Domov SPRÁVY News TEST Mercedes-Benz C400e: evolúcia nabíjateľných hybridov

TEST Mercedes-Benz C400e: evolúcia nabíjateľných hybridov

Keď sa povie dojazd na čisto elektrický pohon 100 kilometrov, neznie to práve výnimočne. Ale keď sa táto hodnota spomenie v súvislosti s PHEV, už to znie lepšie.

V tejto triede je to doposiaľ neprekonaná hranica. Okrem toho určuje štandardy aj v oblasti trvalej udržateľnosti. A keďže je trieda C jedným z najpredávanejších konštrukčných radov, jej komplexná elektrifikácia má príslušne veľký vplyv na stopu CO2.

Už dávno nie je iba základným sedanom

Vďaka kombinácii krátkeho predného previsu, dlhého rázvoru a zadného previsu, má Mercedes-Benz C400e dynamické proporcie už aj počas státia. Túto túžbu vyraziť vpred podčiarkuje športová kapota motora s charakteristickými prelismi. Čelné sklo a priestor pre cestujúcich boli posunuté dozadu – „cab-backward-design“ je odborný termín označujúci túto klasickú proporciu. Céčko už nie je tým najmenším sedanom, aký automobilka ponúka. V prvom rade je tu aj sedan na báze triedy A a v druhom je jeho celková dĺžka 4,75 metra. A to už je slušný kus auta, trieda E bola v minulosti rovnako dlhá. 

Atraktívny dizajn

Mercedes-Benz C400e je doslova posiaty kamerami. Kým jedna je v nárazníku, v oblasti čelného okna sú až tri. Vozidlo je preto nielen bezpečné, ale do určitej miery aj autonómne. V prípade sedanu sú svietidlá po prvýkrát dvojdielne. Funkcie osvetlenia sú rozdelené na svietidlá na boku a na veku batožinového priestoru. Prednú časť zdobí maska chladiča typická pre značku. Všetky modely disponujú centrálnou hviezdou. Vyhotovenie a charakter masky chladiča sa líši v detailoch.

Interiér na jednotku

Priestor vodiča sa vyznačuje LCD obrazovkou s vysokým rozlíšením. Stojí voľne a pôsobí tak, akoby sa vznášala pred profilom krídla a dekoratívnym panelom. Displej vodiča sa tým odlišuje od tradičných kokpitov s klasickými okrúhlymi prístrojmi. Prístrojovú dosku obklopuje moderné, mimoriadne minimalistické obloženie dverí. Stredový panel dverí s integrovanou lakťovou opierkou sa vyvíja zo zvislej plochy do vodorovnej orientácie. Podobne ako v prípade vzhľadu stredovej konzoly, aj predná oblasť je vyhotovená vo forme kovového prvku špičkovej techniky. Môže sa využívať ako držadlo na uchopenie a držadlo na zatváranie dverí a obsahuje prepínače na ovládanie okien. Celkovo útulnú atmosféru na palube zlepšuje možnosť ambientného podsvietenia, ktoré ponúka kompletnú paletu farieb. 

Chceme plug-in?

V tomto prípade znie odpoveď, prečo nie? Štvrtá generácia hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete bude nasledovať čoskoro po spustení predaja. Pri použití rovnakých základných motorov tu robí elektrifikácia ďalší veľký krok. S elektrickým pohonom s hnacím výkonom 95 kW (129 k) a čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP). Prax v pomerne mrazivom počasí priniesla reálny dojazd 80 kilometrov, čo je však aj tak najlepšia hodnota na trhu PHEV. Elektrický pohon sekunduje benzínovému dvojlitru s výkonom 252 koní. Ten viete v prípade nabitej batérie úplne odstaviť a jazdiť čisto na elektrinu. Prípadne šetriť batériu a jazdiť len na benzín. Alebo do tretice jazdiť v hybridnom režime. 

Ako je to s nabíjaním?

Pravdupovediac, veľmi dobre. Ako jeden z mála ponúka Mercedes-Benz C400e jednosmerné, rýchle DC nabíjanie. To znamená, že by ste na nabíjacej stanici nemali stráviť viac ako 20-30 minút. Problém sme našli len v tom, že vždy, ak chcete využiť výkonné nabíjanie, musíte to potvrdiť v nastaveniach auta. Je to asi hlavne kvôli šetreniu batérie. Ale potom to príde a vy si viete 25 KWh batériu nabiť výkonom až do 50 kW. Takže pri C 400e nemusíte robiť kompromisy. Pomerne dlhý dojazd a rýchle nabíjanie umožnia s autom jazdiť 2-3 dni bez nutnosti myslieť na to, kde a kedy auto nabijete.  

TECHNICKÉ ÚDAJE Mercedes-Benz C400e
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1998 cm3 + elektromotor
Max. výkon 280 kW / 381 k
Max. krútiaci moment 650 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 9-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 751 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 2 033 mm
Výška 1 422 mm
Rázvor náprav 2 865 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 173 kg
Objem batožinového priestoru 315 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 s
Rozmer pneumatík 225/40 R18
SPOTREBA (počas testu)
Hybrid
Mesto 9,4 l/100km
Diaľnica 6,8 l/100km
Okresky 6,1 l/100km
Dojazd 600+100 km
Maximálny nabíjací výkon 50 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 30 min
Doba nabíjania 20 – 80% 20 min
CENA
Základná cena modelu 50 898
Základná cena testovanej verzie 83 240

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokIron Dames: ženská posádka za volantom pretekárskeho Huracánu GT3 EVO2
Nasledujúci článokDiaľničná známka ako súčasť pokuty – návrhom sa bude zaoberať parlament