Postavili sme Octaviu SCOUT na hranicu jej možností, je tou najpraktickejšou verziou novej Octavie? Okrem off-road prekážok sme preverili aj spotrebu so strešným boxom a variabilitu batožinového priestoru.
Pokiaľ hľadáte tú najpraktickejšiu verziu novej Octavie, rozhodne ste sa zastavili pri označení SCOUT. Česká automobilka toto označenie používa v súvislosti s terénne ladenými modelmi. Pohon všetkých štyroch kolies je samozrejmosťou no nechýba ani vyššia svetlá výška či štýlové oplastovanie. Čo všetko zvládne Škoda Octavia SCOUT?
Po Octavii Scout siahali vždy zákazníci, ktorí potrebovali praktické auto s potenciálom na jazdu v ľahšom teréne, zatiaľ čo si vždy zachovávalo atribúty klasickej Octavie. Prvé dve generácie „Scoutu“ sa tešili ohromnej obľube.
Azda najviac zmien týkajúcich sa novinky Škoda Octavia Scout, nájdeme v ponuke pohonného ústrojenstva. Na rozdiel od predchádzajúcich generácií, v novom Scoute môžete dostať okrem štvorkolky aj čisto predný náhon. Ten môžete kombinovať s motorizáciami 2.0 TDI o výkone 85kW (115 koní) a 1.5 TSI s výkonom 110kW (150 koní). Obe motorizácie sú dostupné len so 6 stupňovou manuálnou prevodovku. Komu by sa žiadal predný náhon s automatom, môže siahnuť po mild hybridnej variante 1.5 TSI e-TEC, ktorá je spriahnutá so 7 stupňovým automatom DSG.
Vo verzií s náhonom na všetky štyri kolesá pribudol nový motor 2.0 TDI EVO. Poskytuje doposiaľ najvyšší výkon v histórii naftovej Octavie 147 kW a 400 NM, ktoré umožňujú tejto verzií ťahať vozík s hmotnosťou až 2000 kilogramov. Rovnako sa do ponuky dostane aj slabšia verzia tohto turbodieselu s výkonom 110 kW (150 koní) a benzínový motor 2.0 TSI, ktorý bude produkovať 147 kW (190 koní). Tieto motory budú dostupné výhradne so 7 stupňovým automatom DSG.