Karma Ivara je najnovšia štúdia automobilky, ktorá má zámer konkurovať značkám ako Bentley.
Automobilka Karma Automotive počas počas celej svojej existencie vyrobila iba jedno sériovo vyrábané vozidlo. To sa má zmeniť práve teraz, keď má značka veľkolepé ambície a mieni sa uchádzať o pozornosť najnáročnejšieho spektra zákazníkov.
Keď Marques McCammon, súčasný šéf automobilky Karma Automotive, nastupoval do pozície prezidenta, prichádzal ako osobnosť s ambíciou zmeniť smerovanie značky. Tá sa dnes mieni sa stať novou voľbou pre všetkých, ktorí nemajú problém za auto zaplatiť výrazný nadštandard. Pozeráme sa tak na moderného konkurenta pre Bentley či Aston Martin.
Karma Ivara
Najnovšie predstavený koncepčný automobil IVARA má byť ukážkou toho, čoho je značka Karma schopná. Napriek tomu veľa detailov automobilka neprezradila.
Ivara má byť pritom významný prírastok do budúceho radu značky, ktorý má pozostávať z plug-in hybridného sedanu Revero a dvoch elektromobilov: sedaun Gyesera a kupé Kaveya.
Zaujímavosťou je, že namiesto konvenčného zaradenia konceptu medzi SUV, crossovery či shooting brake sa toto nové vozidlo prezentuje ako GT-UV.
Je to šikovné pomenovanie hybridu medzi grand tourerom a SUV. Konkrétne znamená grand touring utility vehicle. Bude jazdiť na elektrinu a prípadne aj na benzín ako plug-in hybrid. Karma ani v tomto prípade nepodľahne všeobecnému názvosloviu a namiesto slova plug-in mieni používať označenie „vozidlo s predĺženým elektrickým dojazdom“.
Iba štyri luxusné sedadlá
Karma opisuje dizajnovú štúdiu Ivara ako veľké cestovné úžitkové vozidlo pre štyri osoby vrátane vodiča. Je to teda štvormiestny crossover, ktorý bude môcť zdolávať aj mierny terén. Pre tento účel výrobca svoj koncept údajne vybavil samoopraviteľným náterom podvozka.
Schopnosť zvládať mierny terén majú avizovať tiež pomerne krátke previsy, svetlá výška zodpovedajúca off-roadovému vozidlu a rozmerné pneumatiky.
Výrobca zatiaľ nešpecifikoval, kedy vozidlo uvedie na trhy, aké má auto technické špecifikácie, ani detaily o dvoch zmienených pohonoch či ceny. Počas minulého týždňa ohlásil iba spoluprácu s technologickou spoločnosťou Intel, s ktorou pracuje na vytvorení softvérovej architektúry vozidla.
Karma tiež potvrdila, že modernizované Revero sa začne predávať v poslednom štvrťroku tohto roka s výrobou obmedzenou na 150 exemplárov. Cena bude nižšia ako 150-tisíc amerických dolárov, ozrejmila spoločnosť.