Japonská Mazda sa pýši inováciami. A nielen v modernej dobe, ale aj v minulosti, keď sa automobilka vyhýbala normám a zaužívaným štandardom. Schválne, kto si spomína na časy, keď japonská značka začala predávať roadster práve vtedy, keď tento typ karosérie umieral? Inak poznáte aké typy karosérie na cestách stretávate?
Japonská Mazda dnes v modeli Mazda 3 SkyActiv X ponúka špecifický zážihový motor. Tento motor využíva zážihové aj kompresné zapaľovanie (rovnako ako diesel), čo je ďalšia inovácia nad rámec zaužívaných štandardov. Vedeli ste však, že spoločnosť vytvorila aj kufor, ktorý sa v 90. rokoch premení na trojkolesové vozidlo? Áno, čítate správne, kufor, ktorý vás odvezie kam potrebujete.
Pre spomínaný stroj vtedy neexistovalsprávny názov. Nazvali ho preto veľmi jednoducho – “Suitcase car” v preklade „kufrové auto“. Koncept kufrového auta, ktorý vytvorila skupina pozostávajúca zo siedmich inžinierov z testovacej a výskumnej jednotky manuálnych preovdoviek Mazda. Tento inžiniersky tím vyhral internú súťaž automobilky s názvom “Fantasyard”. Cieľom vtedy bolo prísť s najlepšími kreatívnymi nápadmi na mobilitu. Títo inžinieri dostali malý rozpočet na vytvorenie vízie života do budúcnosti.
Trošku zabudli na váhu
Konečný produkt priniesol vzrušenie. Pomocou vreckového bicykla a kufra Samsonite s rozmermi 57 x 75 centimetrov trvá zloženie trojkolky iba necelú jednu minútu. Je poháňaný dvojtaktným benzínovým motorom s objemom 34 kubických cm (0,034 l) s výkonom 1,7 k. Tento mini motor umožňuje rýchlosť až 30 kilometrov za hodinu, čo na pomery jazdy v meste bohate stačí. Kufor bol ponúkaný s tým čo je zakorenené priamo v DNA Mazdy a to z jeho nízkeho ťažiska, ako v prípade legendárneho modelu MX-5. Toto špeciálne vozítko sa tiež odvoláva na trojkolesovú Mazdu-Go, ktorá bola uvedená na trh ešte v roku 1931.
Smutné je, že kufrové auto sa nikdy nedostalo do sériovej výroby, pretože nebolo úplne praktické kvôli svojej hmotnosti 32 kilogramov. Predstavte si, že ho nosíte na cesty ako druhú batožinu. Potom, ako sa stalo pútavou reklamou pre automobilku, vyrobili ešte ďalšie dva exempláre pre USA a Európu. Európsku verziu predstavili na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte v roku 1991.