Domov TESTY Test Mercedes-Benz CLA 180d, vyzerá dobre a navyše je aj úsporný

Test Mercedes-Benz CLA 180d, vyzerá dobre a navyše je aj úsporný

mercedes-benz cla 180d

Atraktívna farba, športovo strihnuté línie a zvažujúca sa strecha zakončená prevysom. Mercedes-Benz CLA je skvostným kúskom, ktorý v segmente kompaktov nemá obdobu.

mercedes-benz cla 180d

Coupé bolo vždy synonymom luxusu, o to viac, ak nieslo znak trojcípej hviezdy. Veľké štvordverové coupé stelesnené modelom CLS spôsobilo doslova ošiaľ. Generácia W218 pôsobí dodnes neuveriteľne nadčasovým dizajnom. Úspech tejto karosérie, Mercedes pretavil v roku 2013 do menšieho modelu CLA. Jeho následný odbyt, je dôkazom že Daimler trafil do čierneho.

O výrobu modelu CLA sa stará fabrika v Maďarskom meste Kecskemét. Prvá generácia modelu bola často kritizovaná za menší vnútorný priestor pre pasažierov, úzky nakladací otvor batožinového priestoru ale aj kvalitu spracovania. Podarilo sa druhej generácií odstrániť tieto nedostatky?

Keď dizajn predáva

CLA je jednoznačne orientovaný pre mladšiu vekovú skupinu, svedčí o tom najmä atraktívny dizajn. Osobne sa mi CLA nesmierne páči. Vrámci obmeny generácií si zachovalo svoju pôvodnú koncepciu a plynule na ňu nadviazalo. V podstate vychádza z triedy A, tak dizajnom ,ako aj platformou.

Prednej časti dominuje dlhá kapota ktorá sa zvažuje smerom nadol. Športové tvarovanie predného nárazníka len podčiarkuje štýlový charakter ktorý Mercedes-Benz CLA vyžaruje. Osemnásť palcové disky kolies síce vďaka svojmu špecifickému dizajnu pôsobia o čosi menšie, majú však priaznivý vplyv na spotrebu. Zaujímavo je riešený detail kanáliku na obtok vzduchu okolo kolies, ten je umiestnený dole v rohu predného nárazníka.

Bočná silueta prezrádza skutočnú veľkosť malého modelu CLA, medzi úplný vrchol štýlu patria bezrámové okná. Zadné krivky dostali jednoduchšie línie a skupinové svetlá sú užšie s novou LED grafikou. Pokiaľ by ste si odmysleli nápis 180d na veku batožinového priestoru, športovo strihnutá zadná partia pripomína skôr AMG verziu. Koniec koncov naše CLA má v príplatkovej výbave aj balík AMG Line ktorý sa podpísal pod ostrejším výzorom žltého krásavca.

mercedes-benz cla 180d

Do vnútra sa už viac nezmestí

Tým som myslel práve výbavu, kedže naša konfigurácia CLA je nadupaná výbavou. Dizajn nesie priamy odkaz na triedu A, nechýba nový združený displej s infotainmentom MBUX a hlasovým ovládaním. Čiže sa so svojim Mercedesom môžete pokojne pozhovárať. Množstvo asistenčných systémov je vzhľadom ku kompaktnej triede nadmieru bohaté. Nechýba sledovanie mŕtveho uhla, systém proti vybočeniu z jazdného pruhu či núdzové brzdenie.

Predné Multibeam LED svetlá sú rozhodne tým najrozumnejším príplatkom v našej konfigurácií. Aj napriek tomu že obsahujú menej samostatných segmentov ako ich bratia z vyšších tried, svietia perfektne. Rozhodne ich odporúčam pri výbere akéhokoľvek modelu.

Za dizajn interiéru si nové CLA vyslúžilo veľké plus, menším sklamaním však bolo továrenské spracovanie. Aj napriek tomu že voľbu materiálov a ich kontrast sa v Daimleri snažili doladiť na čo možno najvyššiu úroveň, cenovú hladinu CLA jednoducho nezaprie. Pri niektorých prvkoch cítiť že sa šetrilo.

Priestorovo si CLA trochu polepšilo, zásadne zmeny však nečakajte. Na zadné miesta som sa so svojimi 188 centimetrami síce zmestil, no coupé línia strechy mi hlavu tlačila do boku. Priestor na kolená ma naopak prekvapil, kedže som nimi nenarážal o sedadlo predo mnou.

