Domov SPRÁVY Všetko je inak: Automobilky žiadajú EÚ, aby nezrušila zákaz predaja motorov. Prečo...

Všetko je inak: Automobilky žiadajú EÚ, aby nezrušila zákaz predaja motorov. Prečo tento obrat?

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Európske automobilky žiadajú európske legislatívne autority, aby neustupovali od svojich zámerov zakázať predaj motorových vozidiel s lokálnymi emisiami. Zároveň sa stavajú proti zámerom ďalšieho uvaľovania ciel na v Číne vyrobené automobily.

Kto je vlastne proti zákazu spaľovacích motorov?

Automobilový priemysel práve prechádza dramatickou transformáciou, ktorej svedkami sme v priamom prenose všetci. Predovšetkým európski zákonodarcovia tlačia na automobilky, aby vyvíjali, vyrábali aj predávali automobily s menším lokálnym environmentálnym vplyvom. Zatiaľ to vyzerá tak, že riešením sú elektromobily, ktoré automobilky stále iba vyvíjajú. A tento vývoj stojí miliardy eur.

Jednotliví automobiloví výrobcovia a tiež automobilové koncerny, ako Stellantis a VW, plánujú svoje stratégie práve s ohľadom na nutnosť elektrifikácie svojho modelového portfólia. Teraz, keď sa pustili do skoro nadľudsky náročného procesu, sa objavujú nové a nové špekulácie, že ultimatívny rok 2035 skončí fiaskom.

Automobilky majú oprávnené obavy o svoje už vynaložené investície. Preto Volvo a desiatky priemyselných výrobcov naliehajú na Európsku úniu, aby sa držala plánu na zastavenie predaja nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035. Paradoxne, najväčšie európske automobilky vrátane Volkswagenu a Stellantis mlčia. O téme informoval denník Automotive News.

Päťdesiat spoločností teraz podľa vyhlásenia zdieľaného s Bloomberg News vyzvalo EÚ, aby túto politiku zachovala. Tvrdia, že automobilový sektor potrebuje istotu, aby mohol investovať a podporovať splnenie cieľov EÚ.

Elektrifikácia je najväčšou akciou, ktorú môže naše odvetvie podniknúť, aby znížilo svoju uhlíkovú stopu,“ povedal Jim Rowan, generálny riaditeľ spoločnosti Volvo. „Cieľ do roku 2035 je kľúčový pre zosúladenie všetkých zainteresovaných strán na tejto ceste a zabezpečenie európskej konkurencieschopnosti.”

Dodajme však, že samotné Volvo nedávno opustilo cieľ predávať len plne elektrické vozidlá do konca tohto desaťročia, čím sa vzdalo svojich ambícií v oblasti elektromobilov v dôsledku slabnúceho dopytu.

ILUSTRAČNÉ FOTO: ELEKTROMOBIL MG4 XPOWER / Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Postavili sa aj proti vyšším clám

Očakáva sa, že EÚ v nasledujúcich dňoch schváli svoje plány na uvalenie ciel až do výšky 45 percent na dovoz elektrických vozidiel vyrobených v Číne. Má sa za to, že tak spraví napriek obavám Nemecka, ktoré tvrdí, že protiopatrenia čínskej vlády poškodia značky BMW, Mercedes-Benz a Volkswagen.

Európska komisia, ktorá vedie antisubvenčné vyšetrovanie elektrických vozidiel vyrobených v Číne, zaslala svoj návrh konečných ciel 27 členským štátom EÚ ešte pred hlasovaním, ktoré sa očakáva 4. októbra.

EÚ môže nastaviť clá až na 5 rokov

Podľa pravidiel EÚ môže Komisia zaviesť konečné alebo „definitívne“ clá na nasledujúcich päť rokov, pokiaľ proti plánu nebude hlasovať väčšina 15 krajín EÚ zastupujúcich 65 percent obyvateľov EÚ.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMalá tragédia, Fiat nedokáže predať svoje najmenšie auto
Nasledujúci článokPeugeot splnil, čo sľúbil. Modelu 408 nadelil výkonný motor

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here