Domov SPRÁVY News 1.9 TDI: Prečo ho vodiči milujú a ktorému sa radšej vyhnúť?

1.9 TDI: Prečo ho vodiči milujú a ktorému sa radšej vyhnúť?

Foto: Volkswagen

Motor 1.9 TDI je ikonou naftových agregátov. Preslávil sa spoľahlivosťou, úspornosťou a využitím v autách Volkswagen, Audi, Škoda a Seat.

Tento naftový agregát si získal srdcia motoristov vďaka mimoriadnej spoľahlivosti, nenáročnej údržbe a úspornej prevádzke. Počas svojej éry sa stal neoddeliteľnou súčasťou modelov koncernu Volkswagen, kde si vyslúžil reputáciu symbolu trvácnosti a praktickosti. Napriek tomu, že výroba tohto motora skončila už pred viac ako desiatimi rokmi, jeho popularita nevybledla. Stále má svoje miesto v garážach a na cestách, kde ho mnohí motoristi preferujú ako osvedčenú voľbu, ktorá neprestáva presviedčať svojimi kvalitami.

Rôzne výkonové verzie

Motor 1.9 TDI prešiel počas svojej éry viacerými vývojovými fázami a bol dostupný v rôznych výkonových variantoch, pričom každý z nich mal špecifické technické riešenia a určenie. Táto pohonná jednotka si získala povesť spoľahlivosti, úspornosti a vysokého potenciálu na úpravy.

66 kW (90 k) – Základná verzia s rotačným čerpadlom (najčastejšie kódy motorov AGR, ALH) sa preslávila mimoriadne dlhou životnosťou a jednoduchou konštrukciou. Používala turbodúchadlo s pevnou geometriou a nižší tlak vstrekovania, čo prispievalo k nižšiemu namáhaniu komponentov a dlhšej životnosti motora.

Foto: Volkswagen

81 kW (110 k) – Silnejší variant (AFN, ASV) bol vybavený turbodúchadlom s variabilnou geometriou, čo zlepšovalo pružnosť motora v nízkych otáčkach a zvyšovalo jeho efektivitu. Tento motor si získal popularitu nielen pre svoju odolnosť, ale aj vďaka vysokému tuningovému potenciálu.

Foto: Volkswagen

74 kW (100 k) – Prvý variant využívajúci technológiu Pumpe Düse (PD) priniesol vyšší tlak vstrekovania a efektívnejšie spaľovanie paliva. Bol široko rozšírený v modeloch ako Volkswagen Golf IV a Bora, kde sa osvedčil ako úsporný a výkonný agregát.

Foto: Autorubik

85 kW (115 k) – Pokročilejšia verzia systému PD poskytovala ešte vyššiu účinnosť a rýchlejšiu odozvu na plyn. Tento motor sa používal predovšetkým v modeloch Passat B5.5 a Škoda Superb I, kde sa stal obľúbenou voľbou pre motoristov vyžadujúcich vyšší komfort a dynamiku. ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 120

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
Predchádzajúci článokSkončil známy model Volkswagenu bez náhrady. Nemci zmenili rozhodnutie
Nasledujúci článokV tomto SUV sa vyspíte doružova ako doma v spálni
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.