Na diaľnici D3 chýbajú celkovo tri úseky, ktoré je potrebné postaviť. Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila na ich dodanie tendre ešte v minulom roku. Teraz nastane dôležitý krok – čas, kedy bude podávanie ponúk zo strany stavebných firiem ukončené v prípade všetkých troch častí novej D3ky.
Ako to už (nielen) na Slovensku býva, aj počas verejného obstarávania sa ešte môže mnohé pokaziť. Veľkým míľnikom však samozrejme bude výstavba diaľnice D3, a teda jej začiatok, pripomína portál zilinak.sk. Najskôr sa však musíme dozvedieť, koho si štát vyberie za zhotoviteľov jednotlivých úsekov novej rýchlocesty na Kysuciach.
Pri prvom úseku ide o dostavbu diaľnice D3 Čadca, Bukov – Oščadnica vrátane tunela Horelica, aby vznikla aj jeho druhá rúra. Medializované informácie uvádzajú, že najnižšiu cenu malo ponúknuť stavebné združenie okolo spoločnosti Metrostav. Celkovo prišli iba dve cenové ponuky, čo je málo.
Výstavba diaľnice D3 je ešte ďaleko
Lepšie to však vyzerá v prípade ďalšieho úseku D3, ktorý prepojí Kysucké Nové Mesto a Osčadnicu. Ten bude mať dĺžku zhruba 10 kilometrov. Aj tu už pritom verejné obstarávanie pokročilo k otvoreniu obálok. Prihlásilo sa päť stavebných firiem, respektíve konzorcií. Na víťaza si ešte musíme počkať.
Zoznam úsekov D3, ktoré pôjdu do výstavby, uzatvára 11-kilometrová diaľnica Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. Stavebne bude najkomplikovanejšia a tým pádom na ňu musí štát vyčleniť aj najviac peňazí. Stavebné firmy môžu predkladať ponuky ešte pár dní, a to konkrétne do utorka 25. februára 2025.
Niet najmenších pochýb, že obyvytelia Kysúc už nedočkavo čakajú na ďalšie pozitívne správy ohľadom diaľnice D3. Aby sa konečne mohli tešiť na lepšiu perspektívu, ako sú dnešné dopravné zápchy a dopravné problémy v regióne. V minulom roku otvorený privádzač k D3 je síce fajn, ale rozhodne sám osebe nestačí. Výstavba diaľnice D3 sa musí začať čo najskôr.
Mimochodom, privádzač D3 Kysucké Nové mesto vytvoril nový vstup do mesta, zjednodušuje cestu do priemyselnej zóny a odbremeňuje Kysucké Nové Mesto od nákladnej dopravy. Takmer 1,5 kilometrový úsek zároveň predstavuje významnú súčasť kysuckej D3. Kysuce si však určite zaslúžia viac.