Dacia Duster čelí aktuálne problému v súvislosti s kľúčovým bezpečnostným prvkom, ktorý obmedzil dodávky nových vozidiel. Ide o protiblokovací brzdový systém ABS. Dodatočné kontroly majú potvrdiť jeho správnu funkčnosť v čerstvo vyrobených autách rumunskej automobilky.
Zákazníkom, ktorí si objednali nové SUV od Dacie, hrozí o niečo dlhšie čakanie. Informujú o tom nemecké a holandské médiá, napríklad BILD.de či AutoWeek.nl. V čom spočíva problém Dacie Duster a ako dlho budú musieť motoristi čakať na jeho vyriešenie?
Dacia uviedla na trh tretiu generáciu úspešného kompaktného SUV len v minulom roku. Aktuálne čelí v Európe komplikáciám, ktoré sa týkajú kabeláže bezpečnostného systému ABS. Hoci značka tvrdí, že zistené nedostatky nepredstavujú bezpečnostné riziko, preventívne pozastavila dodávky vozidiel potenciálne ovplyvnených týmto problémom. Podobné technické komplikácie nie sú v automobilovom priemysle ničím výnimočným. V mnohých prípadoch výrobcovia automobilov na technickú vadu prídu až v okamihu, keď po cestách jazdia tisíce vozidiel. Následne vykonávajú finančne nákladné servisné akcie, aby technické problémy odstránili. Dacia po zistení, že by mohla byť ohrozená bezpečnosť motoristov, okamžite zareagovala. Kupujúcim by tak mali byť odovzdané vozidlá, ktoré budú 100 % bezpečné.
Oficiálne stanovisko získal nemecký BILD: “Dacia kladie veľký dôraz na kontrolu kvality vo výrobných procesoch a na vývoj svojich vozidiel v záujme vysokej spokojnosti zákazníkov. Po upozornení od nášho dodávateľa kabeláže pre ABS sme sa rozhodli okamžite preveriť 100 % potenciálne ovplyvnenej produkcie (áut, pozn. red.) pred dodaním našim zákazníkom.”

Problém Dacie Duster riešia radšej hneď
Situácia ovplyvňuje značný počet vozidiel naprieč Európou. Napríklad len v Nemecku, teda na najväčšom trhu starého kontinentu, ide podľa medializovaných informácií o tritisíc áut.
Zo strany Dacie je zastavenie dodávok logickým krokom. Spoločnosť sa chce isto vyhnúť situácii, kedy by musela vozidlá povolať do servisu neskôr. Takáto zvolávacia akcia by bola isto horším riešením aj z hľadiska reputácie značky.
Platí, že ide o chybu na strane dodávateľa. Automobilka si totiž nevyrába ABS sama. Tento podnikateľský model však zároveň znamená, že ak sa objaví problém, automobilka musí riešenie konzultovať s externou firmou. To môže celý proces predĺžiť. Dacia tvrdí, že na náprave intenzívne pracuje a ubezpečuje zákazníkov, že ich bude o situácii priebežne informovať.