Ten, kto si pamätá prvú generáciu triedy A, nám dá určite za pravdu, že tá súčasná je v podstate oveľa lepšie a výrazne odlišné auto. Z neohrabaného kompaktného MPV vyrástla kráska v podobe hatchbacku segmentu C.
No predsa AMG Line
Názov odseku je odpoveďou na otázku, v ktorej výbave/balíku bude vaše áčko vyzerať najlepšie. Športový charakter zdôrazňujú zvonku lícujúce kolesá so štyrmi dodatočnými dizajnmi diskov s rozmermi do 19 palcov, ako aj vysoko lesklé disky z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom s čiernym lakom (na želanie) a ráfikom sústruženým do leskla pre líniu výbavy AMG Line. Nový zadný difúzor a sériové zadné svietidlá s LED sa cez deň aj v noci postarajú o emocionálny a fascinujúci vzhľad. Novo navrhnutá, v prednej časti klesajúca kapota motora s dvomi charakteristickými prelismi a so strmým žraločím nosom (shark nose), prepracovaná maska chladiča so vzorom hviezd a ploché svetlomety, ktoré sú na želanie k dispozícii ako variant so svetelnými diódami s novo navrhnutým vzhľadom, sú dominantné prvky prednej časti vozidla.
Vrchol triedy
Priestorová architektúra, ktorá je jedinečná v tejto triede, vytvára celkom osobitnú svetelnú atmosféru, ktorá pripomína svetelné efekty futuristickej budovy v noci. Už základný model automobilky vytvára dojem, akoby ste sedeli vo vyššom modelovom rade. Ódou na svet letectva sú tri typicky športové okrúhle dýzy so vzhľadom turbín. Prepracovaný volant aktuálnej generácie je štandardne vyrobený z kože nappa, je kompaktný aj napriek hrubému vencu a výborne sadne do ruky. A čo spotreba? Benzín a hodnota 6 litrov poteší každého, dokonca ani priaznivci nafty by nemuseli byť vyslovene proti tomuto typu pohonu.
Kde je pes zakopaný?
Keď sa Mercedes do niečoho pustí, tak to vždy stojí za to. Mercedes dokázal z inak takmer nepoužiteľného pohonu PHEV urobiť vďaka výkonnej batérii a rýchlemu nabíjaniu použiteľný jazdný systém. Nie je to inak ani pri mild-hybridnej technológii. Nový, remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG) citeľne zlepšuje komfort a zážitok. RSG sa pri štartovaní napríklad postará o štartovanie s menšími vibráciami a hlukom ako bežný štartér. Okrem toho pri rovnomernej jazde umožňuje plachtenie s vypnutým spaľovacím motorom. Počas brzdenia a pri pomalom posúvaní RSG rekuperuje, čím napája 12-voltový elektrický systém a 48-voltový akumulátor. Takto získanú energiu je možné využiť v priebehu zrýchľovania na podporu spaľovacieho motora.
Áčko pre každého
Keď sa po prvýkrát objavila trieda A, bolo to auto vyslovene pre ženy. Nechceme tvrdiť, že je to teraz inak, no výrazný športový charakter mu dodáva iskru, ktorá by mohla zaujať aj mužské oko. Stačí sa pozrieť na ostrú verziu AMG. Alebo aj na našu AMG Line, ktorá prichádza s výraznými športovými prvkami, ako napríklad športové sedadlá, ktoré sú však komfortné na každodenné použitie, ide skôr o ich atraktívny tvar. Línia výbavy AMG Line je navrhnutá pre výkonnosť a v sériovom vyhotovení očarí svetlými kefovanými hliníkovými ozdobnými dielmi a červenými kontrastnými ozdobnými švami sedadiel z materiálu Artico/Microcut.
Už v základe bohatá výbava
Aj keď sa to netýka našej verzie, treba podotknúť, že trieda A je zástupcom prémiovej triedy a teda dostanete už v základe viac ako u bežných značiek. V rámci štandardnej výbavy ponúka množstvo zakomponovaných prvkov, ako je napríklad cúvacia kamera, balík USB alebo volant v koži nappa. Od variantu výbavy Progressive sa zákazníci môžu sériovo tešiť aj na predné svetlomety so svetelnými diódami, sedadlo s bedrovou opierkou, parkovací balík a balík zrkadiel.
Mercedes-Benz celkovo výrazne zjednodušil logiku ponuky balíkov výbavy, čím sa zmenšila námaha pri výbere mnohých jednotlivých prvkov. Funkčné prvky výbavy, ktoré sa často nakupujú spoločne, sú začlenené do balíkov výbavy na základe reálneho správania zákazníkov pri nákupe. Okrem toho sú k dispozícii ešte ďalšie funkčné možnosti. Pokiaľ ide o dizajnové prvky výbavy ako sú farby, čalúnenie, ozdobné prvky a kolesá, zákazníci si môžu naďalej individuálne nakonfigurovať svoje vozidlá. To v praxi znamená, že konfigurátor už nebude zábavka na dlhé zimné večery, ale celý proces bol výrazne zjednodušený.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Mercedes-Benz A 180 |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1332 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 100 kW / 136 k |
Max. krútiaci moment | 230 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 7-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 428 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 796 mm |
Výška | 1 440 mm |
Rázvor náprav | 2 729 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 065 kg |
Objem batožinového priestoru | 350 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,2 s |
Rozmer pneumatík | 225/45 R18 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,2 l/100 km |
Diaľnica | 6 l/100 km |
Okresky | 5,7 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 33 960 € |
Základná cena testovanej verzie | 46 636 € |