Aktuálne BMW M8 Cabrio je vlastne nesplneným snom konštruktérov 90-tych rokov. Podarilo sa mu naplniť nesplnené očakávania? Ako jazdí vôbec najvýkonnejšie a najdrahšie BMW súčasnosti?
Vyskúšali sme úchvatné BMW M8 vo verzií cabrio, v našej videorecenzii sa dozviete do akej miery zachovalo odkaz pôvodnej osmičkovej rady a čo tieto dve autá spája.
Vrcholové prevedenie rady 8 prišlo rovno v dvoch verziách. Základ M8 ponúka 441 kW a M8 Competition až 460 kW. Pod kapotou sa ukrýva prepracovaný osemvalec doplnený o dve turbodúchadlá s krížovými výfukovými rozvodmi pre okamžitú reakciu. Prepracované výfukové ústrojenstvo má systém chladenia aj mazania pre optimálne použitie na závodnom okruhu. Útroby sú zakončené štvoricou koncoviek s priemerom 100 milimetrov.
Spomínaná V8-čka má objem 4,4-litra s priamym vstrekovaním a to až do tlaku 350 baru. Základná M8 disponuje výkonom 441 kW / 600 koní a verzia M8 Competition má výkon navýšený na 460 kW / 625 koní. Pri oboch verziách je krútiaci moment totožný a to 750 N.m.
Motor je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic a pohonom všetkých štyroch kolies xDrive, ktorý je dobre známy z BMW M5. Uprednostňovaný je pohon zadných kolies, no je možnosť aj aktívneho M diferenciálu. Máte tak na výber medzi štvorkolkou, športouvou štvorkolkou a čistou zadokolkou. Pohon dvoch kolies ocenia prevažne skúsenejší šoféri, keďže Vám automaticky vypne všetky stabilizačné systémy a budete môcť ísť dverami bokom vpred.
Pre toto nastavenie slúži tlačidlo setup. To umožňuje priamy prístup k nastaveniu motora, tlmičov, riadenia, pohonu kolies, či brzdového systému. Pomocou tlačidla „M“ dokážete uložiť nastavenia pre daného šoféra auta. Nové „M“ tlačidlo dokáže individualizovať konfiguráciu asistenčných systémov ako grafiku prístrojovej dosky, či head-up displej.
Na výber máte k dispozícií z nastavení Road a Sport. Model Competition ponúka ešte nastavenie Track, ktoré slúži na jazdu na okruhu. Automaticky vypne všetky komfortné nastavenia, taktiež aj asistenčné systémy, audiosystém a kontrolný displej. Jedná sa tak o akúsi prevenciu aby sa človek na okruhu sústredil priamo na cestu, respektíve jazdu po okruhu.
Podvozok stojí na dvojitých priečnych ramenách vpredu a päťprvkovej zadnej náprave. Rázvor bol rozšírený pre zníženie bočných náklonov karosérie a lepší grip. Oceľová výstuha v tvare písmena X a hliníková priečna vzpera zaisťujú pevnejšie spojenie zadnej nápravy s karosériou.