
96 kW (130 k) – Motor s kódom ASZ sa preslávil nielen spoľahlivosťou, ale aj veľkým potenciálom pre úpravy. Bol súčasťou športovo ladených modelov, ako Škoda Fabia RS a Volkswagen Golf IV, kde ponúkal výborný kompromis medzi výkonom a spotrebou.

110 kW (150 k) – Najvýkonnejšia bežná verzia 1.9 TDI nesie označenie ARL. Táto verzia dostala zosilnené piesty, väčšie vstrekovače a efektívnejší chladiaci systém, vďaka čomu bola mimoriadne odolná aj pri vyššom zaťažení.

118 kW (160 k) – Špeciálna verzia určená pre SEAT Ibiza Cupra TDI bola vyladená na maximálny výkon. Vďaka agresívnejšiemu mapovaniu riadiacej jednotky a upravenému systému preplňovania dosahovala najvyšší výkon spomedzi všetkých sériových motorov 1.9 TDI.
Rozdiel medzi PD a rotačným čerpadlom
Najväčšou konštrukčnou zmenou v histórii motora 1.9 TDI bolo zavedenie technológie Pumpe Düse (PD), ktorá výrazne ovplyvnila spôsob vstrekovania paliva a celkovú efektivitu motora. Kým staršie verzie využívali rotačné vstrekovacie čerpadlo Bosch VP37, novšie modely s PD prešli na jednotkové vstrekovače poháňané vačkovým hriadeľom. Táto zmena umožnila presnejšie dávkovanie paliva a vyšší vstrekovací tlak, čím sa zlepšila účinnosť spaľovania aj výkon motora.
Rotačné čerpadlo Bosch VP37 malo jednoduchšiu konštrukciu a pracovalo s nižším vstrekovacím tlakom, čo sa prejavilo v dlhšej životnosti komponentov a menej náročnej údržbe. Servisné intervaly pri týchto motoroch bývali dlhšie a pohonná jednotka lepšie tolerovala palivo nižšej kvality.

Na druhej strane, technológia Pumpe Düse priniesla výrazné zvýšenie vstrekovacieho tlaku až na 2050 barov, čo umožnilo lepšie atomizovanie paliva a efektívnejšie spaľovanie. Výsledkom bol vyšší výkon, nižšia spotreba paliva pri správnom zaťažení a lepšie emisie. Nevýhodou však bola zložitejšia údržba a vyššie náklady na opravy, najmä pri poruche vstrekovačov alebo opotrebení vačkového hriadeľa, ktorý ich poháňal.
