm | |
Výška | 1626 mm | |
Rázvor náprav | 2648 mm | |
Pohotovostná hmotnosť | 1391 kg | |
Rozmer pneumatík | 235/50 R18 | |
Objem batožinového priestoru | 471 l | |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,4 s | |
SPOTREBA | ||
Mesto | 8,3 l/100 km | |
Diaľnica | 8,5 l/100 km | |
Okresky | 6,3 l/100 km | |
Priemer | 7,9 l/100 km | |
CENA | ||
Základná cena modelu | od 14 390€ | |
Cena testovanej verzie | 17 990€ |