BMW X6 v sebe spája všetky pozitívne vlastnosti, počnúc dizajnom a končiac technickým nadaním. Na ulici očarí všetky generácie a majiteľ sa ním môže iba chváliť. Má v sebe ale niečo viac ako len povrchnú nálepku luxusu?
Model X6 netreba nijako zvlášť predstavovať. Na trhu pôsobí už 11 rokov a od tej chvíle si získava svojich fanúšikov a konkurencia sa mu snaží vyrovnať. V roku 2007 totižto BMW prinieslo s týmto vozidlom úplne nový športový vzhľad, ktorým si získalo označenie SAC – Sport Activity Coupé.
Aj napriek tomu, že jeho predchodca je BMW X5, vidno na cestách oveľa častejšie práve model X6. Aj keď je menej praktický kvôli skosenej streche, stal sa rodinným členom BMW číslo 1. Čo teda presviedča zákazníkov natoľko, že vyberajú viac podľa estetických parametrov?
Je to láska na prvý pohľad?
Dych-berúci dizajn si X6 zachováva po celú dobu svojho pôsobenia na trhu. Do rúk sa mi dostala v ohromujúcej farbe Long Beach Blue, ktorá sa mne osobne páči na tomto modeli najviac. Nič proti čiernej, bielej či červenej, ale táto modrá jednoducho autu sadne ako žiadna iná.
Navyše perfektne zvýrazňuje impozantné línie, ktoré sa tiahnu pozdĺž celého Herkulesa. Masívna maska chladiča, masívny nárazník, masívny postoj.. Každý prvok na exteriéri by sa dal opísať týmto slovom. Pôsobí ako rozkročený bodyguard, ktorý je ochotný kedykoľvek obhájiť svojho majiteľa.
Svetelný podpis v podobe prstencov priznáva autu sebavedomie a agresiu, ktorých spojenie vyvoláva u okoloidúcich značné znepokojenie. Musím sa priznať, že keď som šoférovala, cítila som žiarlivé pohľady zo všetkých strán. Taká mladá a má auto za 100 tisíc? To si určite vy.. Posed v X6 je ale skvelým liekom na predsudky, takže bezstarostný život za volantom je 100 percentný.
Na benzínke sa mi dokonca podarilo postaviť vedľa rovnakej X6, akurát v bielej farbe a s vyššou výbavou. Na moju otázku, prečo si vybrať M50d aj napriek zvýšenej cenovke mi majiteľ odpovedal s úsmevom: Keď už kupuješ takéto drahé auto, chceš mať pod kapotou to najlepšie. A bez dodatočných výčitiek, že ti niečo chýba. Presne preto.
BMW X6 40d je ale vynikajúca, takže mi na pár dní opadli starosti a tešila som sa, kedy už nasadnem do auta. Pri vozidle s hmotnosťou 2,2 tony by človek čakal, že auto bude aj s väčším objemom lenivé, ale odozva na plynový pedál je neskutočná. V tak robustnom a vykŕmenom Herkulesovi sa dalo nadšenie krájať.
Ponúka totižto krútiaci moment 630 Nm a výkon 313 koní, čo sú jednoducho fenomenálne technické údaje. V režime Sport je poznať, že auto nebolo stvorené iba na prevážanie posádky, ale na umocnenie športového zážitku za každej situácie. V skutočnosti nemám tejto štvorkolke čo vytknúť, pretože ju dizajnéri vyrobili naozaj poctivo.
Pri spotrebe som očakávala vysoké čísla, keďže sa tu pohybujú dve dôležité premenné – váha a výkon. Vo výsledku som bola zaskočená tak nízkou spotrebou a tak vysokým dojazdom. Priemerka sa totižto vyšplhala na 8,3 litra/100 km, čo je podľa mňa veľmi osviežujúce.
A to som striedala prevažne režimy Comfort a Šport. Za toto má X6 môj obrovský obdiv. Okrem toho si v Eco móde X6 rekuperuje energiu a stále si zvyšuje dojazd. 85 litrová nádrž sa predsa len nenapĺňa s ľahkým svedomím, ale aj na to má BMW odpoveď.
Interiér ako zo škatuľky
8-stupňová automatická prevodovka radí plynule a jemne, tak že o nej ani neviete. Aj napriek dieselovému trojlitru pod kapotou si tento výkonný bodyguard zachováva prejav benzínového agregátu. Svojho športového ducha ale prejavuje iba pomocou reproduktorov, takže zvonka o vás nebude vedieť nikto.
