Domov TESTY Test Ford Ranger Wildtrack 3,2 pod kapotou no stále úsporný medveď!

Test Ford Ranger Wildtrack 3,2 pod kapotou no stále úsporný medveď!

Mohli by sme povedať, že v poslednej dobe sa roztrhlo vrece s terénnymi pickupmi. Ford Ranger však nevznikol z ničoho nič, ako jazdí jeho najvýkonnejšia verzia?

Vopred upozorňujem, že nestranné hodnotenie v prípade tejto recenzie Vám neviem zaručiť, nakoľko na tento model som čakal v redakcií dlho, no aj napriek tomu skúsim začať objektívne.

Nieje síce najvýkonnejší z aktuálnej ponuky pick-upov, má však svoju jedinečnosť. Tú dokazuje nie len svojim vzhľadom, ktorý je dnes už trochu nudný a fádny ale aj päťvalcovým motorom 3,2 TDCi. Adekvátnu konkurenciu dokázal donedávna ponúknuť len zástupca koncernu VW Amarok s V6 pod kapotou. Neskôr dorazili aj rôzne modifikácie Navary v podobe aliančnej spolupráce, z ktorej uzrel svetlo sveta model Renault Alaskan, či kontroverzný Mercedes-Benz triedy X. Práve posledný menovaný však nakoniec nesklamal a priniesol poriadny motor pod kapotu triedy X v podobe naftového šesťvalca.

Konkurencia?

Áno, Ranger tak nakoniec ťahá za pomyselne kratší výkonový koniec, rozdiel však nieje radikálny, ba čo viac ponúka výrazne nižšiu cenovku. Pre porovnanie sme si pre Vás pripravili menšiu tabuľku.

VW Amarok V6
Motor a výkon 3,0 V6 TDI 150 kW/204 koní
Cena 55 126 €

 

Mercedes-Benz X 350 d
Motor a výkon 3,0 V6 190 kW/258 koní
Cena 56 697 €

 

Ford Ranger Wildtrack 3,2 TDCi
Motor a výkon 3,2 R5 TDCi 147 kW/200 koní
Cena 45 228 €

Vráťme sa však späť k recenzií Rangera. Vzhľadom teda nieje príliš prívetivý a rozhodne nieje posledný dizajnérsky kúsok z pera niektorého zo slávneho dizajnéra. To však vôbec nevadí pretože Ranger presne taký nudný aj má byť. Nakonfigurovať si ho môžete v rôznych karosárskych verziách, podľa toho načo ho plánujete využívať. Tá naša verzia s názvom Wildtrack ponúka karosériu Double Cab. Čiže štandardné miesto pre štyri až päťčlennú posádku.

Ťažný hulvát

A to sa práve dostávame k najzásadnejším informáciám, ktoré zahŕňajú rozmery, priestor a nosnosť. Ranger vôbec nieje malé auto, takže samozrejme treba očakávať že v meste nebude zrovna ideálny partner pre parkovanie v nákupných centrách alebo v úzkych uličkách centra mesta. Ale pre tento účel si snáď nikto nekupuje pick-up, či predsa? Vďaka užším A stĺpikom a všeobecnej stavbe, Ranger disponuje dobrým výhľadom, ktorý jednoznačne oceníte.

S dĺžkou 5362 mm šírkou 1860 mm a výškou 1848 mm sa radí medzi tých väčších zástupcov svojho segmentu. Rázvor osí kolies je na úrovni 3220 mm. Nákladný priestor má rozmer 1549 x 1560 mm a nosnosť až 1096 kg. Taktiež práve najsilnejší ponúkaný agregát v nami testovanej verzií ponúka ťažnú silu s kapacitou až 3500 kg (brzdený príves). Samozrejmosťou je aj množstvo rôznych konfigurácií nákladného priestoru respektíve jeho prekrytia.

Samotný priestor pre pasažierov vo verzií Double Cab Wildtrack je porovnateľný s konvenčným autom strednej triedy. Bez problémov sa vzadu odvezú osoby vyššie ako 180 cm, jedinou nevýhodou môžu byť len kratšie sedáky a pomerne tvrdé výplne v prípade zadných sedadiel. Priestorovo by som kabínu prirovnal k Tucsonu.

Technológiami sa nešetrilo

Technologickými a komfortnými funkciami sa v prípade našej verzie skutočne nešetrilo. Množstvo asistenčných systémov a komfortných prvkov tu je na môj vkus až zbytočne veľa a v prípade mojej osobnej konfigurácie, by som množstvo vecí, ktoré iba zbytočne auto predražujú, jednoducho vyhodil.

Vyčačkaný do mesta!

Spomeniem 18 palcové obutie, ktoré je síce efektné, ale možno trochu zbytočné rovnako, ako aj systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu s funkciou aktívneho zásahu do riadenia, či kontrola bdelosti šoféra. Samozrejme výbava pokračuje ďalej prvkami, ako automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel vrátane dažďového  a svetelného senzora, ambientné osvetlenie v niekoľkých farbách, vyhrievané predné sedadlá a čelné sklo, 7x airbag, automatická dvojzónová klimatizácia či adaptívny tempomat.

Prejdime však k podstatnejším príplatkom a prvkom výbavy ako napríklad ochrana podvozku, ktorá je zabezpečená okrem iného aj masívnou oceľovou konštrukciou chrániacou motor, palivovú nádrž a prevodovku, mechanická uzávierka diferenciálu, ťažné zariadenie.

