Domov SPRÁVY POTVRDENÉ: Na východ prichádza čínska automotive firma Jiangsu Xinquan, pribudnú nové pracovné...

POTVRDENÉ: Na východ prichádza čínska automotive firma Jiangsu Xinquan, pribudnú nové pracovné miesta

Jiangsu Xinquan Automotive Trim dodáva interiérové diely pre množstvo automobiliek
Jiangsu Xinquan Automotive Trim dodáva interiérové diely pre množstvo automobiliek

Výrobca z autopriemyslu v Prešove zrejme zamestná stovky ľudí. Nebude to však nová automobilka v Prešove.

Priemyselný areál v CTPark Prešov Juh sa stane priestorom, v ktorom čínska automotive firma Jiangsu Xinquan Automotive Trim vybuduje svoj prvý výrobný závod v Európe. Informáciu potvrdili viaceré slovenské médiá, ako Denník N a Trend, ako aj samotní predstavitelia výrobcu a priemyselného parku.

Jiangsu Xinquan Automotive Trim na Slovensku

Čínska spoločnosť mieni na Slovensku investovať 20 miliónov eur len do samotnej výstavby výrobného komplexu. Vyrábať bude diely pre automobilový priemysel, konkrétne sa zmieňujú diely pre interiéry automobilov.

Veľkorysé priestory pre výrobu

Čínska spoločnosť si od firmy CTP, ktorá prevádzkuje priemyselný park CTPark Prešov Juh, prenajala 17 486 štvorcových metrov plochy, ktoré využije na priemyselné a logistické účely. Na týchto takmer 18-tisíc štvorcových metroch bude lokalizovať výrobné zariadenia a procesy, ale aj sklady pre materiály a hotové výrobky.

Má sa za to, že spoločnosť bude vyrobené tovary exportovať do zahraničia, kde sa s ich pomocou budú kompletizovať nové automobily a budú poskytovať náhradné diely pre servisy.

Vzorový interiér prezentovaný na webstránke spoločnosti, ktorá prichádza do prešovského priemyselného parku
Vzorový interiér prezentovaný na webstránke spoločnosti, ktorá prichádza do prešovského priemyselného parku

Očakáva sa, že spoločnosť prinesie na východné Slovensko desiatky až stovky nových pracovných miest.

Automobilka v Prešove teda zatiaľ nebude, ale v blízkosti realizuje svoje zámery skutočná automobilka Volvo: V priemyselnom parku Valaliky pri Košiciach Volvo buduje výrobný komplex na ploche 850-tisíc štvorcových metrov. V prvom závode na výrobu elektromobilov Volvo by malo malo nájsť prácu 8 až 10-tisíc ľudí.

Príchod na Slovensku je potvrdený obomi stranami

Investíciu a príchod na Slovensko potvrdil aj predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Jiangsu Xinquan Automotive Trim Tang Zhihua: „CTPark Prešov Juh ponúka strategickú polohu s výnimočnou konektivitou a jeho vybavenie nám umožní efektívne vyrábať naše produkty v lokalite, ktorá je bližšie k našim koncovým používateľom.

Vzhľadom na historickú popularitu Slovenska v automobilovom sektore nie je prekvapujúce, že si spoločnosť Jiangsu Xinquan Automotive Trim vybrala CTPark Prešov Juh ako miesto svojho prvého európskeho závodu,“ potvrdil pre médiá riaditeľ pre rozvoj obchodu CTP na Slovensku Ivan Pastier. „Významnú časť nášho slovenského portfólia tvoria nájomcovia z automobilového sektora a očakávame, že toto číslo sa bude ďalej zvyšovať, keďže automobilové spoločnosti a ázijskí výrobcovia pokračujú v presúvaní výroby automobilov do krajín strednej a východnej Európy v dôsledku trendu nearshoringu.

Slovenská spoločnosť reaguje na zvyšujúci sa záujem čínskych obchodných partnerov o priemyselné parky na Slovensku. Minulý rok preto spoločnosť otvorila prvú pobočku v Hongkongu, aby bola v intenzívnejšom kontakte a lepšie reagovala na ich potreby.

Čínske automobilky budú pre nás čoraz menej exotické. Záber z reportáže o prítomnosti čínskych značiek na Festivale rýchlosti v Goodwoode 2024
Čínske automobilky budú pre nás čoraz menej exotické. Záber z reportáže o prítomnosti čínskych značiek na Festivale rýchlosti v Goodwoode 2024
Čínske značky majú o Európu záujem

V dlhodobom horizonte bude na Slovensku a tiež v celej Európe čoraz viac čínskych spoločností z automobilového priemyslu. Dôvodom je evidentný záujem čínskeho priemyslu o európskych zákazníkov, ktorý je výsledkom prirodzenej expanzie tamojších značiek na ďalšie trhy. Čína sa chopí príležitosti konkurovať európskym a americkým výrobcom automobilov a celému dodávateľskému reťazcu. Predstavuje konkurenciu aj pre už etablované ázijské značky, ako Kia, Toyota, Hyundai či Honda.

Nedávno zavedené clá na čínske elektromobily sú zatiaľ dočasným opatrením. Podľa všetkého nebude mať priamy vplyv na zvýšenie prítomnosti čínskych spoločnosti v európskych krajinách, ale skôr nepriamy. Podnieti zahraničný kapitál, aby lokalizoval svoju výrobu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkandál. Automobilky vedia, kedy prekračujete rýchlosť a neváhajú s tým obchodovať
Nasledujúci článokNové autá sú mohutné. S ich zmenšovaním by mohli pomôcť nové batérie