Domov TESTY TEST Škoda Octavia Ambition 2,0 TDI. Nie je všetko zlato čo sa...

TEST Škoda Octavia Ambition 2,0 TDI. Nie je všetko zlato čo sa blyští!

V tomto teste sa pozrieme na český bestseller v pravdepodobne najžiadanejšej výbave. Do rúk sa nám totiž dostala úplne nová Škoda Octavia vo výbave Ambition s agregátom 2,0 TDI s výkonom 85 kW. Toto auto má v našich končinách už tradične obrovský nábeh k úspechu. Avšak ako sa hovorí, nie je všetko zlato čo sa blyští. Presne tak by som si dovolil zhrnúť testované auto. Táto recenzia bude tak trochu mojím subjektívnym pohľadom na obľúbený český model.

V úvode by som si teda dovolil povedať zopár mojich názorov k dizajnu exteriéru. Osobne som mal od bestselleru Octavia obrovské očakávania. 3. generácia bola krásnym autom a to dokonca aj po kontroverznom facelifte. Koniec-koncov modernizovanú Octaviu 3 som mal možnosť testovať a vyslúžila si celkom slušné hodnotenie. Avšak „štvorka“ akoby strácala identitu. Nevravím, že dizajnovo nie je auto krásne, pretože by som klamal. Ale už nie je také jednoduché rozpoznať Octaviu od Superbu a to je škoda.

20201008_RemmyPhoto_Skoda_Octavia_3

Odhliadnuc od toho, že výbava RS a Scout sú dizajnovo podstatne vpredu, Ambition je taká šedá myška. A hlavne v testovanej striebornej farbe bola veľmi nevýrazná a na ceste a parkoviskách sa strácala. Možno to niekomu, kto nechce byť stredobodom pozornosti nebude vadiť, no mne osobne chýbal taký “wow efekt” z nového auta. Podobne to bolo aj v interiéri. Tu je paradoxne cítiť stratu identity o niečo viac. Škoda sa snažila vytvoriť moderný, digitálny interiér s minimom tlačidiel. Podarilo sa jej to, no stojí za tým viacero kompromisov.

Nie všetky riešenia sa podarili

Mám rád dotykové plochy, displeje a sklo, no nastavovanie základných vecí cez displej mi príde skutočne nepodarené. Miesto toho aby som presne siahol na miesto, kde má byť otočné tlačidlo nastavenia teploty vnútornej cirkulácie vzduchu, musím hľadať na displeji. No a potom sa dostávame k problému, ktorý je aj v zahraničí pomerne kritizovaný. Ním je nešťastné umiestnenie centrálnych výduchov klimatizácie. Tie sú umiestnené pomerne nelogicky v spodnej časti palubnej dosky. Následkom toho, v prípade manuálu budete mať permanentne klimatizovanú pravú ruku alebo si ich nastavíte nahor a fúka Vám to priamo do tváre alebo okolia krku. Bohužiaľ v tomto smere si digitalizácia vybrala svoju daň.

Ale aby som len nehanil. Nová Octavia má priestoru na rozdávanie. Cítiť to vpredu, no najmä na zadných sedadlách. Bez problémov som si sadol za seba a prehodil si nohu cez nohu. Takže to, čo robilo Octaviu Octaviou tu zostalo. Taktiež musím pochváliť aj použité materiály a ich povrchovú úpravu. Konečne to už nie je tak sterilné ako to bolo doteraz. Je tu k dispozícii viacero druhov mäkčených plastov a povrchových úprav, čo robí auto jedinečným. Navyše výbava Style, RS a Scout ponúkajú podľa môjho názoru dokonalé obloženie palubnej dosky látkou, respektíve Alcantarou. K veľkosti batožinového priestoru už ani nemá cenu sa vyjadrovať. Takúto 600-litrovú „dieru“ môže mať len Octavia a za to veľký palec hore. Na druhú stranu je kufor už tak veľký, že som sa pri nakladaní a vykladaní batožiny proste musel nohami dotknúť zadného nárazníku, ktorý bude v čase dažďa, snehu alebo blata na ceste poriadne špinavý.

