Domov SPRÁVY Doprava Diaľnica D2 bude vyzerať inak, končí sa hluková nočná mora

Diaľnica D2 bude vyzerať inak, končí sa hluková nočná mora

diaľnica
Ilustračné foto. Zdroj: NDS

Protihluková stena Lamač je čoraz bližšie k realizácii. Národná diaľničná spoločnosť pokračuje vo výstavbe protihlukových opatrení, ktoré znižujú negatívne dopady dopravy na komfort obyvateľov, zdôrazňujú diaľničiari. V najbližších týždňoch odštartuje ďalšia fáza výstavby protihlukovej steny Lamač.

Dočkala sa vylepšení a protihluková stena Lamač najnovšie vstupuje do ďalšej fázy. “Vyšli sme v ústrety obyvateľom bratislavských mestských častí Lamač a Dúbravka, zároveň sme do projektu zapracovali opatrenia, ktoré zvyšujú bezpečnosť a komfort všetkých motoristov na tomto úseku,” uviedla Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

S tohtoročnou stavebnou sezónou štartuje druhá fáza výstavby protihlukovej steny pri bratislavskom Lamači. „Počas minulého roka prebehla komplexná oprava diaľničnej kanalizácie inovatívnou neinvazívnou metódou. Vďaka oprave odvodňovacieho systému diaľnice sa zásadným spôsobom zvýšila bezpečnosť dopravy na danom úseku. Práce na prvej fáze dokonca skončili skôr, ako sa predpokladalo,“ povedal investičný riaditeľ NDS Július Mihálik.

Blíži sa najťažšia fáza výstavby

V priebehu apríla odštartuje ďalšia, technicky najkomplikovanejšia fáza výstavby protihlukovej steny. Aktuálne už pripravili prefabrikáty, ktoré budú slúžiť ako telo protihlukovej steny. Pred ich inštaláciou však musia prebehnúť prípravné práce na vonkajších krajniciach diaľnice.

protihluková stena
Ilustračné foto. Zdroj: Forster

V rámci prípravy podložia pre budúcu protihlukovú stenu zrealizujú aj výmenu káblov osvetlenia v rámci daného úseku či modernizáciu informačného systému diaľnice.

Práce odštartujú v najbližších týždňoch. Prebiehať budú na krajniciach medzi mostom nad cestou II/505 po križovatku Lamač a súbežne medzi križovatkou Dúbravka a tunelom Sitina.

Slovenské diaľnice majú 200 km protihlukových stien

Protihluková stena Lamač rozširuje už existujúcu sieť protihlukových opatrení. Na diaľniciach a rýchlostných cestách u nás doposiaľ diaľničiari osadili takmer 200 km protihlukových stien.

Protihlukové opatrenia sú zároveň súčasťou všetkých rozostavaných či pripravovaných úsekov, prízvukuje NDS. Príkladom je rozostavený obchvat Tvrdošína.

Na zamedzenie úniku nadmerného hluku sa používajú rôzne typy protihlukových stien. Najčastejšie používané protihlukové steny sú absorpčné, teda pohltivé. Tam, kde to napríklad nedovoľuje konštrukcia mostného objektu, umiestňujú odrazové protihlukové steny. Tie majú totiž nižšiu hmotnosť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTáto zmena extrémne desí vodičov: Nemecké diaľnice tým lákajú veľa Slovákov
Nasledujúci článokMiliardár stavia pri Slovensku tunel, poriadne však obmedzí vjazd