Krátko po tragickej dopravnej nehode na Staromestskej ulici v Bratislave, pri ktorej na zastávke Zochova zahynulo päť mladých ľudí, začalo vedenie mesta Bratislava hovoriť o potrebe zúženia jazdných pruhov.
Hoci ambicióznejšie plány mesta hovorili o komplexnej rekonštrukcii celého priestoru Staromestskej ulice, z ktorej by bola doprava úplne vylúčená, vodiči sa na tomto mieste dočkajú aspoň nateraz menej radikálnych zmien. Široké jazdné pruhy sa zúžia, čo má psychologicky pôsobiť na vodičov, aby daným úsekom jazdili pomalšie a dodržiavali predpísanú maximálnu rýchlosť 50 km/h.
Veľkorysá šírka jazdných pruhov na Staromestskej totiž mnohých vodičov láka k rýchlej jazde, čo môže byť nebezpečné, keďže na danom úseku sa nachádzajú zastávky MHD, z ktorých vozidlá nemajú dostatočný priestor na rozbehnutie a plynulé zaradenie sa do svojich jazdných pruhov. Tendenciu pravidelného prekračovania maximálnej povolenej rýchlosti potvrdzuje aj polícia, ktorá na danom mieste vykonáva pravidelné merania rýchlosti.
Zúženie jazdných pruhov je podľa Matúša Valla overený spôsob, ktorý opticky navádza motoristov, aby jazdili pomalšie. Vallo prízvukuje, že počet jazdných pruhov sa meniť nebude, takže zúženie jazdných pruhov nebude mať vplyv na kapacitu ani priepustnosť samotnej cesty. Zmeny sa začnú vykonávať už čoskoro, keďže mesto disponuje súhlasným stanoviskom Krajského dopravného inšpektorátu. Úpravy budú spočívať v zmenách vodorovného dopravného značenia.
Matúš Vallo zároveň vyzýva vládu a parlament, aby bolo obciam umožnené vykonávať meranie povolenej rýchlosti prostredníctvom stacionárnych radarov a uplatňovať tak objektívnu zodpovednosť. Merať rýchlosť v súčasnosti môže iba Policajný zbor SR.