A keď sme už pri tých reproduktoroch. Nie je žiadnym prekvapením, že v kabíne sa odohráva zvučný koncert pod záštitou Bang & Olufsen High End Surround Sound systému. Toto ma pri luxusných prémiovkách vždy udivovalo – ako je možné, že aj keď pustím hudbu na plno, tak sa tie okná nerozbijú? Nuž, stále tomu nechápem, ale viem, že X6 má ozvučenie ako geniálne navrhnutá koncertná sála, ktorá nič okrem hudby dnu nepustí.
Interiér je skrátka zoskupením elegancie a luxusu, ktorý sa od auta takejto hodnoty očakáva. Detailne prepracovaný infotainment, digitálny prístrojový štít a keramické prvky na jednotlivých tlačidlách sú pozvánkou do VIP salónika, ktorý si vás získa. Navždy. Infotainment a samotné funkcie majú toľko nastavení, že asi ani po mesiaci by som ich nemala všetky prejdené a zaužívané v pamäti.
Stále kráča s dobou
Mohla som sa taktiež spoľahnúť na niekoľko asistentov, z ktorých ma najviac zaujalo Night Vision s funkciou Light Spot. Úprimne, zakaždým keď som tento systém spustila, cítila som sa ako v stíhačke. Pripomenulo mi to filmy, kde išli práve bombardovať nejakú nepriateľskú základňu, zapli si termovíznu kameru a zrazu videli každý jeden pohyb. A o tom je presne Night Vision.
Je to ideálny partner na nočnú jazdu neosvetlenými nočnými okreskami, keď sa srnkám a zajacom zachce hľadať Snehulienku a 7 trpaslíkov. Vo chvíli ohrozenia dá BMW jasne najavo, že posádke hrozí nebezpečie a ukáže lesnú zver žltou farbou na head-up displeji a okrem toho ju nasvieti svetlometom, aby ste ju jasne videli! To všetko bez toho, aby ju nepríjemne oslepil. V tej chvíli sú už brzdy pripravené na okamžitú reakciu. Auto skrátka stále predvída a berie na seba veľkú zodpovednosť.
My ženy zvykneme hovoriť, že na veľkosti nezáleží, ale pri vozidle takýchto rozmerov jednoznačne áno. Či už na veľkosti parkovacieho miesta alebo úzkej jednosmerky, treba si premyslieť každý krok dopredu. V prípade nedostupného parkovacieho miesta jednoznačne pomôže parkovací asistent, bez ktorého by sa X6 nezaobišla.
Jedna vec je vlastniť či šoférovať toto auto, ale druhá je ho zaparkovať bez týchto pomocníkov. Hlavne pri preplnených a tenučkých parkoviskách sa táto úloha môže zdať nesplniteľná. Priznám sa, aj ja som sa chvíľu cítila bezmocne, ale vďaka 360 stupňovej parkovacej kamere sa moje manévre vyhli ošemetným prieťahom a nemusela som auto otáčať na 10 krát.
Podobná situácia nastala v prípade odvozu kolegov na vlakovú stanicu. Z jednej strany zaparkované autá, z druhej strany autobus a predo mnou 90 stupňová zákruta. V prvej chvíli sa v mojej hlave spustil indikátor stresu a povedala som si, že toto nedám. Po odplavení adrenalínu som si povedala, že nesmiem zbabelo vycúvať a budem sa tomu musieť postaviť. Aj v tomto prípade, keď sa jednalo o centimetre, mi pomohla kamera a ja som si mohla v pokoji vydýchnuť. Nikto predsa nechce oškrieť auto za 100 tisíc!
Resumé
Jedná sa o unikátne vozidlo, ktoré vyčarí úsmev na tvári zakaždým, keď si doňho budete sadať. Kombinácia impozantného výkonu, úžasných jazdných vlastností, ohromného dizajnu a luxusného interiéru je zárukou nikdy nekončiaceho údivu. Pokiaľ hľadáte auto, ktoré vás spraví šťastným každým dňom, nie je nič lepšie ako zvoliť BMW X6.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R6 |
Zdvihový objem | 2 993 cm3 |
Max. výkon | 230 kW/ 313 k |
Max. krútiaci moment | 630 Nm |
Palivo | diesel |
Pohon | všetkých štyroch kolies |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 909 mm |
Šírka | 2 170 mm |
Výška | 1 702 mm |
Rázvor náprav | 2 933 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 190 kg |
Rozmer pneumatík | R21 |
Objem batožinového priestoru | 550 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,8 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 8,9 l/100 km |
Diaľnica | 8,1 l/100 km |
Okresky | 7,5 l/100 km |
Priemer | 8,3 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 73 600 € |
Cena testovanej verzie | 108 000 € |
PRVÁ JAZDA: BMW 750i po facelifte, masívne ladviky sa mu hodia!