Domov SPRÁVY Je to celkom nový typ auta. Automobilky sa púšťajú do GT-UV, novej...

Je to celkom nový typ auta. Automobilky sa púšťajú do GT-UV, novej generácie áut pre náročných

The Karma Ivara GT-UV Design Study breaks cover at The Quail, A Motorsports Gathering, during Monterey Car Week in Monterey, CA

Karma Ivara je najnovšia štúdia automobilky, ktorá má zámer konkurovať značkám ako Bentley. 

Automobilka Karma Automotive počas počas celej svojej existencie vyrobila iba jedno sériovo vyrábané vozidlo. To sa má zmeniť práve teraz, keď má značka veľkolepé ambície a mieni sa uchádzať o pozornosť najnáročnejšieho spektra zákazníkov.

Keď Marques McCammon, súčasný šéf automobilky Karma Automotive, nastupoval do pozície prezidenta, prichádzal ako osobnosť s ambíciou zmeniť smerovanie značky. Tá sa dnes mieni sa stať novou voľbou pre všetkých, ktorí nemajú problém za auto zaplatiť výrazný nadštandard. Pozeráme sa tak na moderného konkurenta pre Bentley či Aston Martin.

Dizajnová štúdia Karma Ivara (2024)
Dizajnová štúdia Karma Ivara (2024)

Karma Ivara

Najnovšie predstavený koncepčný automobil IVARA má byť ukážkou toho, čoho je značka Karma schopná. Napriek tomu veľa detailov automobilka neprezradila.

ssangyong-torres-evx

Ivara má byť pritom významný prírastok do budúceho radu značky, ktorý má pozostávať z plug-in hybridného sedanu Revero a dvoch elektromobilov: sedaun Gyesera a kupé Kaveya.

Karma Kaveya
Karma Kaveya

Zaujímavosťou je, že namiesto konvenčného zaradenia konceptu medzi SUV, crossovery či shooting brake sa toto nové vozidlo prezentuje ako GT-UV.

Je to šikovné pomenovanie hybridu medzi grand tourerom a SUV. Konkrétne znamená grand touring utility vehicle. Bude jazdiť na elektrinu a prípadne aj na benzín ako plug-in hybrid. Karma ani v tomto prípade nepodľahne všeobecnému názvosloviu a namiesto slova plug-in mieni používať označenie „vozidlo s predĺženým elektrickým dojazdom“.

Dizajnová štúdia Karma Ivara (2024), zadný pohľad
Dizajnová štúdia Karma Ivara (2024), zadný pohľad

Iba štyri luxusné sedadlá

Karma opisuje dizajnovú štúdiu Ivara ako veľké cestovné úžitkové vozidlo pre štyri osoby vrátane vodiča. Je to teda štvormiestny crossover, ktorý bude môcť zdolávať aj mierny terén. Pre tento účel výrobca svoj koncept údajne vybavil samoopraviteľným náterom podvozka.

Schopnosť zvládať mierny terén majú avizovať tiež pomerne krátke previsy, svetlá výška zodpovedajúca off-roadovému vozidlu a rozmerné pneumatiky.

Vysoký podvozok a veľkorysé prejazdové uhly. Aj taká má byť Karma Ivara
Vysoký podvozok a veľkorysé prejazdové uhly. Aj taká má byť Karma Ivara

Výrobca zatiaľ nešpecifikoval, kedy vozidlo uvedie na trhy, aké má auto technické špecifikácie, ani detaily o dvoch zmienených pohonoch či ceny. Počas minulého týždňa ohlásil iba spoluprácu s technologickou spoločnosťou Intel, s ktorou pracuje na vytvorení softvérovej architektúry vozidla.

Karma tiež potvrdila, že modernizované Revero sa začne predávať v poslednom štvrťroku tohto roka s výrobou obmedzenou na 150 exemplárov. Cena bude nižšia ako 150-tisíc amerických dolárov, ozrejmila spoločnosť.

3. generácia Karma Revero
3. generácia Karma Revero

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVieme, aký bude prvý elektrický VW GTI. Rýchlosť v priamke nebude prioritou
Nasledujúci článokSledujeme históriu. Ukázali Mercedes, aký ešte nikdy nevyrobili