Kto povedal, že dobré autá môžu byť iba nemecké? Francúzi sú odhodlaní presadiť sa aj mimo revír svojej triedy. Automobilka DS prináša na trh model, ktorý si brúsi zuby na triedu A, BMW radu 1 či Audi A3. Model DS4 má potenciál posunúť značku na novú úroveň, podarilo sa mu to?
Francúzske značky vždy prinášali nový vietor do sveta všedných tabuľkových áut. Šarm, elegancia a extravagantný dizajn išli vždy ruka v ruke s prvotriednymi technológiami. Dizajn, ktorý DS4 ponúka, je jedinečný. Nie je to hatchback, ale ani crossover. Tvary karosérie sú tak prepracované, že ich môžete skúmať pokojne aj niekoľko hodín. Zároveň je auto proporčne nesmierne dobre vyvážené. Predná časť pôsobí majestátne, svoje spravila najmä maska chladiča, ale aj výrazný podpis denného svietenia. To zasahuje až do spodnej časti nárazníka, čo znamená väčšiu náchylnosť na poškodenie.
Línia strechy tlačí auto smerom dole a zadné partie pripomínajú skôr kupé. Jemné, minimalistické spracovanie zadných skupinových svetiel zvýrazňuje široký postoj auta. Hra prelisov na karosérii spôsobuje, že auto je fotogenické skutočne z každej strany. Pokiaľ túžite po pozornosti vedzte, že DS4 je magnet na pohľady.
Nádherný dizajn dopĺňa funkčná technika v podobe prepracovaných Matrix-LED svetlometov či kamery na nočné videnie. V tejto triede je to skutočná rarita, aj na pomery prémiových značiek.
Lepšie ako Mercedes?
V rovnako extravagantnom štýle sa nesie aj samotný interiér, no zachováva si známky minimalizmu. Už pri úvodnom stretnutí nás očarila kvalita spracovania a výber materiálov. Kožené čalúnenie palubnej dosky, ale aj stredového tunelu či výplní dverí. Úvodné nadšenie potvrdil aj fakt, že počas celého týždňa v interiéri nič nevŕzgalo a všetko čoho ste sa dotkli pôsobilo nesmierne solídne. V porovnaní s triedou A od Mercedesu, ktorej sme vyčítali práve vŕzgajúce plasty.
Chválime aj umiestnenie výduchov ventilácie a ich zapracovanie. DS4 sa však nevyhol známkam zdieľania koncernovej technológie. Najvýraznejšie je ho cítiť v prípade systému infotainmentu, ktorý je síce novýz ale k dokonalosti mu čo to chýba. V DS sa však snažili systém doplniť o intuitívne dotykové ovládanie prostredníctvom displeja na stredovom tuneli. Bohužiaľ ovládať môžete iba niekoľko skratiek alebo funkcie navigácie a nie celý systém infotainment, ako sme si to pôvodne mysleli. Škoda, podľa nás je to premrhaná príležitosť.
Menšiu výtku musíme vysloviť aj k umiestneniu otvárania okien, ktoré je jednoducho príliš vysoko a pod nepríjemným uhlom. Samotný posed, ako aj výhľad z vozidla je úžasný, nechýba funkcia vyhrievania, ventilácie či masáže. Menší displej pred vodičom nám vôbec neprekážal, nakoľko ho dopĺňa veľký a prehľadný HUD (Head Up Display) premietaný priamo na čelné sklo.
Výkon, aký by ste očakávali
Ponuka motorizácií zahŕňa naftu, benzín, ale aj plug-in hybrid. My sme vyskúšali najvýkonnejšiu čisto spaľovaciu verziu s benzínovým štvorvalcom 1,6 PureTech. Výkon 165 kW a krútiaci moment 300 Nm poskytovali DS4 takú dávku dynamiky, že sme ostali milo prekvapení. Auto nemá problém vystreliť z miesta, ale nezaostáva ani pri pružnom zrýchlení. Motor ochotne ťahá až do spektra červených otáčok. Príkladné je aj odladenie s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Podvozok si dokonale poradil aj s masívnym 20 palcovým obutím, vďačiť za to môže najmä pokročilému systému Active Scan Suspension, ktorý vďaka kamere sníma povrch vozovky pred vozidlom a pripraví tlmiče na prípadné nerovnosti. V niektorých situáciách však cítiť menšie zaváhanie, najmä kvôli použitiu jednoduchej zadnej nápravy. Viac sa dozviete v našej videorecenzii na našom YouTube kanáli.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Max. výkon | 165 kW/225 koní |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | predný |
Prevodovka | 8-stupňová, automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 400 mm |
Šírka | 1 866 mm |
Výška | 1 470 mm |
Rázvor náprav | 2 675 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 554 kg |
Objem batožinového priestoru | 430 l |
Maximálna rýchlosť | 235 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,9 s |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 9,5 l/100 km |
Diaľnica | 8,4 l/100 km |
Okresky | 5,6 l/100 km |
Priemer | 8,9 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 28 990 eur |
Cena testovanej verzie | 56 790 eur |