Prekvapivo dobrý diesel

Paradoxne, za celú dobu, čo pracujem pre tento magazín bola Octavia mojím prvým testovaným autom s naftovým motorom. Nie som veľký zástanca nafty, no motor, ktorý je v tomto aute ma zaujal. Ide o nový dvojlitrový agregát TDI, ktorý je dostupný naprieč celým koncernom. Už od prvých kilometrov som bol prekvapený z jeho živosti. Má síce len 85 kW, no na druhú stranu má krútiaci moment až 300 Nm, ktoré sú dostupné od 1500 otáčok. Octavia teda bola živá, až som si miestami myslel, že tam nie je len 114-koňový nafťáčik. Motor síce v nižších otáčkach pod 1500 za minútu nepríjemne dunel, no podtáčanie do sveta motorizmu určite nepatrí. Na druhú stranu vo vyšších otáčkach bol veľmi kultivovaný a do interiéru neprenikal žiadny nežiaduci hluk. A spotreba? PERFEKTNÁ!

V meste som síce jazdil v rozmedzí 5,2 až 6,4 litra v závislosti od zapnutia systému start-stop, no diaľnica a okresky si išli svoju ligu. Na auto, ktoré váži približne 1423 kíl plus posádka a plný kufor boli 4 litre na 100km perfektným údajom. Na okreskách to bolo dokonca len 3,5 litra, čo je hodnota doslova vynikajúca. Celkovo by som teda zhodnotil hnaciu sústavu veľmi pozitívne. Osobne by som síce siahol po klasickom motore 1,5 TSI alebo mild hybride respektíve plug-in hybride, no diesel má na našom trhu stále obrovskú základňu priaznivcov.

TEST Škoda Octavia RS – dosluhujúca, no stále výborná

Multimediálny systém je samostatná kapitola

Dobre, týmto by som recenziu auta ako takého asi ukončil. Bohužiaľ človek si kupuje auto ako celok jazdných vlastností, prepravnej kapacity, bezpečnostných asistentov, komfortu a multimediálneho systému. Nevedel by som túto recenziu publikovať bez toho aby som sa nevyjadril práve k poslednému bodu. Multimediálny systém. Na internete existuje obrovská masa diskusií a názorov, ktoré sú ohľadom infotainmentu. Možno by som to prirovnal k IT svetu. Viete si predstaviť, že by ste si kúpili spracovaním, hardvérovo a dizajnovo dokonalý smartfón alebo počítač, no mali by ste nainštalovanú len betaverziu systému, ktorá by užívateľský zážitok pokazila?

Nie je to problém len Škody, ale celkovo celého koncernu. Bohužiaľ, práve česká automobilka na to trpí najviac. Bolo to cítiť aj počas testu. Veľakrát sa mi stalo, že som si chcel nastaviť napríklad jazdný režim a nebolo to možné pretože mi systém vyhodil hlášku: „Táto možnosť nie je k dispozícii“. Po „reštarte“ auta to bez problémov fungovalo. Stávalo sa to aj pri takých veciach ako nastavenie osvetlenia interiéru, kontroly spotreby, uložení obľúbených rádio staníc a inom. Niekedy dokonca celý infotainment zamrzol a dal si niekoľko sekundovú alebo minútový prestávku kedy takmer na nič nereagoval. Je to akási daň za digitalizáciu. Škoda chce ísť s dobou, chce ponúknuť najmodernejšie a najlepšie riešenia, no stále je to len v testovacej verzii.

Resumé

Celkovo by som dal novej Octavii 8,5 boda z 10. Na jednej strane máme skvelé auto s obrovským priestorom na palube a dobrými jazdnými vlastnosťami. Na druhej strane máme auto, ktoré je infotainmentom stále v betaverzii. Toto dvojité ponímanie zapríčiňuje moje hodnotenie. Ak by bolo všetko dotiahnuté do detailu, Octavia by bola azda najlepším autom aké som tento rok testoval. No bohužiaľ tomu tak nie je. Našťastie je to chyba palubných systémov, ktorým stačí aktualizácia a bude to dobré. Do tej doby by som s kúpou Octavie počkal. No a potom by som šiel do krásnej RSky alebo do odvážneho Scoutu.

PRVÁ JAZDA Škoda Octavia RS iV, športová alebo len rýchla?

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 968 ccm
Max. výkon 85 kW/114 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Diesel
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 689 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 829 mm
Výška 1 470 mm
Rázvor náprav 2 686 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 423 kg
Objem batožinového priestoru 600 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,3 s
Rozmer pneumatík 205/55 R17
SPOTREBA (počas testu)
Mesto
Diaľnica
Okresky
Dlhodobo
5,2 – 6,5 l/100km
4,0 l/100km
3,5 l/100km
4,3 l/100km
CENA
Základná cena modelu 21 810 eur
Základná cena testovanej verzie 24 871 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPresný zoznam všetkých Drive-Through odberných miest na Slovensku!
Nasledujúci článokElektromobily by mohli do štyroch rokov stáť rovnako, ako bežné autá
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.