Domov SPRÁVY Elektromobilita Potvrdené: Nová Mazda 6 bude prerobeným čínskym autom, dostane sa aj k...

Potvrdené: Nová Mazda 6 bude prerobeným čínskym autom, dostane sa aj k nám

Nová Mazda EZ-6 (2025)

Mazda oficiálne oznámila, že liftback Mazda EZ-6 vyvinutý s pomocou Changana nebude čínskou exkluzivitou. Novinka vstúpi na európsky trh už na jeseň tohto roku.

Japonská automobilka Mazda spravila dôležité rozhodnutie. Svoj model EZ-6 uvedie aj do Európy, hoci sa spočiatku hovorilo o sústredení sa na perspektívny čínsky trh.

Až do roku 2022 pritom Mazda vyvíjala štvrtú generáciu modelu Mazda6. V danom roku bol vývoj ukončený z ekonomických dôvodov, pretože na kľúčových trhoch záujem zákazníkov o klasické sedany príliš klesal. Namiesto sedanov sa tak Mazda sústredila na crossovery.

Namiesto autentickej šestky sa napokon objavili správy o čínskom modeli značky Deepal, ktorý bol preštylizovaný na Mazdu. Rebadging nie je vo svete nič nové, dnes na ňom funguje aj ruský automobilový priemysel, no nie je cudzí ani tomu európskemu.

Nová Mazda EZ-6 (2025)
Nová Mazda EZ-6 (2025)

Mazda 6 končí, prichádza EZ-6

Nová Mazda EZ-6 bude teda plnohodnotnou náhradou za novú generáciu modelu 6. Nebude to ale plnokrvná japonská Mazda, ako by mnohí očakávali. Pôjde o prerobený model Deepal L07, respektíve Deepal SL03. Ide o dva takmer totožné modely, avšak L07 je dodávaný s lepšou výbavou.

Benzínový motor nie je mechanicky spojený s kolesami

Deepal L07 je čínsky automobil postavený na modulárnej platforme EPA1 určenej predovšetkým pre elektromobily. Plug-in hybridné verzie majú vpredu 1,5-litrový benzínový motor, ktorý však nie je mechanicky spojený s kolesami.

Benzínový agregát je, ako v Nissane e-Power, iba generátorom elektrickej energie, ktorá sa uskladňuje v menšej trakčnej batérii a posiela do elektrického motora. Až ten poháňa kolesá. Elektrický motor je namontovaný na zadnej náprave, pričom platforma EPA1 umožňuje aj inštaláciu dvoch elektrických motorov s pohonom všetkých kolies (1 vpredu a 1 vzadu).

Mazda ZE-6 teda bude prerobenou verziou automobilu od Deepalu, pričom úpravy sú naozaj rozsiahle. Zmenili sa všetky diely karosérie, všetko vonkajšie osvetlenie aj interiér. Jeho architektúra ostala zachovaná, ale Mazda dovnútra modelu priniesla svojský čistý charakter. Očakávame aj vysokú hodnotu materiálov typickú pre Mazdy.

Bezmála päť metrov

Technické vlastnosti Mazdy EZ-6 ešte neboli oficiálne oznámené. No na jar sa tento model objavil v elektronickej databáze čínskeho ministerstva priemyslu, takže už sú známe nejaké čísla.

Elektrické verzie majú elektromotor s výkonom 258 koní, hybridné majú výkon do 218 koní. Výkon benzínového motora na hybridných verziách je skromných 95 koní, lenže jeho úlohou je len vyrábať elektrinu.

Celková dĺžka Mazdy EZ-6 je 4921 mm, šírka 1890 mm, výška 1485 mm a rázvor 2895 mm. Takže pôjde o priestorovo veľkorysý a vskutku dlhý automobil.

 

Prišli vyladiť jazdné vlastnosti

V tlačovej správe Mazda uvádza, že špecialisti z európskej divízie japonskej spoločnosti išli do Číny vyladiť jazdné vlastnosti Mazdy EZ-6. To znamená, že zákazníci Mazdy v Európe pravdepodobne nebudú sklamaní ani z ovládania nového liftbacku.

Dodajme, že Mazdy vždy patrili k tomu lepšiemu, čo sa týka jazdných vlastností, takže naše očakávania sú vysoké.

Pripomeňme, že Deepal je dcérska značka spoločnosti Changan, ktorá bola uvedená na trh v roku 2022 s technologickou podporou spoločnosti Huawei, ktorá dodáva Deepalu elektroniku a softvér.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZmena povinnej výbavy áut sa týka aj nás. Maják za 40 eur musia mať v aute aj Slováci
Nasledujúci článokFejkový Defender za štvrtinu. Predstavujeme Jetour T2