Domov SPRÁVY Doprava Slovenskí vodiči majú po chlebe. Príde brutálna zmena v meraní rýchlosti

Slovenskí vodiči majú po chlebe. Príde brutálna zmena v meraní rýchlosti

Slovensko je jedna z posledných krajín Európskej únie, ktorá na cestách nemá vybudovanú sieť stacionárnych radarov. Politici o nich hovoria už dlho, no doteraz sa žiadnu verejnú súťaž na obstaranie týchto zariadení nepodarilo dotiahnuť do konca. Zmeniť by sa to mohlo už v roku 2025.

Minister vnútra Matúš Šutaj-Eštok (HLAS-SD) na tlačovej konferencii informoval o vyhlásení novej verejnej súťaže na nákup stacionárnych radarov a analytických kamier. Súčasná vláda pôvodné verejné obstarávanie na nákup týchto zariadení, ktoré bolo vyhlásené v septembri 2023, začiatkom tohto roka zrušila. “Na toto verejné obstarávanie prišlo 500 námietok, ktoré rozporovali súťaž. Preto sme sa v období od zrušenia tejto súťaže a vyhlásenia novej s týmito námietkami vysporiadali. Vykonali sme aj tzv. trhové konzultácie, keď sme túto súťaž konzultovali aj so zahraničnými partnermi, Českom, Nemeckom, Maďarskom, Španielskom, Holandskom, Talianskom či Poľskom. Súťaž bola kompletne prepracovaná,” povedal minister Šutaj Eštok.

Cieľom ministerstva vnútra pri implementácii stacionárnych radarov a analytických kamier nie je získavanie väčších finančných prostriedkov do rozpočtu, ale zvýšenie bezpečnosti na cestách. “Našim cieľom je čo najviac znížiť rizikovosť ciest, na ktorých je zaznamenávaný najväčší počet dopravných nehôd,” dodal Šutaj Eštok. Minister vnútra takisto vyhlásil, že vodiči budú informovaní, kde sa tieto zariadenia budú nachádzať. Bude tak zrejme urobené dopravným značením. Zariadenia budú umiestňované predovšetkým na “cestách smrti”. Cieľom je znížiť nehodovosť a tým pádom aj úmrtnosť na slovenských cestách.

LED tabuľa s meračom rýchlosti/radarom na cestách
LED tabuľa s meračom rýchlosti/radarom (foto: startstop.sk)
Na slovenských cestách už v roku 2025

Nové zariadenia nebudú merať iba rýchlosť. “Pôjde o systém, ktorý bude jednak merať rýchlosť, ale zároveň bude mať aj inteligentné vyhľadávanie, ktoré bude vedieť vyhodnotiť, či vodič za volantom telefonoval, či mal zapnutý bezpečnostný pás, či zastavil na červenej alebo či predbiehal tam, kde nemal,” uviedol Matúš Šutaj Eštok. Súčasťou obstarávania sú aj systémy s úsekovým meraním rýchlosti. “Tie budeme inštalovať primárne v tuneloch, pretože tam keď sa nám stane nehoda, priepustnosť premávky je kritická.

Minister vnútra takisto povedal, že predpokladá cena zákazky sa znížila z pôvodných 72 na zhruba 64 miliónov eur. “Zákazka je čiastočne hradená z Plánu obnovy a čiastočne zo štátneho rozpočtu. Našou ambíciou je mať do konca tohto roka podpísanú zmluvu a v budúcom roku začať s realizáciou projektu,” zakončil minister Šutaj Eštok.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMotorky roka 2024: Hybrid od Kawasaki aj návrat legendy od BMW
Nasledujúci článokLacná Toyota totálne pohorela v crash testoch