Neoblomný mamut…

Napokon sa dostávame k samotnému jadru veci. Motor, jazdné vlastnosti a priechodnosť terénom. Po vyštveraní sa do kabíny a naštartovaní masívneho päť-valca si uvedomíte jeho ohromnú silu. Naftový 3,2 litrový agregát má krásny mamutí zvuk pri studenom štarte a rovnako aj pri zošliapnutí plynového pedálu alebo prudšej akcelerácií. Ten masívny zvuk som si skutočne zamiloval. Aj keď naši susedia v paneláku asi nie. Poviete si, aký už len môže mať diesel krásny zvuk? No vedzte, že má. Áno nieje to benzínový šesťvalec, ale aj veľký naftový motor má svoje čaro a okamžite zistíte, že pod kapotou máte menšiu lokomotívu. A to som ešte nespomenul že prioritne hnanou nápravou je práve tá zadná!

Päťvalcový agregát Duratorq TDCi s objemom 3,2 litra, disponuje výkonom 147 kW čiže rovných 200 koní a krútiacim momentom na úrovni 470 Nm, spriahnutý je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Veľký naftový agregát poskytuje vozidlu potrebnú dynamiku hlavne pri vysokom zaťažení, šprintérskeho kráľa však určite neočakávajte. Osobne by som zvolil práve tento agregát.

Klasická konštrukcia rebrinového rámu listových pružín a tuhej zadnej nápravy sa podpísala na zníženom komforte, ktorý pocítite najmä po presadnutí z SUV. Inak mi príde Ranger aj s 18 palcovým obutím veľmi komfortný pre posádku, hlavne pokiaľ si uvedomíte, že sa jedná o primárne pracovné vozidlo. Nerovnosti pocítite len pokiaľ sú výrazne hlboké, pri prejazde zvlneným terénom či štrkovou cestou žiaden badateľný diskomfort nepocítite. Navyše čím rýchlejšie idete, tým bude cesta príjemnejšia.

Dokonca ani diaľničné presuny nijak zásadne neovplyvnia Váš komfort na palube. Aerodynamický hluk aj napriek masívnej hmote prerážajúcej vietor, vôbec nieje výrazný práve naopak, miestami som mal pocit, že ani mnoho bežných SUV nieje tak dobre odhlučnených.

Terén je jeho domovom

Terén miluje a vyžíva sa v ňom, taký je jednoducho divoký Ranger. Verte či nie, Ranger počas nášho testovacieho týždňa dostal skutočne zabrať. Obuté sme mali štandardné All Terain pneumatiky a tie bohato stačili. Dokonca väčšinu prekážok v podobe rozbahneného terénu a vyjazdených blatových koľají Ranger zvládol s pohonom výlučne zadnej nápravy. Úmyselne sme hľadali bod pokiaľ vám už pohon jednej nápravy stačiť nebude. A s poľutovaním vám musím oznámiť, že pokiaľ nerátame kríženie náprav, ten bod sme nenašli. Jednoducho Ranger je schopný prejsť takmer cez všetko. So zapnutým pohonom oboch náprav mierime cez rozbahnený potok kde nás už čakalo kríženie náprav v podobe koryta, no ako isto tušíte, Ranger opäť bez zaváhania boduje.

A to sme sa ešte ani nedostali k režimu pohonu 4L kedy môžete uzamknúť zadný diferenciál a taktiež aktivujete redukovanú prevodovku. Pričom nesmieme zabudnúť ani na brodivosť, ktorá je v prípade Rangeru na úrovni 800 mm. Svojimi parametrami a technickými predispozíciami tak robí hrubú čiaru za svojimi konkurentmi.

Finito

O neuveriteľnej sile ktorou disponuje Ranger s naftovým päť-valcom, o neuveriteľne hrubom bučaní zošliapnutého motora a o jazdných vlastnostiach hlavne tých v teréne, by sa dalo písať donekonečna. Ranger je jednoducho dostupná multifunkčná pracovná lokomotíva ktorá vám vyčarí úsmev na tvári, no zároveň si od vás nevypýta horibilné sumy za tankovanie a ponúkne komfort a bezpečnosť konvenčných vozidiel. V neposlednom rade teda spotreba, tá ma príjemne prekvapila kedže v meste Ranger dosiahol úctihodnú hodnotu 11,3 l/100 km, na okreskách 8,3 l/100 km, na diaľnici 10,9 l/100 km no a teda výsledný priemer na úrovni rovných 10. To je v skutku veľmi prijateľná hodnota vzhľadom ku kategórií a ponúkanému výkonu vozidla.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R5
Zdvihový objem 3 196 cm3
Max. výkon 147 kW/200 k
Max. krútiaci moment 470 Nm
Palivo nafta
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 6-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 362 mm
Šírka 1 860 mm
Výška 1 848 mm
Rázvor náprav 3 220 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 167 kg
Rozmer pneumatík 250/30 R19
Užitočná hmotnosť 1 033 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
SPOTREBA
Mesto 11,3 l/100 km
Diaľnica 10,9 l/100 km
Okresky 8,3 l/100 km
Priemer 10 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 25 590 €
Cena testovanej verzie 45 228 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové Audi S6 a S7: Diesel žije!
Nasledujúci článokNová Škoda Octavia na neoficiálnych vizualizáciách, zožne štvrtá generácia úspech?