Seat Arona bol predstavený v roku 2017 a predalo sa celkovo 350 000 kusov. Prišiel však čas na modernizáciu. My sme teda vyskúšali modernú Aronu, ako obstála v našom teste?
Nový Seat Arona dostal energickejší výraz, modifikovaná predná časť s novým predným nárazníkom zahŕňa aj nové svetlomety do hmly zvýrazňujúce vzhľad off-road. Hlavne nový tvar hmloviek výrazne mení celú prednú časť v porovnaní s verziou pred faceliftom. Na zadnej časti karosérie nový zadný spojler a difúzor v nárazníku osviežujú dizajn, ktorý dotvárajú disky kolies z ľahkej zliatiny s novým dizajnom, označenie modelu na zadnej časti vytvorené ručne písaným písmom a nové logo Seat v dvojfarebnom chrómovom vyhotovení. Každé svetlá vozidla sú oknom do jeho duše a nový Seat Arona prešiel kompletne na LED osvetlenie – štandardne na svetlomety Eco-LED a na želanie Full LED navyše k zadným LED svetlám. Nový dizajn zahŕňa označenie modelu na dverách batožinového priestoru vytvorený fontom ručne písaného písma – typický prvok aktuálnych modelov značky Seat.
Interiér plný zmien
Revolúcia dizajnu vnútri prináša nový pocit v kabíne. Úplne nový mäkký prístrojový panel s väčším, voľne stojacim centrálnym displejom systému infotainment – teraz umiestneným pre zlepšenie ergonómie vo zvýšenej polohe, ako aj nový ergonomický multifunkčný volant potiahnutý kožou Nappa, reprezentujú nový dizajn interiéru a dodávajú kabíne novú osobnosť. Tento moderný charakter ďalej umocňujú osvetlené mriežky ventilácie s novým dizajnom. Arona samozrejme dostala digitálny združený prístroj Digital Cocpit a okrem toho, že rozmery štandardného displeja v priemere vzrástli o 20%, tak jeho umiestnenie je teraz vyššie a v priamom porovnaní s predchodcom je toto určite lepšie a prehľadnejšie riešenie.
Lepší pocit v interiéri
Nové mriežky ventilácie na strane vodiča a spolujazdca majú obruby osvetlené diódami LED, čo dodáva interiéru modelu Seat Arona novú osobnosť. Farba osvetlenia sa líši podľa verzie vybavenia – červená Daring Red pre FR, zelená Aran Green pre Xperience a žltá Honey pre Style a Reference. Nie je to teda veľmi výrazná personalizácia, ale na B segment je to celkom slušné. Aj cestujúci na zadných sedadlách majú teraz viac pohodlia. Verzie Xperience a FR majú vnútorné svetlá vzadu. To je malý detail, ktorý vytvára veľký rozdiel.
A čo jazda?
Arona má v ponuke 4 spaľovacie motory. Tri sú benzínové a jeden je naftový. My sme jazdili na najsilnejšej verzii, štvorvalec 1.5 TSI ponúka v B segmente nadpriemerný výkon. V praxi to znamená naozaj svižnú jazdu a nadštandardné zrýchlenie. Zaujímavým technickým riešením je systém vypínania valcov ACT. V praxi to možno ušetrí nejaké decilitre, odpájanie dvoch valcov je nenápadné a nemáte šancu si to všimnúť.
Resumé
Ak by sme mali niečo testovanej Arone vytknúť, tak by to boli detaily ako plechový zvuk pri zatváraní dverí, no veľa nedostatkov tu nenájdete. Je naozaj málo rozdielov pri porovnaní s modelmi Kamiq alebo Taigo. V podstate rozdiely sú v dizajne exteriéru. Aronu by sme odporučili ako prvé auto, tak rovnako aj ako druhé auto do rodiny, prípadne pre pár vo veku 50+. Rodina s deťmi by siahla po niečom väčšom, no 400 litrov batožinového priestoru je postačujúcich pre dvojicu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1498 cm3 |
Max. výkon | 110 kW / 149 k |
Max. krútiaci moment | 250 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 138 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 780 mm |
Výška | 1 552 mm |
Rázvor náprav | 2 566 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 239 kg |
Objem batožinového priestoru | 400 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,2 s |
Rozmer pneumatík | 205/55 R17 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,7 l/100 km |
Diaľnica | 7 l/100 km |
Okresky | 5,5 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 17 630 eur |
Cena testovanej verzie | 21 800 eur |