Domov SPRÁVY News 1.9 TDI: Prečo ho vodiči milujú a ktorému sa radšej vyhnúť?

1.9 TDI: Prečo ho vodiči milujú a ktorému sa radšej vyhnúť?

Obe technológie mali svoje špecifické výhody a nevýhody.

Rotačné čerpadlá vynikali jednoduchšou údržbou, nižšou citlivosťou na kvalitu paliva a dlhšou životnosťou pri bežnej prevádzke.

PD systémy síce poskytovali lepšiu efektivitu a vyšší výkon, no vyžadovali presnú údržbu, kvalitné palivo a pri poruche mohli byť opravy finančne náročné.

Najlepšie kódy motorov

Nie všetky verzie motora 1.9 TDI ponúkali rovnakú úroveň spoľahlivosti. Niektoré sa osvedčili ako mimoriadne odolné a bezproblémové, zatiaľ čo iné trpeli rôznymi poruchami. Medzi najlepšie hodnotené patria:

ALH (66 kW) – Tento motor si získal povesť jedného z najspoľahlivejších v celej sérii 1.9 TDI. Vyznačuje sa jednoduchou konštrukciou, nenáročnou údržbou a dlhou životnosťou. Pri správnej starostlivosti zvládne bez väčších problémov aj viac ako 500 000 kilometrov.

AFN (81 kW) – Výkonnejšia verzia, ktorá ponúka lepší zážitok z jazdy vďaka vyššiemu výkonu. Vylepšené turbodúchadlo a dobrá základná konštrukcia z neho robia spoľahlivú voľbu, najmä pri pravidelnej údržbe a používaní kvalitných olejov.

ASZ (96 kW) a ARL (110 kW) – Ide o modernizované verzie s technológiou Pumpe Düse, ktoré vynikajú vysokou odolnosťou a výbornými jazdnými vlastnosťami. Motor ARL predstavuje najvýkonnejší variant 1.9 TDI a je obľúbený medzi nadšencami pre úpravy výkonu.

Motor BXE – problémová verzia so závažnou konštrukčnou vadou

Hoci väčšina motorov 1.9 TDI patrí medzi spoľahlivé, verzia BXE (77 kW) sa spája s častými mechanickými poruchami. Výrobca pri tomto motore priznal konštrukčnú chybu, ktorá spôsobovala nadmerné opotrebovanie ojničných panví. Pri výrobe došlo k nesprávnemu dotiahnutiu ojničných skrutiek, čo viedlo k zrýchlenému opotrebeniu šál. V kritickom momente sa ojnica mohla zaseknúť a preraziť blok motora, čím došlo k fatálnemu poškodeniu.

Rizikové faktory a nepredvídateľnosť poruchy

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE…

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 125

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
Predchádzajúci článokSkončil známy model Volkswagenu bez náhrady. Nemci zmenili rozhodnutie
Nasledujúci článokV tomto SUV sa vyspíte doružova ako doma v spálni
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.