Trpia nedostatkom taxikárov pre neatraktívne podmienky. V Rusku začína byť problém s nedostatkom taxikárov natoľko vážny, že je predmetom odbornej diskusie. Podľa odborníkov sa problém dá vyriešiť len zvýšením taríf. Do konca roka môže nedostatok taxikárov dosiahnuť 130-tisíc ľudí.
Akútny nedostatok vodičov
Na problém nedostatku vodičov v taxikárstve upozornil Anton Petrakov, riaditeľ pre korporátne vzťahy a vládne vzťahy v Yandex Taxi. Do konca tohto roka bude v krajine chýbať až 130-tisíc taxikárov.
Nedostatok vodičov bude mať za následok rast cien o desiatky percent, najmä v čase dopravnej špičky, tvrdí.
Yandex Taxi prevádzkuje taxislužbu a donášku jedla v Rusku, Spoločenstve nezávislých štátov, východnej Európe, Afrike a na Strednom východe. Vlastní ho ruská technologická značka Yandex, ktorá patrí medzi popredných svetových vývojárov technológie autonómneho riadenia.
Pred časom z Ruska odišiel aj gigant Uber, pričom jeho aktivity prebral práve Yandex.
Sprievodný jav sankcií
Priebežne sledujeme aj dianie v Rusku, ktoré súvisí s dopravou a autopriemyslom, v rubrike Rusko. Problémy tamojšieho automobilového trhu sú priamym dôsledkom agresie Ruska namierenej proti Ukrajine, vrátane aktuálnej situácie s nedostatkom taxikárov.
Vyspelá časť sveta od vypuknutia konfliktu podniká aktívne kroky, ako odchody z krajiny a medzinárodné sankcie, ktoré počas relatívne krátkej doby takmer zastavili výrobu nových automobilov, zvýšili recyklačný poplatok a podnietili prudký rozvoj takzvaného paralelného dovozu vozidiel.
Vysoké ceny áut aj údržby
Dôsledkom sprísňovania sankcií sa neúmerne zvýšili ceny nových vozidiel a tiež ich údržba. Ako informoval denník SME, Rusi sa v súčasnosti mimoriadne zadlžujú hypotékami. A vo veľkom sú obyvatelia odkázaní aj na vysoké úvery, za ktoré si kupujú autá.
Petrakov tvrdí, že dôvodom totálneho nedostatku taxikárov je dôsledkoch prísnej migračnej politiky a vládne nariadenia.
Viceprezident Národnej automobilovej únie Anton Shaparin pre Autonews.ru zasa zdôvodňuje fenomén nedostatku vodičov príliš vysokými platmi v priemysle. Taxikári odchádzajú do iných profesií, pretože si tam zarobia podstatne lepšie, zatiaľ čo v taxislužbe zarobili nielen menej, ale ešte museli znášať vysoké náklady na servis vozidiel.
„Ak hovoríme o vodičovi, ktorý pracuje napríklad 10 hodín denne, potom je tento deň pre neho mimoriadne nerentabilný. Naše špičky sú jednu až dve hodiny (ráno a večer). Všetko ostatné je základná tarifa. A základná tarifa je dnes okolo 150 – 200 rubľov (1,49 – 1,98 €) a 10 rubľov (0,099 €) za minútu / 10 rubľov za kilometer. Táto tarifa pokrýva iba náklady. Nedáva vám to príležitosť zarobiť peniaze,“ vysvetlil šéf Združenia na podporu rozvoja taxislužby Michail Michajlov.