Domov TESTY Jazdené vozidlá TEST Jazdenky: SEAT Tarraco po 100 000km – nenadchne, ale dobre poslúži

TEST Jazdenky: SEAT Tarraco po 100 000km – nenadchne, ale dobre poslúži

SEAT Tarraco je azda najkrajším súrodencom z koncernových trojičiek, ku ktorým ešte patrí Škoda Kodiaq a VW Tiguan. Tarraco, postavený na platforme MQB-A2, predstavuje vlajkovú loď španielskej automobilky. Čo sa zmenilo s nájazdom takmer 100 000 km?

SEAT Tarraco prišiel na trh v roku 2018 a zostáva na ňom bez zásadnejších zmien až dodnes. Vyrába sa v nemeckom Wolfsburgu na rovnakej linke ako spomínaný Volkswagen Tiguan. Ak sa pozrieme na dostupné výbavy, na výber sú balíky STYLE, FR a XPERIENCE. Práve posledný spomínaný sme testovali s nájazdom cez 95 000 km.

SEAT Tarraco po 100 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Dizajn

Dizajn auta je vždy veľmi subjektívna vec. Mne osobne sa Tarraco páči asi najviac z už spomínaných modelov. Keď sa naň pozriem, pôsobí živo, elegantne a zároveň pripravene. V prednej časti nájdeme full-LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových svetlometov. Svietia vynikajúco, no v tejto triede by som už prijal Matrix technológiu.

V zadnej časti vidím krajší Tiguan. Jednoducho, tie tvary neoklamete, viete ich iba vyšperkovať a presne to SEAT robí združeným svetelným pásom a dynamickými smerovkami. Veko batožinového priestoru je ovládané elektronicky a funguje aj po nájazde 95 000 km tak, ako má. Kufor má v 5-miestnej verzii objem 760 litrov a v 7-miestnej 230 litrov. Po sklopení 3. radu sedadiel je k dispozícii rovných 700 litrov.

Priestranný interiér

Nato, že nami testované Tarraco má najazdených takmer 100 000 km, je veľmi zachovalé. Nevidím tu nikde žiadne mechanické poškodenia, jediné, čo je jemne ošúchané, je volič automatu. Čo mi však neskutočne vadilo, bolo, že vŕzgalo takmer úplne všade. Už aj pri jemnom nájazde do zákruty som počul vŕzganie plastov vo dverách a na stredovom tuneli. Pri výbere jazdenky si preto počas testovacej jazdy dajte na toto pozor.

Seat Tarraco

Pripomeňme si v skratke, čo Tarraco ponúka vo svojej kabíne. Pred šoférom je klasický koncernový multifunkčný volant a 10,25“ virtuálny kokpit. Jeho zobrazovanie informácií je jasné, prehľadné a najmä plne konfigurovateľné. Palubnú dosku vypĺňa displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto.

V prednej časti je tona odkladacích priestorov, polohovateľná lakťová opierka a hlavne pohodlné sedadlá, ktoré držia telo vodiča tak, ako správne sedadlá majú. Na druhom rade oceňujem polohovateľné sedadlá, praktický stolík a fakt, že po sklopení sedadiel získate rovinu, a to aj v prípade, ak zložíte sedadlo spolujazdca.

Paleta motorov

Pod kapotou Tarraca je to pestré, no zároveň veľmi jednoduché. Na výber ste mali benzínové TSI motory s objemom 1,5 a 2,0 litra. Výkonovo sa v prípade čistého benzínu hýbeme v rozmedzí 110 kW až 140 kW. Na trhu sa objavila aj 1,4-ka eTSI s výkonom 180 kW. Spektrum naftových motorov zastrešuje jednotka 2,0 TDI naladená na 110 kW alebo 147 kW.

Výber prevodoviek je viac než jasný – v nižších výbavách 6-stupňový manuál a u vyšších výbav je to 7-stupňové DSG. SEAT Tarraco je k dispozícii na trhu ako predokolka aj ako štvorkolka s medzinápravovou spojkou Haldex.

Neprehliadnite: TEST jazdenky Hyundai i20

Testujeme jazdenku, tak si povedzme, čo sa za tie kilometre zvykne pokaziť. No v prípade motora 2,0 TDI dokopy nič. Tarraco malo doposiaľ 6 zvolávacích akcií a žiadna z nich sa netýkala motora. Jednoducho, ak kúpite auto s úplnou servisnou históriou, máte istotu, že vám motor vydrží.

Jazda

Ako by som zhodnotil jazdu? Rozmeňme si to opäť na drobné. SEAT sa tvári, že by chcel byť tým športovejším z trojice súrodencov a robí to takým veľmi zvláštnym spôsobom. Napríklad riadenie sa tvári, že chce byť presné, no zároveň aj v režime šport tam vodič cíti istú vláčnosť.

Podvozok je o čosi tvrdšie naladený než u Kodiaqu či Tiguanu, no nerovnosti filtruje veľmi príjemne. Tu má naša výbava XPERIENCE o čosi navrch voči športovejšiemu FR, pretože ponúka síce veľké 19“ disky, no s rozumným profilovým číslom 50. Nami testované Tarraco disponovalo pohonom oboch náprav, ktorý funguje veľmi pekne. Ponúka 6 jazdných režimov, z ktorých vyzdvihnem režim Offroad a Snow, ktoré upravujú mapu plynového pedálu k daným podmienkam. Nečakajte však, že budete s Tarracom zvážať drevo z hory. Pohon 4Drive vám pomôže dostať sa na chatu, odvezie vás na hríby a dodá pocit bezpečia v zimných mesiacoch. Dynamika je slabá. Na túto veľkosť auta potrebujete aspoň 180 koní, práve preto by som osobne hľadal najsilnejšie motorizácie a to 2,0 TDI s výkonom 200 koní alebo 2,0 TSI s výkonom 190 koní.

 

Zhrnutie a cena na sekundárnom trhu

Ak hľadáte priestranné rodinné auto, s ktorým budete cez týždeň voziť deti do školy, chodiť na nákupy a zároveň sa nechcete báť, či sa dostanete na chatu, SEAT Tarraco je veľmi dobrou voľbou. Je to pekné auto, ktoré nikdy a nikde nesklame. Autá s nájazdom okolo 95 000 km nájdete na trhu jazdených vozidiel s cenou okolo 30 000 eur, samozrejme, podľa výbavy, motorizácie a stavu vozidla. Do komentára nám môžete napísať, či by ste siahli po Tarracu, alebo radšej po Škode Kodiaq či VW Tiguan.

SEAT Tarraco po 100 000km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 22

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Opel Combo má modernejší vzhľad a dlhší dojazd
Nasledujúci článokMOTO TEST Honda XL 750 Transalp – znovuzrodená ikona