Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti môže za chybu príroda.
Na Orave stavajú obchvat Tvrdošína za vyše 80 miliónov eur. Jeden z dokončených úsekov museli zbúrať, pretože cesta sa po niekoľkých hodinách od otvorenia prepadla. Stavebník hovorí o tom, že počas stavby boli použité najmodernejšie technické postupy.
O téme informuje portál myorava.sme.sk. Novú cestu vedúcu popod most pred vstupom do obce Nižná v smere od Tvrdošína dokončili v máji. Slúžiť mala dočasne, ako to pri takýchto veľkých stavebných projektoch býva zvykom, až kým nebude dokončený riadny zjazd z rozostavaného obchvatu, ktorý končí pred obcou. Podľa portálu myorava.sme.sk spoločnosť Erigom SK, ktorá bola zodpovedná za položenie povrchu vozovky, na sociálnej sieti v čase výstavby informovala, že asfaltové vrstvy robila s použitím najmodernejších techník, ktoré v súčasnosti trh s cestárskymi strojmi ponúka vrátane 3D systému Trimble.
Skúšobnú prevádzku novej cesty spustili začiatkom augusta. Napokon ňou prešlo len niekoľko desiatok vodičov, pretože už po niekoľkých hodinách skúšobnej prevádzky sa cesta na jednom mieste prepadla. Cestu, samozrejme, rýchlo zavreli a premávku presunuli na pôvodnú trasu. V októbri už asfaltový povrch zbúrali.
„Pre nepredvídateľné geologické podmienky v podloží došlo k vytvoreniu deformácií povrchu dočasnej cesty,“ znie vysvetlenie z NDS. Výstavba novej dočasnej cesty už prebieha. Hotová by mala byť do konca roka.
Celý obchvat Tvrdošína má celkovú dĺžku 5,6 km, tvorí ho 100 stavebných objektov vrátane jedenástich mostov. Hotový mal byť pôvodne už v roku 2023, avšak pre mimoriadne zložité geologické pomery v horninovom masíve sú podľa NDS dôvodom, kvôli ktorým bude celý obchvat hotový až v závere roka 2025.