Domov SPRÁVY VW skončil výrobu Pola v Španielsku, nahradí ho elektromobilom od Škody

VW skončil výrobu Pola v Španielsku, nahradí ho elektromobilom od Škody

Interiér pripravovaného modelu Volkswagen ID. 2all (foto: VW)
Interiér pripravovaného modelu Volkswagen ID. 2all (foto: VW)

Volkswagen bude v Pamplone vyrábať lacné elektromobily už od roku 2026. Výroba modelu Polo sa ukončuje po 40 rokoch.

Volkswagen vyrobil v Pamplone od začiatku výroby v roku 1984 až 8,4 milióna kusov modelu Polo. Posledný kúsok, ktorý opustil výrobnú linku v ešte júli, bol modrý variant Life s jednolitrovým motorom TSI s max. výkonom 95 k a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, uviedol VW.

Ešte na začiatok uveďme na pravú mieru budúcnosť modelu. Polo zostáva v predaji v Európe, pričom výroba sa presúva na továreň automobilky v Kariege v Južnej Afrike. Nejde o nový závod, pretože funguje už od roku 1951.

V súčasnosti vyrába Polo a Polo Vivo, ktoré je lacnejšie ako európsky VW Polo, pretože je založené na predchádzajúcej generácii automobilu. Podľa údajov z Bestsellingcarsblog.com bolo Polo Vivo do augusta najpredávanejším autom v Južnej Afrike.

Posledný vyrobený VW Polo v Európskej únii (foto: VW)
Posledný vyrobený VW Polo v Európskej únii (foto: VW)

Lacné elektromobily od VW a Škody

Španielsky závod začne vyrábať dve plne elektrické malé SUV už v roku 2026. VW dostane jedno a druhé bude patriť do portfólia značky Škoda, uviedol Volkswagen.

Obe elektrické SUV budú stáť na skrátenej podvozkovej platforme MEB s pohonom predných kolies. Cieľom nedávnych úprav na platforme MEB bolo optimalizovať výrobné náklady, aby na ňom stojace autá mohli dosahovať ceny spaľovacích áut.

Škoda Epiq (foto: Škoda)
Lacné elektrické SUV Škoda Epiq (foto: Škoda)

Dnes už vieme, že nové lacné SUV od Škody sa bude volať Epiq a bude stáť od 25-tisíc eur. Automobilka to potvrdila začiatkom roka.

Koncom minulého roka VW teasoval prvý vizuál svojej verzie auta s názvom ID.2all SUV.

Exteriér pripravovaného modelu Volkswagen ID. 2all, ktorý bude v predaji aj ako malé SUV (foto: VW)
Exteriér pripravovaného modelu Volkswagen ID. 2all, ktorý bude v predaji aj ako malé SUV (foto: VW)

Polo utrpelo na trendové SUV

Továreň v Španielsku však nevylučuje výrobu spaľovacích áut ako takých. Naďalej bude pokračovať s výrobou modelov T-Cross a Taigo, čo medzičasom potvrdil aj VW.

A práve tieto modely sú jedným z dôvodov, prečo sa Polu veľmi nedarí. Predaj Pola v Európe v posledných rokoch klesol, pretože kupujúci prešli na malé SUV, ako sú VW T-Roc a T-Cross.

VW predal za prvých osem mesiacov roka 90 107 exemplárov, čím sa podľa údajov  Dataforce stal európskou osmičkou v predaji malých áut. Pred desiatimi rokmi predal VW takmer dvojnásobok.

Tento rok je najpredávanejším malým autom v Európe Dacia Sandero s 183 183 predanými kusmi, ukazujú dáta Dataforce. Malé SUV VW T-Roc bolo so 143 939 kusmi tretie miesto za druhým Golfom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMartin Tichý: Vstupujeme do 4. priemyselnej revolúcie, jej podstatou bude…
Nasledujúci článokPrečo sú na okraji skla auta čierne bodky? Plnia dôležitú funkciu a tienenie to nie je

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here