Najväčšia pochvala bude smerovať k batožinovému priestoru, ten síce nenarástol, pradoxne je o niečo menší, ale hlavne veľkosť nakladacieho otvoru sa podstatne rozšírila. Konštruktérom sa tiež podarilo zjednotiť batožinový priestor a tak nie je zbytočne členitý.

Voľba rozumu alebo snaha ušetriť

Pod označením 180d sa skrýva naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra. Poznať ho možno aj pod označením dCi a nájdete ho v Renaulte, Dacii či Nissane. Je to dôvod na negatívne myslenie? Rozhodne nie! Tento motor je skvelý a to je aj dôvod prečo ho Mercedes vrámci aliančnej spolupráce využíva. Rozhodol sa ho nasadiť do svojich základných modelov A, B, CLA, GLA a kombinovať ho môžete, tak ako v našom prípade, so sedemsupňovou automatickou prevodovkou DCT.

Jeho najväčším pozitívom je kultivovanosť chodu a extrémne nízka spotreba. Samozrejmosťou je plnenie najprísnejších európskych noriem. Mercedes síce tvrdí že si tento agregát prispôsobil podľa svojich požiadaviek a vo finále sa jedná o takmer úplne iný motor, vedzte že tých zmien veľa nie je. V podstate asi ani nebolo potrebné meniť niečo čo funguje. Čo však treba uznať je podstatne lepšie odhlučnenie motora od kabíny v interiéri.

Naftový agregát disponuje výkonom 85 kW čiže 116 koní a krútiacim momentom 260 Nm. Malému CLA to rozhodne stačí, pri prevažnej jazde v meste je tento motor doslova ideálny, nestratí asi ani na okreskách. Jeho ťah je cítiť hlavne v nižších rýchlostiach kedy si dobre rozumie s prevodovkou. Aj napriek miernym zaváhaniam pri nízkych rýchlostiach do 10 km/h. Prevodovka totiž zvykla zazmätkovať a niekedy až príliš dlho váhala.

Inak vie veľmi sofistikovaným spôsobom vydolovať z motora maximálny výkon. Pokiaľ plánujete pravidelnú jazdu po diaľnici, rozhodne odporúčam siahnuť po výkonnejšej motorizácii. Motor totiž s narastajúcou rýchlosťou vädne.

Na diaľnici si CLA vypýtalo len 4,4 litra, spotreba na okreskách prekvapila ešte viac s hodnotou 3,7 litra. Samozrejme najvyšiu spotrebu sme namerali v meste kde si naftový motor zajazdil za 5,8 litra. Všetko sú to však nadpriemerné hodnoty, ktoré rozhodne potešia vašu peňaženku.

Resumé

Nová generácia Mercedes-Benz CLA je šoférsky veľmi prívetivá, od podvozku cítiť dômyselné vyladenie a chuť ísť ďalej. Malé coupé si jednoducho zaslúži výkonnejší agregát. Podvozok toho znesie skutočne viac ako mu naftová 1,5 dokáže pripraviť. Navyše vďaka AMG paketu sú aj pružiny o niečo nižšie, celkový komfort to ovplyvnilo len minimálne. CLA je trochu tuhšie než by ste očakávali, filtrácia nerovností je skôr priemerná.

Naša konfigurácia je v skutku zvláštna a v podstate odráža vôľu dnešných zákazníkov. Tým je jedno aký motor majú pod prednou kapotou, ide im skôr o výbavu a vzhľad. Naftový motor je skvelý a dokáže jazdiť veľmi úsporne, je ideálnou voľbou pre niekoho kto chce ušetriť. Ak však požadujete od auta rovnaký jazdný charakter ako odráža jeho zovňajšok, určite zainvestujte do výkonnejšej verzie.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 461 cm3
Max. výkon 85 kW/116 k
Max. krútiaci moment 260 Nm
Palivo Diesel
Pohon predná náprava
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 688 mm
Šírka 1 830 mm
Výška 1 439 mm
Rázvor náprav 2 729 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 490 kg
Rozmer pneumatík 225/45 R18
Objem batožinového priestoru 460 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,7 s
SPOTREBA
Mesto 5,8 l/100 km
Diaľnica 4,4 l/100 km
Okresky 3,7 l/100 km
Priemer 4,6 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 36 620 €
Cena testovanej verzie 49 683 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOtvorili nový úsek diaľnice D1 pri Košiciach, je však úplne zbytočný…?
Nasledujúci článokLada Niva dostane facelift, no na Slovensko sa už nedostane