Do redakcie na test sa nám dostal aktuálne faceliftovaný model Kia Rio. Vyskúšali sme ho s litrovým benzínovým turbom spolu so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.
Model Rio sa rokmi od svojho predstavenia stal jeden z kľúčových modelov automobilky Kia, ktorý môžeme denne vídať na našich cestách. Počas rokov sa generačne výrazne menil. Aktuálna štvrtá generácia sa nám predstavila v roku 2017 a facelift je teda logickým krokom.
Aké zmeny priniesol faceliftovaný model?
Zvonku sa Rio po vizuálnej stránke zmenilo len minimálne. Pozmenený bol predný nárazník, ktorý sa v oblasti hmloviek viac rozšíril do bokov karosérie a tým sa opticky rozšíril. Jemnou korekciou prešla aj typická maska chladiča v tvare tigrieho nosa, ktorá je o niečo užšia. V zadnej časti bola upravená grafika svetiel a podobne aj zadný nárazník. A tu sa zmeny končia. Rio je nenápadným vozidlom, no napriek tomu ma moderný a elegantný dizajn. Z pohľadu dizajnu však mierne zamrzí absencia LED denného svietenia v nižšej výbave.
V interiéry je zmien ešte menej, zredukovali sa na jedinú vec. Zmenila sa len obrazovka zábavno-informačného systému, ktorá ma aktuálne 8,1 palca. Poteší matným prevedením, rýchlou odozvou systému a samozrejme bezdrôtovým Apple Car Play, či Android Auto. Prekvapením je, že ju bez príplatku dostanete už v základnej výbave.
Prvý dojem z interiéru je veľmi dobrý. Mäkčené plasty by ste v tomto aute hľadali márne. Napriek tomu je kvalita spracovania na vysokej úrovni, všetky diely spolu pekne lícujú a majú peknú povrchovú úpravu.
Pohodlný a praktický interiér
Priestorová ponuka je na pomery triedy tým lepším, čo môžete dostať. Do auta sa komfortne zmestia štyria dospelý cestujúci priemerného vzrastu. Urastenejší pasažieri však budú mať menej miesta na nohy a kolená na zadných sedadlách.
Tým nie je v tejto triede čo vytknúť, majú príjemný tvar a sedí sa v nich dobre. Výhľad z miesta vodiča je vďaka veľkým skleneným plochám a posedu za volantom dobrý. V každom smere má vodič výborný výhľad a pri parkovaní oceníte aj veľké spätné zrkadlá.
Batožinový priestor s objemom rovných tristo litrov je plne postačujúci aj na kratšiu dovolenku. Po sklopení zadných operadiel sa jeho veľkosť navýši na 1078 litrov. Poteší pravidelným tvarom a pod podlahou dojazdovou rezervou, ktorá sa vám zíde pri prípadnom defekte. Celkovo je interiér príjemným miestom, v ktorom budete radi tráviť čas, no nezaškodila by mu malá dávka farebnej kreativity.
Mimoriadne príjemné spojenie
Pod kapotou nášho auta pracoval 1,0 benzínový turbo motor s výkonom rovných sto koní a krútiacim momentom 172 Nm. Prepojený bol so sedem stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou. V tomto prípade ide o vydarenú kombináciu a motor si s prevodovkou výborne rozumie. Prekvapila nás agilita tejto motorizácie a vždy prítomný, dostatočný výkon. Motor je príkladne kultivovaný, ktorý je však pri studenom štarte typický svojím drsnejším prejavom.
V danej kombinácii vám prevodovka ponúka na výber tri režimy: normal, sport a eco. Prvé dva odporúčame skôr na cesty v meste, kedy potrebujete rýchlejšiu odozvu a prípadne ostrejší odpich z križovatky. Režim eco je v meste trocha váhavý a prevodovka motor najmä v nižších rýchlostiach podtáča. Všimnete si to miernym vibrovaním volantu a dunivým zvukom motora.
Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 5,2 l/100km je ľahko dosiahnuteľná. V našom prípade išlo o nezabehnuté vozidlo a pohybovala sa na úrovni 5,8l/100km. Akonáhle sme však opustili mesto, podarilo sa nám dosiahnuť udávanú spotrebu pri predpisových rýchlostiach a to dokonca aj s plne obsadeným autom.
Na kvalitných cestách sa Rio cíti, ako ryba vo vode. Jeho podvozok je naladený tuhšie a 15″ disky, ktoré malo obuté naše testovacie auto považujeme za ideálnu voľbu. Väčšinu nerovností zvláda auto s prehľadom a potrápiť ho dokážu len väčšie prične nerovnosti, kedy zadná náprava mierne podskočí. Nie je to však nič, čo by výrazným spôsobom ovplyvňovalo jazdu. Pri vyšších rýchlostiach je auto stále dobre ovládateľné a riadenie nie je prehnane preposilované.
Koľko stojí a aký je záver ?
Základný model začína na cene 11 890 eur s benzínovým motorom 1,2 DPi a dostanete ho s manuálnou 5 stupňovou prevodovkou vo výbave Silver. Ak zatúžite po silnejšom motorom a automatickej prevodovke, prichystajte si minimálne 13 690 eur a to aj s aktuálnou zľavou 1 200 eur.
Nami testovaný model v strednej výbave EXTRA spolu s komfortným balíkom mal konečnú cenu 16 730 eur. Obsahoval príplatkovú výbavu ako vyhrievané sedadlá a volant, tónované zadné okná, parkovacie senzory vzadu spolu s kamerou, 15″ disky z ľahkých zliatin, či krásnu modrú Sporty Blue metalízu.
Aktuálne Rio vás síce neohúri, no to ani nie je jeho cieľom. Najlepšie sa cíti v meste, kam je aj primárne určené. Ak hľadáte kvalitné a dobre vyvážené auto, nemalo by chýbať na vašom zozname. Výborne jazdí, ovláda sa intuitívne a jednoducho. V meste s ním nebudete mať problém zaparkovať, čo to odvezie a navyše dobre vyzerá.
Rio nám počas testovacieho týždňa dokázalo, že má stále čo ponúknuť a svoju prácu si odvádza svedomito. Ak však chcete silnejší motor s automatickou prevodovkou a vyššou výbavou, zamrzí mierne vysoká cena.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R3 |
Zdvihový objem | 998 cm3 |
Max. výkon | 74 kW / 100 koní |
Max. krútiaci moment | 172 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | automatická, 7-stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 065 mm |
Šírka | 1 725 mm |
Výška | 1 450 mm |
Rázvor náprav | 2 580 mm |
Objem batožinového priestoru | 300 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,4 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 5,6 l |
Diaľnica | 6,1 l |
Okresky | 5,1 l |
Priemer | 5,8 l |
CENA | |
Základná cena modelu | 10 690 € |
Cena testovanej verzie | 16 730 € |